![]() |
Citaat:
EDIT, sorry het is uw persoonlijke test denk ik. Wat een kieken ben ik toch. |
De test is zo belachelijk als maar kan zijn.
De vragen zijn namelijk zeer vrij interpreteerbaar. 1 milimeter je blokje meer naar links of rechts geeft een totaal andere uitslag. Te gek om los te lopen. |
Citaat:
Hewel, ik lees geen enkel van de programma's; het Waalse interesseert mij geen bal want ik weet dat de PS de corrupte macht heeft en dat enkel tot meer eer en glorie van het grootkapitaal en het Vlaamse interesseert mij geen bal meer omdat ze toch niets te zeggen hebben in la Belgique en omdat EDR en C° in de zesde staatshervorming vastgelegd hebben dat Vlaanderen moet inleveren, inleveren, inleveren.... want de franstaligen mogen niet verarmen, of laten we beter zeggen dat de kaptialistische corrupte krachten boven la Belgique hun honger niet te stillen is. Het enige dat mij zal interesseren de dag van de verkiezingen is of NVa ja of neen een overgrote overwinning zal boeken en of ja of neen men mag aannemen of de verkiezingen eerlijk verlopen zijn of niet. De dagen erna, indien EDR en C° het halen zal er gevloek en gedonder uit heel Vlaanderen opstijgen wanneer ze eindelijk de nu zoveel mogelijk verborgen werkelijkheid zullen doorhebben en hoe ze stomweg voor de zoveelste keer totaal bedrogen zijn door hun zogezegde Vlaamse vertegenwoordigers, die enkel de waterdragers waren en zijn van de corrupte maffia die la Belgique nu in handen heeft. Maar ja de franstalige regering heeft dan 5 jaren de tijd om Vlaanderen volledig leeg te pompen; wat er daarna van Vlaanderen over zal blijven? Een PS kerkhof waarschijnlijk zoals overal elders waar ze hun stempel hebben kunnen doordrukken. Ik heb besloten om niet blanco te stemmen, cadeau voor de PS maar wel degelijk voor de Partij van de Arbeid, enkel en alleen om de PS te dwarsbomen. |
[quote=Pandareus;7110140]
idem |
Citaat:
eerst en vooral omdat de Vlamingen (zie de regering EDR van de eerste tot de laatste dag) duidelijk in de federale regering niets, maar dan ook niets meer te zeggen hebben. Hoe dikwijls denk u, ik ben nu bijna 60 jaar, heb ik warm gelopen voor wat de Vlaamse politiekers voorstelden, wat me heel redelijk en goed voor het hele land leek, om daarna tot de vaststelling te moeten komen dat steeds weer het de franstaligen regelrechte onzin (zie onze schuldenberg) was die erdoor kwam? Nog maar pas met de punten voor het mogelijk wijzigen van de grondwet heeft EDr duidelijk aangetoond dat Vlaanderen niets meer maar dan ook niets meer te zeggen heeft in la Belgique. Wat moet ik dan hun Vlaamse programma's nog lezen? De Vlaamse klassieke politieke partijen hebben alle macht uit handen gegeven in de zesde staatshervorming en ze mogen zagen en zeveren zoveel ze willen, ze hebben niets, maar dan ook totaal niets meer te zeggen. Het enige waar het nog om draait is voor of tegen EDR en alleen NVa heeft mogelijks gewicht genoeg en is tegen; al de rest is bladvulling om de mensen bezig te houden en om te voorkomen dat ze te vlug zouden inzien dat ze in la Belgique politiek, economisch en financieel gewoon afgeschreven zijn. |
Citaat:
maar ik vrees er voor..... |
Citaat:
Hoe kan ik nog hun partijprogramma's, onafhankelijk van wat er in staat, geloven nadat de Vlaamse overlopers zelf hun vorig partijprogramma zo compleet verbasterd hebben? En weet dat het niet de eerste keer is, telkens opnieuw hebben ze de Vlamingen totaal in de kou laten staan ipv voor de rechtmatige Vlaamse rechten uit te komen wat hun eigenlijke taak is en was. Het enige dat ik zeg is dat ze zich niet noch één keer door alle mooie praat van deze zakkendraaiers moeten laten in de luren leggen en dat ze, het is misschien hunne laatste kans, voor Vlaanderen en alleen voor Vlaanderen moeten uitkomen. |
Citaat:
|
Houdt deze test ook rekening met het feit dat de CD&V het tegenovergestelde zullen doen dan wat ze antwoorden en dat de VLD zijn woord niet zal houden?
|
@ Mme Marie Daenen:
Ik moet jouw standvastigheid serieus respecteren, zelfs indien ik persoonlijk vind dat ge te furieus doet. Ik wil niet zeggen dat ge ongelijk hebt, integendeel. Het is alleen (voor mij) niet langer de moeite waard. (Sop en kolen, weet ge?) Dat is een van de redenen dat ik mezelf heb uitgeschreven uit een Vlaamse gemeente... en uit een Belgische... en uit een Europese. (Maar jullie politiek blijft amusanter dan onze lokale hier!) |
Citaat:
|
Citaat:
maar jij overdrijft ook wel. Ik geef een voorbeeld uit een heel andere sector: ik lees de bijbel niet, en toch durf ik dat zeggen in één zin tesamen met mijn gedachte dat de bijbel maar een fantaisistisch sprookjesverhaal is. Terug naar de politiek van Vlaanderen en toekomstig buitenland: wat ik vernomen heb uit diverse bronnen die ik voldoende vertrouw, omtrent het PS-, CDH en MR programma, maakt dat ik besloten heb dat het volledig overbodig is dat ik daar nog één seconde aandacht aan zou besteden. . . |
Citaat:
en ze krabbelen zelfs op dit gegeven nog terug. Waar zitten, bijvoorbeeld, de Kempense burgemeesters van de tsjeven die een oproep lanceerden "om deze keer het been stijf te houden" ??? . |
Dit bekom ik als resultaat:
N-VA 61 % SPa 47 % Vl.B 47 % OVLD 46 % Groen 44 % CD&V 40 % Ik vind het toch niet normaal dat een vraag over het thema confederaal gerichte staatshervorming zorgvuldig vermeden wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse partijen zijn niet Vlaams, hebben ze (volgens u) ook nooit gezegd, maar ze dragen wel allemaam het woord Vlaams in hun naam. Ze zijn niet Vlaams, maar Belgisch. De franstalige partijen zijn in eerst instantie franstalig, wat voor hun synoniem is met Belgisch. Voor hun telt alleen francofoon Belgique en ze schreeuwen het ook van de daken dat ze opkomen voor franstalig Belgïë, het enige België dat voor hun van tel is. Kom, kom, geef gewoon toe dat we beter de Vlaamse kraam toedoen; daarvoor is in la Belgique, zeker niet bij de francofonie en volgens u evenmin bij de Vlaamse klassieke partijen, enige interesse. Hewel dan heb ik nog liever de BUB partijen, die er openlijk voor uitkomen dat ze voor één dictator zijn, zonder daarnaast een paar clowns die enkel hun zakken vullen. En u heeft mij nog altijd niet uitgelegd waarom ik de partijprogramma's van de Vlaamse, niet Vlaamse partijen zou moeten lezen, ze zijn er in ieder geval toch niet om de Vlaamse belangen te verdedigen, maar enkel om te knikken voor hun francophone meesters? |
Citaat:
:lol: |
De eerste keer had ik het tijdens vijf minuten vrije tijd ingevuld, veel geen mening gekozen omdat ik wil nadenken vooraleer standpunt in te nemen en lag het gemiddelde onder de 40%. Geen standpunt innemen wordt blijkbaar als oneens zijn beschouwd.
Om een juister beeld te krijgen een keer meer tijd genomen en alle pro's en contra's die partijen aangeven gelezen vooraleer standpunt in te nemen. Die argumentatie kunnen lezen tijdens het invullen vind ik een goede zaak aan deze peiling. Vooral ook omdat er bij de argumenten niet bijstaat van welke partij het komt, zodat je niet beïnvloed wordt door irrationele gevoelens van sympathie voor een bepaalde partij. Alle vragen ingevuld, behalve die over de kostprijs van schoolreizen, omdat ik enerzijds er niets op tegen heb dat een uitzonderlijke studiereis duur is, maar anderzijds als en slechts als de minderbedeelde leerling een financieel duwtje in de rug krijgt zodat niet aan de thuisblijvers gezien kan worden wiens ouders geen reserve hebben, wat natuurlijk niet leuk zou zijn voor die kinderen. Een tweetal partijen stelden bij de argumentatie dezelfde voorwaarde, maar een voorwaarde is geen argumentatie en kan me dan ook niet overtuigen om hetzelfde te kiezen over een ongenuanceerde stelling. Alleszins, goed doordacht ingevuld dus, met het volgende resultaat: Groen 85% sp.a 80% Open VLD 55% CD&V 50% N-VA 27% Vlaams Belang 26%. Dat is exact de volgorde die ik verwacht zou hebben voor het Vlaamse niveau, met als enige verschil dat ik sp.a en Groen exact even hoog zou verwachten. Het is in ieder geval duidelijk dat ik de raakvlakken (bijna 70%) van die twee hoogste partijen deel en het bij de verschilpunten ongeveer de helft eens ben met beide. Misschien verklaart dat waarom ik altijd al voorstander geweest ben van een fusie tussen beide, in de hoop dat er een partij uit zou ontstaan waar ik het nog meer mee eens ben, maar dat is natuurlijk niet relevant voor de verkiezingen van nu. De Vlaamse verkiezing is de enige waarbij ik nog twijfel tussen Groen en sp.a, omdat het voor mogelijke coalities niet uitmaakt op wie ik stem, i.t.t. federaal, en ik geen specifieke voorkeur heb voor bepaalde kandidaten, i.t.t. Europees waar ik Kathleen Van Brempt en zeker Sanne Doms (kreeg legalisering van cannabis erdoor als sp.a-standpunt, waarvoor respect) een voorkeurstem zal geven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be