Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Bijzitter met verstandelijke beperking (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201270)

Eduard Khil 25 april 2014 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7113549)
.. u heeft een verstandelijke beperking ?

trolololo :lol:

PA=>RD

De schoofzak 25 april 2014 16:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7113552)
Wat wil je met die mensen doen ?
Interneren ?

Open doel ... verbannen natuurlijk. Of

.

4x10E6 25 april 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7113555)
Laffe en zielige poging tot het plegen van een persoonlijke aanval, dat het melden zelfs niet de moeite waard maakt.
Jullie sossen; kunnen 1) geen argumenten bedenken tegen rechts; en 2) niet schelden.

.. mij was de persoonlijke aanval niet opgevallen .. het interesseert mij vooral om te weten waarom Edouard meent niet langer als bijzitter in aanmerking te komen .. 'wij de sossen' mogen dan wel niet weten hoe te schelden, doch sommige conversatie kneepjes hebben we wel onder de knie ..

Pandareus 25 april 2014 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7113478)
Het is de nobele taak van de voorzitter van eendertwatte, in beroeps en in het private leven, in real life of virtueel,
om van alles en nog wat te trachten een aangenaam feest te maken.

Het helpt natuurlijk dat de "omstandigheden" (organisatie overheid breed gesproken ...) ietwat behoorlijk georganiseerd zijn, zodat de mensen eigenlijk graag hun verantwoordelijkheid opnemen.

Gij en ik, we verschillen al wel eens van mening, maar wij zijn gelukzalige dromers, niet ?

.

Yes ! en dat is belangrijk en gelukkig beseffen we dat alle twee. :-)

Pandareus 25 april 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7113537)
Natuurlijk geeft die geen vrijstelling voor zo'n prul, dat kan je toch ook best met een verstandelijke beperking aan? Is dat nu werkelijk zo een ramp om daar een paar uurtjes mee te gaan helpen?

Ken je de diepere betekenis van het woord : idioot ?

CLAESSENS Joris 25 april 2014 19:32

Indien de beperking zo groot is als de broer hier aangeeft zou ik het schandelijk vinden dat zo iemand als bijzitter wordt geplaatst. Verkiezingen zijn te belangrijk om er een spelletje van te maken.
De persoon bezit de nodige capaciteiten niet om het belang van dit gebeuren in te schatten en hoort dus niet thuis in het kiesgebeuren.

AnarchoChristophe 27 april 2014 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7113524)
Iedereen uit de maatschappij mag meedoen aan de organisatie van verkiezingen.

Mensen uitsluiten is discriminatie.

Mag? Zeg maar 'moet'. Probeer de dwingelandij in de democratuur maar niet te veel te verbloemen.

AnarchoChristophe 27 april 2014 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7113788)
Indien de beperking zo groot is als de broer hier aangeeft zou ik het schandelijk vinden dat zo iemand als bijzitter wordt geplaatst. Verkiezingen zijn te belangrijk om er een spelletje van te maken.
De persoon bezit de nodige capaciteiten niet om het belang van dit gebeuren in te schatten en hoort dus niet thuis in het kiesgebeuren.

Wat is er zo belangrijk aan de poppenkast om de volgende grootverdiener een postje te bezorgen?

DewareJakob 27 april 2014 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7115698)
Wat is er zo belangrijk aan de poppenkast om de volgende grootverdiener een postje te bezorgen?

Misschien zorgt de volgende dan eens eindelijk dat het 'grootverdienen' binnen de perken blijft. Met deze regering is dat niet echt gebeurd.

circe 27 april 2014 13:14

Alle gekheid op een stokje: indien men meent niet in aanmerking te komen voor die functie als bijzitter, dan lijkt het me doodnormaal daar een doktersbewijs voor binnen te brengen zodat men niet als "weigeraar" te boek wordt gesteld.

Iedereen kan afkomen met: ik ben niet geschikt voor die functie. Beter is het om daarvoor een professioneel bewijs te halen en dat in te dienen.

Ik werd ooit aangeduid als mogelijk op te roepen jurylid voor assisenzaken. Ik heb niet gewacht tot ik effectief werd opgeroepen, maar heb onmiddellijk mijn huisarts een bewijs gevraagd dat ik daar niet voor geschikt was (wat effektief ook zo was).
Simple comme bonjour.

AnarchoChristophe 27 april 2014 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7115802)
Misschien zorgt de volgende dan eens eindelijk dat het 'grootverdienen' binnen de perken blijft. Met deze regering is dat niet echt gebeurd.

Ja, deze keer gaat het echt echt waar veranderen. :roll:

Drosamadaris 27 april 2014 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7113788)

Verkiezingen in Belgie zijn vooral een bezigheidstherapie.

En dat hele gedoe van als bij/voorzitter opgeroepen te kunnen worden is helemaal van de pot gerukt. Als ze met de ridicule hoeveelheid belastingen waarmee zeeen mens hier bestelen zoiets niet gerorganiseerd krijgen met hun eigen voetvolk, dan moeten ze maar eerst eens dringend een cursus organisatie gaan volgen. Burgerplicht my ass.

circe 27 april 2014 15:08

Citaat:

Als ze met de ridicule hoeveelheid belastingen waarmee zeeen mens hier bestelen zoiets niet gerorganiseerd krijgen met hun eigen voetvolk
U wil verkiezingen zoals in de USSR? Waar de ambtenaar van dienst even kan controleren of je wel juist hebt gestemd?

Me dunkt is die "burgerplicht" en het willekeurig aanduiden van bijzitters net een teken van de neutraliteit die noodzakelijk is bij een democratisch stemming.

Drosamadaris 27 april 2014 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7115925)
U wil verkiezingen zoals in de USSR? Waar de ambtenaar van dienst even kan controleren of je wel juist hebt gestemd?

Me dunkt is die "burgerplicht" en het willekeurig aanduiden van bijzitters net een teken van de neutraliteit die noodzakelijk is bij een democratisch stemming.

Bovenal wil ik verkiezingen die iets opleveren; geen zoveelste rondje laat ons nog eens doen alsof en nadien met hetzelfde zootje ongeregeld in zee gaan.
En die verkiezingen wil ik efficiënt georganiseerd zien; er zijn in de hedendaagse samenleving ettelijk veel meel manieren om dat op een efficiënte manier te organiseren. Veel efficienter dan methodes die je zo uit een dictatuur kan plukken en waarbij je je bevolking "op straffe van" aan de dwangarbeid zet.

Mij niet gelaten als jij je burgerplicht braafjes wil gaan uitvoeren. Ik betaal zo al veel te veel belastingen dat ik me niet nog wat extra moet laten uitzuigen door een overheid. Genoeg ambtenaren en werklozen die ze daarop kunnen inzetten en die ze sowieso al betalen.

AnarchoChristophe 27 april 2014 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7115925)

Daar is de 'burgerplicht' weer. M.a.w. 'het is goed en moreel omdat de Staat zegt dat het moet'.

Joden aangeven was ook ooit burgerplicht.

Xenophon 27 april 2014 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7115939)
Daar is de 'burgerplicht' weer. M.a.w. 'het is goed en moreel omdat de Staat zegt dat het moet'.

Joden aangeven was ook ooit burgerplicht.

Dus de bijzitters zijn eigenlijk verantwoordelijk voor de holocaust?

Knuppel 27 april 2014 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7116009)
Dus de bijzitters zijn eigenlijk verantwoordelijk voor de holocaust?

Flauw antwoord, want niemand heeft dat gezegd.

Het gaat er om wat de "overheid" onder het mom van "burgerplicht" oplegt aan de bevolking. In de meeste democratische landen legt de overheid zijn burgers zelfs geen stemplicht op. België is één van de weinige landen waar dat wél nog gebeurt.
De zogenaamde "burgerplicht" berust op wetten die van land tot land verschillen, en die de burgers dus willekeurig wordt opgelegd al naargelang het regime dat het voor het zeggen heeft.

Een democratie (die naam waard) laat zijn burgers zoveel mogelijk de vrije keuze. Democratieën verplichten hun burgers niet om onbezoldigde arbeid te verrichten.

Burgerplicht is een morele verantwoordelijkheid die ieder individu voor zichzelf, en in volle vrijheid, neemt.

Knuppel 27 april 2014 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 7115930)
Bovenal wil ik verkiezingen die iets opleveren; geen zoveelste rondje laat ons nog eens doen alsof en nadien met hetzelfde zootje ongeregeld in zee gaan.
En die verkiezingen wil ik efficiënt georganiseerd zien; er zijn in de hedendaagse samenleving ettelijk veel meel manieren om dat op een efficiënte manier te organiseren. Veel efficienter dan methodes die je zo uit een dictatuur kan plukken en waarbij je je bevolking "op straffe van" aan de dwangarbeid zet.

Mij niet gelaten als jij je burgerplicht braafjes wil gaan uitvoeren. Ik betaal zo al veel te veel belastingen dat ik me niet nog wat extra moet laten uitzuigen door een overheid. Genoeg ambtenaren en werklozen die ze daarop kunnen inzetten en die ze sowieso al betalen.

Daar ben ik het mee eens.

DewareJakob 27 april 2014 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7115853)
Ja, deze keer gaat het echt echt waar veranderen. :roll:

Ik schreef nog misschien, maar jij weet het duidelijk.

TheFourHorsemen 27 april 2014 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7116073)
Flauw antwoord, want niemand heeft dat gezegd.

Het gaat er om wat de "overheid" onder het mom van "burgerplicht" oplegt aan de bevolking. In de meeste democratische landen legt de overheid zijn burgers zelfs geen stemplicht op. België is één van de weinige landen waar dat wél nog gebeurt.
De zogenaamde "burgerplicht" berust op wetten die van land tot land verschillen, en die de burgers dus willekeurig wordt opgelegd al naargelang het regime dat het voor het zeggen heeft.

Een democratie (die naam waard) laat zijn burgers zoveel mogelijk de vrije keuze. Democratieën verplichten hun burgers niet om onbezoldigde arbeid te verrichten.

Burgerplicht is een morele verantwoordelijkheid die ieder individu voor zichzelf, en in volle vrijheid, neemt.

In België is dan ook geen stemplicht, maar een opkomstplicht. Een kwartiertje opofferen is nu ook geen onoverkomelijke moeite. Een blanco stem is trouwens veel meer een "protest" dan dat niet komen opdagen is. Luieriken komen niet opdagen, mensen die willen "protesteren" stemmen blanco.

Bijzitter zijn is inderdaad arbeid, en daar moet men voor vergoed worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be