Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snelheidsbeperking elektrische fietsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201323)

Marie van de koster 26 april 2014 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7114252)
Het probleem blijft de leeftijd , het zijn vooral bejaarden die dat kopen .
Vroeger maakte je een bocht rond een bejaarde , risico op een val en je stak rechtsaf .
Nu weet je het niet of ze rijden 5-15 km , dan plots versnellen ze naar 25 .
Hen de pas afsnijden is levensgevaarlijk voor allebei .
En het risico op breuken dan , vergelijk het met motards , 11 keer meer risico op een dodelijk ongeval dan wagenbestuurders , bejaarden die vallen aan 25 per uur nemen risico's .

Als u ooit van ze leven bejaard bent (en als u niet één van de dagen per ongeluk doodgaat, is dat best mogelijk) gaat u zich dan opsluiten in huis?

Marie van de koster 26 april 2014 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7114294)
Verwondingen door het vallen kan men oplossen door de ondergrond (vooral in bochten) wat malser te maken.
Zo kan men gebruik maken van bv. luchtkussentjes waar je redelijk zacht op kan vallen. De iets rijkere gemeentes (ik denk dan aan Knokke en Brasschaat) kunnen zulke malse valbochten laten maken met een laagje satijn of zijde, al dan niet met mooie klassieke patroontjes.

Voor fietsroutes in een meer natuurlijke omgeving zou ik eerder opteren voor valbochten gemaakt van jute, gevuld met afgedankte kleding aaneengeknoopt met biologisch afbreekbaar henneptouw. Uiteraard zal men op zulke plaatsen rekening moeten houden met overstekende konijnen, daar zal men de chiro of de scouts bruggen moeten laten bouwen. Konijnenbruggen zijn ook biologisch afbreekbaar en kunnen toch nog onderhouden worden door de lokale werklozen.

Op plaatsen waar meer sportieve fietsers passeren kan men gebruik maken van oude trampolines (eventueel ophalen bij de containerparken) op die manier zal fietsen voor sommigen een extreme sport worden, iets dat vooral de jeugd terug naar de fiets zal lokken. Wat op zich dan weer zal leiden naar minder autoverkeer en dus minder files. Kunstvallen met meerdere "bumps" zal één van de komende jaren nog wel verschijnen op de olympische spelen als demonstratiesport.

Voor alles een oplossing :-D
Eén moeilijkheid hebt u vergeten : de jaarlijkse paddenoversteek :lol:

manta 26 april 2014 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7114299)
Voor alles een oplossing :-D
Eén moeilijkheid hebt u vergeten : de jaarlijkse paddenoversteek :lol:

Voor de jaarlijkse paddentrek zetten ze nu al randjes en graven ze plastieken emmers in. Als ze die plastieken emmers vervangen door metalen emmers kunnen ze de padden ineens ter plekke koken in die emmers om zo versnaperingen aan de fietsers aan te bieden. ;-)

Universalia 26 april 2014 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7114298)
Als u ooit van ze leven bejaard bent (en als u niet één van de dagen per ongeluk doodgaat, is dat best mogelijk) gaat u zich dan opsluiten in huis?

Veel mensen cocoonen al tegenwoordig maar dat heeft dan weer een totaal andere reden, dan fietsen. ;-)

Marie van de koster 26 april 2014 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7114304)
Voor de jaarlijkse paddentrek zetten ze nu al randjes en graven ze plastieken emmers in. Als ze die plastieken emmers vervangen door metalen emmers kunnen ze de padden ineens ter plekke koken in die emmers om zo versnaperingen aan de fietsers aan te bieden. ;-)

Ik lust dat niet, zulle :-(

manta 26 april 2014 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7114310)
Ik lust dat niet, zulle :-(

Hebt ge al eens gekookte pad gegeten? Neen? Dan weet ge niet of ge 't lust hé.:-P

Marie van de koster 26 april 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7114309)
Veel mensen cocoonen al tegenwoordig maar dat heeft dan weer een totaal andere reden, dan fietsen. ;-)

Cocoonen kan een bejaarde iedere dag. Gun hem dus een dagje fietsgenot in de week. Afwisseling moet er zijn! :-)

Marie van de koster 26 april 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7114316)
Hebt ge al eens gekookte pad gegeten? Neen? Dan weet ge niet of ge 't lust hé.:-P

U wel?

manta 26 april 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7114324)
U wel?

Dat zou wel eens best kunnen, ik maakte er een gewoonte van om overal waar ik met m'ne kamion kwam de lokale voeding te proeven, soms gebeurde dat al eens onder invloed van de lokale drank ook :-D

The Syndrome 26 april 2014 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7114298)

Ik ga sowieso met een gewone fiets of een elektrische rolstoel aan 5 per uur blijven rijden .
Ik wil de maatschappij niet opzadelen met een ouwe die 13 breuken te helen heeft .

The Syndrome 26 april 2014 12:14

En lap , nu ligt hier weer zo'n bejaarde te spartelen aan mijn deur met zijn elektrische fiets , met 3 zijn ze hem aan het rechttrekken .
Het ziet er naar uit dat de ambulance toch gaat moeten komen .
Op ons kosten .

kelt 26 april 2014 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7114491)
En lap , nu ligt hier weer zo'n bejaarde te spartelen aan mijn deur met zijn elektrische fiets , met 3 zijn ze hem aan het rechttrekken .
Op ons kosten .

da's fout!

Een paar uurtjes laten liggen en de pensioenkas vaart er maar wel bij! :twisted:

Hopelijk niet te veel schade aan die fiets?

maddox 26 april 2014 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7113498)
Ik zou nog niet weten welke 'topsnelheid' zo een fiets kan halen dus ... :roll:

Officieel, 25km/u en dan moet de electrische ondersteuning uitschakelen.

In realiteit, met een beetje creativiteit, is met de standaard spullen 35km/u betrouwbaar te halen. Dan is de accu wel snel leeg, daar niet van.

Maar er zijn grapjurken van mijn niveau die al machines gebouwd hebben die 100km/u halen zonder te zweten.

Marie van de koster 26 april 2014 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7114376)
Ik ga sowieso met een gewone fiets of een elektrische rolstoel aan 5 per uur blijven rijden .
Ik wil de maatschappij niet opzadelen met een ouwe die 13 breuken te helen heeft .

Zo menslievend! Ik ben er van aangedaan :lol:

The Syndrome 26 april 2014 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7114716)
Zo menslievend! Ik ben er van aangedaan :lol:

Die elektrische fietsen kosten ons vanalles , energie en ziekentrok .

The Syndrome 26 april 2014 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 7114586)
Hopelijk niet te veel schade aan die fiets?

Die ouwe scharrelde tenslotte recht en reed met zijn fiets weg .
Pas morgen zal zijn verdoofd lichaam hem leren dat hij 7 breuken heeft .

The Syndrome 26 april 2014 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7114679)
Dan is de accu wel snel leeg, daar niet van.

Probleem is dat die ouwe veel te ver rijden met zo'n fiets .
Dan valt de accu leeg tijdens het terugrijden , ze zijn te gierig om een taxi te bestellen en tijdens het terugzwoegen krijgen ze ook nog eens een hartaanval .
Op ons kosten .

Eduard Khil 26 april 2014 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7113766)
Proficiat! Moeten we nu eigenlijk in ons handen klappen?

neen. Ik meld alleen maar iets.

Wie een elektrische fiets heeft zou toch minstens 25 per uur moeten rijden. Waarom anders een elektrische fiets kopen? Als je die snelheid niet haalt, koop dan een aixam of een elektrische rolstoel of zoiets hé

Eduard Khil 26 april 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7114491)
Op ons kosten .

steek die mens in een rusthuis, met zo'n toegangscode op de deur ;)

The Syndrome 26 april 2014 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7114873)
steek die mens in een rusthuis, met zo'n toegangscode op de deur ;)

Ik denk dat hij al in het rusthuis zat , hij vertoonde doorligwonden .
Maar de verplegende sector is verplicht hen aan te manen tot lichaamsbeweging .
Met de gekende gevolgen .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be