Gwylan |
23 april 2014 15:07 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
(Bericht 7110650)
Bron
Detail tekst:
Prijs u gelukkig Di Rupo, in de Middeleeuwen had u misschien al lang met de guillotine mogen kennis maken, dus uiteindelijk valt dat allemaal nog best mee dat *geblaat en blablablabla ... *
Zou 'hij' dat thuis oefenen voor de spiegel, wie heeft dat nog gedaan vroeger? :roll:
|
Eigenaardig…..
Ik herinner mij ergens gelezen te hebben dat Di Rupo geen rechtstreeks verkiezingendebat met B. De Wever wilde “ omdat hij als eerste minister boven het gewoel moet blijven”, en hij daarom de klus uiterst moedig overliet aan Magnette.
En zie, nu misbruikt Di Ripo als eerste minister het spreekgestoelte van het parlement om kritiek te spuien op De Wever en zijn partij…
Ik hou het bij het doorslaggevend argument dat dit bijzonder ongepast is vanwege de eerste minister, als vertegenwoordiger van de uitvoerende macht : vermits in een democratie de wetgevende macht – lees de volksvertegenwoordiging – de regering controleert en niet andersom, mag het spreekgestoelte van het parlement door de eerste minister gebruikt worden om uitleg te geven over beleidsdaden van zijn regering en om op vragen van de volksvertegenwoordiging te antwoorden, maar geenszins om aan electorale propaganda te doen, of om kritiek te leveren op volksvertegenwoordigers, tot welke partij deze ook mogen behoren.
Ik kan evenwel geen ongelijk geven aan degenen die behoudens dit constitutioneel argument van mening zijn dat Di Rupo een laffe broekschijter is, het eerste ministerschap van “alle Belgen” volkomen onwaardig.
|