![]() |
Citaat:
PA=>RD |
1 Bijlage(n)
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Indien de beperking zo groot is als de broer hier aangeeft zou ik het schandelijk vinden dat zo iemand als bijzitter wordt geplaatst. Verkiezingen zijn te belangrijk om er een spelletje van te maken.
De persoon bezit de nodige capaciteiten niet om het belang van dit gebeuren in te schatten en hoort dus niet thuis in het kiesgebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle gekheid op een stokje: indien men meent niet in aanmerking te komen voor die functie als bijzitter, dan lijkt het me doodnormaal daar een doktersbewijs voor binnen te brengen zodat men niet als "weigeraar" te boek wordt gesteld.
Iedereen kan afkomen met: ik ben niet geschikt voor die functie. Beter is het om daarvoor een professioneel bewijs te halen en dat in te dienen. Ik werd ooit aangeduid als mogelijk op te roepen jurylid voor assisenzaken. Ik heb niet gewacht tot ik effectief werd opgeroepen, maar heb onmiddellijk mijn huisarts een bewijs gevraagd dat ik daar niet voor geschikt was (wat effektief ook zo was). Simple comme bonjour. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat hele gedoe van als bij/voorzitter opgeroepen te kunnen worden is helemaal van de pot gerukt. Als ze met de ridicule hoeveelheid belastingen waarmee zeeen mens hier bestelen zoiets niet gerorganiseerd krijgen met hun eigen voetvolk, dan moeten ze maar eerst eens dringend een cursus organisatie gaan volgen. Burgerplicht my ass. |
Citaat:
Me dunkt is die "burgerplicht" en het willekeurig aanduiden van bijzitters net een teken van de neutraliteit die noodzakelijk is bij een democratisch stemming. |
Citaat:
En die verkiezingen wil ik efficiënt georganiseerd zien; er zijn in de hedendaagse samenleving ettelijk veel meel manieren om dat op een efficiënte manier te organiseren. Veel efficienter dan methodes die je zo uit een dictatuur kan plukken en waarbij je je bevolking "op straffe van" aan de dwangarbeid zet. Mij niet gelaten als jij je burgerplicht braafjes wil gaan uitvoeren. Ik betaal zo al veel te veel belastingen dat ik me niet nog wat extra moet laten uitzuigen door een overheid. Genoeg ambtenaren en werklozen die ze daarop kunnen inzetten en die ze sowieso al betalen. |
Citaat:
Joden aangeven was ook ooit burgerplicht. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat er om wat de "overheid" onder het mom van "burgerplicht" oplegt aan de bevolking. In de meeste democratische landen legt de overheid zijn burgers zelfs geen stemplicht op. België is één van de weinige landen waar dat wél nog gebeurt. De zogenaamde "burgerplicht" berust op wetten die van land tot land verschillen, en die de burgers dus willekeurig wordt opgelegd al naargelang het regime dat het voor het zeggen heeft. Een democratie (die naam waard) laat zijn burgers zoveel mogelijk de vrije keuze. Democratieën verplichten hun burgers niet om onbezoldigde arbeid te verrichten. Burgerplicht is een morele verantwoordelijkheid die ieder individu voor zichzelf, en in volle vrijheid, neemt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bijzitter zijn is inderdaad arbeid, en daar moet men voor vergoed worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be