Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Negatief egocentrisch cultuurnationalisme dat uit sluit. In Charleroi (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199182)

subocaj 5 maart 2014 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7044170)
Je maakt me bang !
Jouw voorbeelden doen me vrezen dat als jouw partij wel iets te betekenen zou krijgen, zij mijn vrienden en mijzelf in een Goelag Archipel gaan herbergen.

.

Even goed als hier ergens te moeten gaan werken voor kost en inwoon als jouw partij aan de macht komt.

Another Jack 5 maart 2014 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7043439)
Eigenlijk héél kinderachtig, inderdaad. Hoever is het gekomen als zulke mensen geen onderscheid meer kunnen maken tussen iemands politieke overtuiging en zijn andere verdiensten? Echt zielig.

Inderdaad. Het trekt op niks.
Zie ook het bashen op Veerle Baetens.

Another Jack 5 maart 2014 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7043382)
Daar moet ik niet veel bij zeggen zeker ?

titel: Politieke kleur nekt foto-expo

ondertitel:
Een foto-expo in Charleroi sneuvelt omdat de N-VA-kleur van curator Johan Swinnen tot protesten bleef leiden.

link: http://www.standaard.be/plus/ochtend/10

Het is inderdaad een schande Schoofzak!

(het is wel "uitsluit" in uw titel)

Another Jack 5 maart 2014 11:16

Anderzijds is er de vrijheid om te exposeren wat men wil...

Supe®Staaf 5 maart 2014 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7044272)

Net zoals die bakker in Amerika geen taarten hoeft te bakken, is in Charleroi niemand verplicht om fotootjes te hangen.

Laat ons hopen dat dit precedent iedereen doet inzien dat discriminatie een mensenrecht behoort te zijn, zodat het recht op vrije wederzijdse overeenkomst weer ingevoerd kan worden.

vlijmscherp 5 maart 2014 11:46

Citaat:

tuurlijk. Het bewijst gewoon de kloof tussen noord en zuid, dat is alles.

djimi 5 maart 2014 12:00

Citaat:

In Charleroi & wijde omgeving lopen - helaas? gelukkig? - nogal wat mensen met die vrijheid blijkbaar niet zo hoog op.

djimi 5 maart 2014 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7044286)
Net zoals die bakker in Amerika geen taarten hoeft te bakken, is in Charleroi niemand verplicht om fotootjes te hangen.

Laat ons hopen dat dit precedent iedereen doet inzien dat discriminatie een mensenrecht behoort te zijn, zodat het recht op vrije wederzijdse overeenkomst weer ingevoerd kan worden.

Mag ik dan voortaan de Belges discrimineren?

:?

DucDEnghien 5 maart 2014 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7044315)
In Charleroi & wijde omgeving lopen - helaas? gelukkig? - nogal wat mensen met die vrijheid blijkbaar niet zo hoog op.

Toch wel, er bestaat ook de vrijheid niet te willen tentoonstellen.

DucDEnghien 5 maart 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7044315)

En verder heeft het niets met Charleroi en omstreken te maken maar met dit :

"Récemment sollicités pour fournir certains de leurs travaux �* l'expo, trois photographes flamands et un francophone ont écrit au directeur du musée leur refus de participer �* une expo dont le commissaire est Johan Swinnen, selon la RTBF. Le musée a dès lors décidé d'annuler l'expo, constatant qu'elle ne pouvait qu'être affaiblie si certains refusent d'y participer. "

Supe®Staaf 5 maart 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7044317)
Mag ik dan voortaan de Belges discrimineren?

Belgen, negers, chinezen, araben, mannen, vrouwen, homo's , hetero's,... voor mijn part mag u als individu in de private levenssfeer discrimineren tot u een ons weegt.
Als u voor de overheid werkt mag u echter in uw functie niet discrimineren.

djimi 5 maart 2014 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7044319)
Toch wel, er bestaat ook de vrijheid niet te willen tentoonstellen.

Dat klopt.

djimi 5 maart 2014 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7044327)

"Récemment sollicités pour fournir certains de leurs travaux �* l'expo, trois photographes flamands et un francophone ont écrit au directeur du musée leur refus de participer �* une expo dont le commissaire est Johan Swinnen, selon la RTBF. Le musée a dès lors décidé d'annuler l'expo, constatant qu'elle ne pouvait qu'être affaiblie si certains refusent d'y participer. "

:-o

Ligt Vlaanderen dan niet langer in de wijde omgeving van Charleroi?

djimi 5 maart 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7044335)

1) Belgen, negers, chinezen, araben, mannen, vrouwen, homo's , hetero's,... voor mijn part mag u als individu in de private levenssfeer discrimineren tot u een ons weegt.

2) Als u voor de overheid werkt mag u echter in uw functie niet discrimineren.

1) Dankjewel ;-)

2) Ik MOET nochtans een onderscheid maken - dus discrimineren - tussen leerlingen die zich behoorlijk gedragen en leerlingen die dat niet doen, tussen leerlingen die voldoende werken en leerlingen die onvoldoende of helemaal niet werken, en tussen leerlingen die slagen, en leerlingen die niet slagen.

Als ik dat niet doe, word ik door mijn werkgever op de vingers getikt.

Supe®Staaf 5 maart 2014 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7044346)

2) Ik MOET nochtans een onderscheid maken - dus discrimineren - tussen leerlingen die zich behoorlijk gedragen en leerlingen die dat niet doen, tussen leerlingen die voldoende werken en leerlingen die onvoldoende of helemaal niet werken, en tussen leerlingen die slagen, en leerlingen die niet slagen.

Als ik dat niet doe, word ik door mijn werkgever op de vingers getikt.

Wanneer je voor elke leerling dezelfde criteria hanteert, dan discrimineer je ze niet.
Je geeft ze dezelfde examenvragen, ze kregen dezelfde leerstof, je puntentelling is eenduidig....
Op het einde van de rit krijgen ze (bijna) allemaal hetzelfde diploma (ongeacht het onderscheid in behaalde graad)
Neen, geen zorg, je discrimineert niet.
;-)

DucDEnghien 5 maart 2014 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7044342)
:-o

Ligt Vlaanderen dan niet langer in de wijde omgeving van Charleroi?

Nee.

Klojo eerste klas 5 maart 2014 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7044327)

Er was dan toch plaats genoeg om die ingekaderde afwijzingsbrieven op te hangen ? Desnoods een al of niet artistieke foto ervan ? :twisted:

Klojo eerste klas 5 maart 2014 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7044253)
Inderdaad. Het trekt op niks.
Zie ook het bashen op Veerle Baetens.

Met dit verschil dat de ene zijn politieke voorkeur niet 'op de werkvloer' laat kennen, en de andere wel. :twisted:

Another Jack 5 maart 2014 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7044405)
Met dit verschil dat de ene zijn politieke voorkeur niet 'op de werkvloer' laat kennen, en de andere wel. :twisted:

Kan je iets duidelijker zijn?

R.Verhiest 5 maart 2014 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7044170)
Je maakt me bang !
Jouw voorbeelden doen me vrezen dat als jouw partij wel iets te betekenen zou krijgen, zij mijn vrienden en mijzelf in een Goelag Archipel gaan herbergen.

.

Wees gerust : het zal een "gîte in de Ardennen" zijn met zeer interessante "heropvoedingslessen" de studie van de sociale voordelen voor de arbeidersklasse in Noord-Korea, de Chinese Volksrepubliek, Cuba & Venezuela & een studie over het invoeren van het kapitalisme onder communistische leiding in o.a. de Chinese Volksrepubliek.

Het eten zal er voortreffelijk zijn : rijk aan vitaminen kiwi-fruit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be