Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Volkstoeloop om lichtgevend mariabeeldje in Waals gehucht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199510)

Zipper 14 maart 2014 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 7056772)
Onvoorstelbaar hoeveel mensen er snakken naar een soort bovennatuurlijk mirakel. Edoch, nil novi sub sole.

een beetje fosfor is al voldoende. De wijzers van mijn horloge lichten ook op in het duister : mirakel !!! :-)

quercus 14 maart 2014 18:37

Misschien is het plaaster waarvan dat beeldje werd gemaakt ergens gemengd met nog een ander element dat in het duister oplicht. Bij mijn weten heeft zuiver plaaster (calciumsulfaat) die eigenschap niet. Maar wanneer het materiaal niet chemisch 100% zuiver is kun je er wellicht andere effecten mee bereiken. Herkomst van het beeldje kan misschien nog achterhaald worden. Misschien Made in China en die zijn tot alles in staat.

koppijn 14 maart 2014 19:39

Niet alles wat oplicht is oplichterij. Maar hier is het duidelijk, ons madonna wordt opgelicht. ;-)

cookie monster 14 maart 2014 22:58

Mijn persoonlijke mening:
http://4.bp.blogspot.com/-Lx_cFFzJCB.../rome2+046.JPG

Jan van den Berghe 14 maart 2014 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7056441)
Ik zei, als de kerk geen rationele verklaring kan geven, dan wordt het in die mensen hun waandenkwereld toch aanvaard als een mirakel.

Waarom zou de Kerk een rationele verklaring moeten of kunnen geven? Is de Kerk dan al een wetenschappelijk instituut?

Jan van den Berghe 14 maart 2014 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7057077)

Altijd verhelderend te zien hoe weinig tolerant bepaalde mensen zijn die beweren heel tolerant te zijn...

cookie monster 14 maart 2014 23:25

Wel , het is mijn persoonlijke mening over deze feiten ,
een ander mag een heel (lichtend) beeld zien of hebben , i don't care !!

Meester 14 maart 2014 23:29

is in feite Magie voor gevorderden
het mytische trekt aan
net als J heeft Maria ook een Hemelvaart en aanbidding wat bij deze nog eens herbevestigd wordt

Meester 14 maart 2014 23:46

http://prezi.com/v5mnghito0v0/poseidon/

cookie monster 14 maart 2014 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meester (Bericht 7057128)
is in feite Magie voor gevorderden
het mytische trekt aan
net als J heeft Maria ook een Hemelvaart en aanbidding wat bij deze nog eens herbevestigd wordt

Wacht wacht

M is de moeder van dene j
J is de vader van j
plots komt er ne g , die zegt j is mijn zoon
en andere zeggen m is de moeder van g

Meester 15 maart 2014 00:10

dan zou Jozef god zijn

Meester 15 maart 2014 00:15

Onvoorstelbaar hoeveel mensen er snakken naar een soort bovennatuurlijk mirakel. Edoch, nil novi sub sole.

het is inderdaad een bovennatuurlijk verschijnsel ,

nil novi sub sole : 'Je bent wie je bent, en dat is je sterkste troef. Maar het kan geen kwaad af en toe te doen alsof. (?)

Xenophon 15 maart 2014 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7057113)
Waarom zou de Kerk een rationele verklaring moeten of kunnen geven? Is de Kerk dan al een wetenschappelijk instituut?

Van mij moeten ze dat niet, maar ik meen te begrijpen dat de kerk, alvorens ze mirakels aanvaarden als echt, daar onderzoek naar pleegt.

Citaat:

Een gezant van de Luikse bisschop kon nog geen verklaring geven over het ‘bovennatuurlijke fenomeen

Aton 15 maart 2014 04:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7056797)
Misschien is het plaaster waarvan dat beeldje werd gemaakt ergens gemengd met nog een ander element dat in het duister oplicht. Bij mijn weten heeft zuiver plaaster (calciumsulfaat) die eigenschap niet. Maar wanneer het materiaal niet chemisch 100% zuiver is kun je er wellicht andere effecten mee bereiken. Herkomst van het beeldje kan misschien nog achterhaald worden. Misschien Made in China en die zijn tot alles in staat.

Heb je mijn post niet gelezen of zo ? En het is niet calciumsulfaat, maar calciumcarbonaat.

Jan van den Berghe 15 maart 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7057187)
Van mij moeten ze dat niet, maar ik meen te begrijpen dat de kerk, alvorens ze mirakels aanvaarden als echt, daar onderzoek naar pleegt.

De Kerk oordeelt over het mirakel. De toetsing door de wetenschap laat ze over een bevoegde personen. Zo heeft men in Lourdes een team artsen die nagaat of er wel sprake kan zijn van een ongewone, niet te verklaren medische ontwikkeling. De Kerk doet trouwens voor dit gedeelte beroep op artsen die verklaren atheïstisch te zijn.

Zipper 15 maart 2014 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7057359)
De Kerk oordeelt over het mirakel. De toetsing door de wetenschap laat ze over een bevoegde personen. Zo heeft men in Lourdes een team artsen die nagaat of er wel sprake kan zijn van een ongewone, niet te verklaren medische ontwikkeling. De Kerk doet trouwens voor dit gedeelte beroep op artsen die verklaren atheïstisch te zijn.

mits een juiste verloning, verklaren die "artsen" alles wat nodig is om "Lourdes" als (al dan niet als toeristische of bedevaartsoord) trekpleister te kunnen behouden.

Jan van den Berghe 15 maart 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7057792)
mits een juiste verloning, verklaren die "artsen" alles wat nodig is om "Lourdes" als (al dan niet als toeristische of bedevaartsoord) trekpleister te kunnen behouden.

Bewijs.

zeddie 15 maart 2014 22:12

Er moet gezegd worden dat deze waterbron een zeer hoge bovis waarde heeft.
Net als de bron van fatima enz...
Nee, ik ga hier niet deze "bovis waarde" bewijzen online op dit forum speciaal voor Uwer zelver peis en tevree.

Meester 15 maart 2014 23:15

1995-97

Xenophon 16 maart 2014 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zeddie (Bericht 7058179)
Er moet gezegd worden dat deze waterbron een zeer hoge bovis waarde heeft.
Net als de bron van fatima enz...
Nee, ik ga hier niet deze "bovis waarde" bewijzen online op dit forum speciaal voor Uwer zelver peis en tevree.

Bovis? Is dat die van Bovis en Butthead?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be