Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe close ben je met een arme/dakloze? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200371)

meneer 2 april 2014 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7083578)
bij de familie alvast geen armoezaaiers: we zijn een familie van harde werkers, dus iedereen komt toe. Niet dat er stinkend rijken tussenzitten of zo, maar iedereen kan voldoende comfortabel leven.

Bij de kennissen zitten er hier en daar wel tussen die het niet te breed hebben. Meestal hebben ze het aan zichzelf te danken. Dat is voor mij geen reden meer om er niet meer tegen te spreken. Au contraire: ik steek het nog regelmatig eens door dat ze beter wat harder zouden werken :lol:

Ja maar als ze nu te lui zijn ? Je weet, luiheid dat is een ziekte, en ongeneeslijk ook nog, je kan daar niets aan doen. Het is hun schuld niet. Dus dan moet de ziekenkas maar tussen komen. In een beschaafd land zou dat toch moeten...

meneer 2 april 2014 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084173)
terzijde: persoonlijk denk ik niet dat eno2 er mee 'pronkt' ..

enfin, om op de vraag vd ts te antwoorden: ik word iedere dag met m'n arme zelf geconfronteerd, mwa. heel close dus :-(

edit: concreet ben ik zelfs minder dan 2 paychecks van 'dakloos' verwijderd, als ik niet oppas kan ik straks onder de brug gaan slapen, verre van rooskleurig dus :|

Ik zit niet in België, anders kon je uw tent in mijn tuin zetten. Kan niemand op dit forum jou onderdak geven ? Desnoods een veldbed in de garage , de kelder of de zolder ?
Weet je, hier op het forum zit zelfs iemand die in een hondekot leeft, dus voel je niet alleen in deze zware tijden...Die mens heeft het wel aan zichzelf te danken, want hij doet niks als zich bezatten heel de dag...Die was schoolmeester vroeger, in het leger, maar hij dronk zo veel dat ze hem buitenjaagden, zijn vrouw ging dan ook weg, hij kon de huur niet meer betalen, en eindigde op straat alvorens onderdak te vinden in het hondekot van een verlaten woning...Tragisch nietwaar ?

meneer 2 april 2014 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7084186)
Waarom zou het niet mee kunnen vallen?
Ken je het spreekwoord 'Arm maar proper'?
Een doucheke kan er toch nog af zeker?
Desnoods zonder shampoo of zeep?

Men kan zich trouwens nog altijd met zand afschuren, zoals in de woestijn.

fbpolitics 2 april 2014 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwinus (Bericht 7084317)
Geen angst. De immigranten gaan voor ons zorgen.

In alle eerlijkheid: ik heb werkelijk véél schrik !! Moge God mij genadig zijn...

.

bembem 3 april 2014 00:02

@meneer, ik mag binnenkort (hopelijk) in mijn sociale woning (waar ik sinds st juttemis voor op de wachtlijst sta) .. en mijn zus helpt mij zo af en toe :-) 1 ding is zeker, zonder haar stond ik wss. al lang op straat :-(

meneer 3 april 2014 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwinus (Bericht 7084325)
hondehok met internet?

Forumt van in het internetcafé natuurlijk. Gaat in de straat wat zitten bedelen, en als hij een euro of tien bijéén heeft kan die weer een paar uur uur forummen...:-)

meneer 3 april 2014 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084333)
@meneer, ik mag binnenkort (hopelijk) in mijn sociale woning (waar ik sinds st juttemis voor op de wachtlijst sta) .. en mijn zus helpt mij zo af en toe :-) 1 ding is zeker, zonder haar stond ik wss. al lang op straat :-(

Echt niet mogelijk een jobke te vinden ergens ?

bembem 3 april 2014 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7084335)
Forumt van in het internetcafé natuurlijk. Gaat in de straat wat zitten bedelen, en als hij een euro of tien bijéén heeft kan die weer een paar uur uur forummen...:-)

wifi is er toch overal? lol

meneer 3 april 2014 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084337)
wifi is er toch overal? lol

ja maar dan moet je een laptop hebben. En de man in kwestie drinkt alles op, die kan geen paar honderd euros opzij leggen voor een laptop ( behalve de paar euros om in het internetcafé te zitten trollen ). Bijkomend voordeel voor hem is dat hij gedurende die tijd lekker warm binnen zit.

bembem 3 april 2014 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7084336)
Echt niet mogelijk een jobke te vinden ergens ?

onlangs nog gesolliciteerd bij:

-LIDL (kassa) : niks
-Aldi (kassa) : niks
-Vanden Borre : niks
-Panos (broodjes verkopen) : niks
-allerhande buurtwinkels : niks

...

bij Quick en Mc Donalds vragen ze 'jongeren/-26 jaar' .. daar kom ik dus ook al niet meer voor in aanmerking ..

zelfs bij de PWA was er niks, en kuisen dat heb ik gedaan, in een hotel zelfs, de vroege shift dan nog wel, werd er na 3 dagen weggestuurd wegens 'te traag' !!! dus ..

binnenkort mss. wellicht het OCMW als ik niets vind tegen dit en mijn volgende RVA oproep, daar zullen ze mij toch wel in één of andere 'klusjesdienst' inzetten zeker .. (not-lol)

bembem 3 april 2014 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7084340)
ja maar dan moet je een laptop hebben. En de man in kwestie drinkt alles op, die kan geen paar honderd euros opzij leggen voor een laptop ( behalve de paar euros om in het internetcafé te zitten trollen ). Bijkomend voordeel voor hem is dat hij gedurende die tijd lekker warm binnen zit.

bof, je hebt tegenwoordig al tablets van nog geen 100€, en goeie dan nog wel .. met een beetje moeite kan zelfs een dakloze daar aangeraken .. (de meeste van hen hebben toch wel ergens inkomsten van één of andere uitkering ..)

bembem 3 april 2014 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwinus (Bericht 7084346)
Je was toch 'fit en gezond' ?

dat is te zien wat je onder 'fit en gezond' verstaat .. ik kan niet ad Olympische spelen meedoen, dat is zeker ..

meneer 3 april 2014 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084347)
bof, je hebt tegenwoordig al tablets van nog geen 100€, en goeie dan nog wel .. met een beetje moeite kan zelfs een dakloze daar aangeraken .. (de meeste van hen hebben toch wel ergens inkomsten van één of andere uitkering ..)

Ja, hij heeft een uitkering geloof ik...Omdat hij gehandicapt is...Mentaal gehandicapt.

meneer 3 april 2014 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084345)
onlangs nog gesolliciteerd bij:

-LIDL (kassa) : niks
-Aldi (kassa) : niks
-Vanden Borre : niks
-Panos (broodjes verkopen) : niks
-allerhande buurtwinkels : niks

...

bij Quick en Mc Donalds vragen ze 'jongeren/-26 jaar' .. daar kom ik dus ook al niet meer voor in aanmerking ..

zelfs bij de PWA was er niks, en kuisen dat heb ik gedaan, in een hotel zelfs, de vroege shift dan nog wel, werd er na 3 dagen weggestuurd wegens 'te traag' !!! dus ..

binnenkort mss. wellicht het OCMW als ik niets vind tegen dit en mijn volgende RVA oproep, daar zullen ze mij toch wel in één of andere 'klusjesdienst' inzetten zeker .. (not-lol)

De vader van een vriend van mij zei altijd " als ge voor niks goed meer bent, kunde altijd nog in de pollletiek gaan ".
En gelijk had die ! Je kan al beginnen met een partijkaart te pakken in één of ander partij, en militant te worden. Affichen gaan plakken enzo, meedoen aan actie's, betogingen enz.
En met wat geluk kun je daar omhoog klauteren, en een job vinden, meegraaien in de vetpotten.:-) Of anders krijg je een job via de contacten van je mede-militanten. Die mensen helpen elkaar, zoals in de maffia.

bembem 3 april 2014 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7084354)
De vader van een vriend van mij zei altijd " als ge voor niks goed meer bent, kunde altijd nog in de pollletiek gaan ".
En gelijk had die ! Je kan al beginnen met een partijkaart te pakken in één of ander partij, en militant te worden. Affichen gaan plakken enzo, meedoen aan actie's, betogingen enz.
En met wat geluk kun je daar omhoog klauteren, en een job vinden, meegraaien in de vetpotten.:-) Of anders krijg je een job via de contacten van je mede-militanten. Die mensen helpen elkaar, zoals in de maffia.

hum dat is mss. nog niet zo'n slecht idee :-)

meneer 3 april 2014 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084355)
hum dat is mss. nog niet zo'n slecht idee :-)

Bij he VB zou ik niet aankloppen in jouw plaats, als je nen halve Chinees bent...:-)
Probeer bij Groen!

bembem 3 april 2014 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7084372)
Bij he VB zou ik niet aankloppen in jouw plaats, als je nen halve Chinees bent...:-)
Probeer bij Groen!

het VB? .. -> over my dead body :lol:

Groen .. hmm niet echt mijn dada ..

het zal SPA zijn! of niets! lolz

Libro 3 april 2014 09:01

Tips voor luierikken: http://www.jobat.be/nl/artikels/de-b..._campaign=home

meneer 3 april 2014 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084380)
het VB? .. -> over my dead body :lol:

Groen .. hmm niet echt mijn dada ..

Na overleg met mijn gebuur ( VB-er sinds jaar en dag ) zou je eigenlijk welkom zijn als halve aziaat. ( per slot van rekening heeft ook Wilders Indonesisch bloed ! )
Wat kleur in de partij is goed voor hun imago, zolang het maar geen moslims zijn ! Als militant zou jij je kansen hebben ! Mee op de foto staan naast De Winter, om zijn verdraagzaamheid goed in de verf te zetten !:-)
Denk er toch eens over na, een partijkaart kost niet zoveel, en het kan economisch gezien een goede zet zijn voor jou !;-)
Een springplank voor een betere toekomst !

Eduard Khil 3 april 2014 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7084380)
..

pvda kan ook nog. Das ook zo'n luiaardpartij

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be