Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   De Wever: "Winnen volstaat niet. Regeren wil ik" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201335)

Vigilant 26 april 2014 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7114433)
Ik vind het wel intelligent van De Wever dat hij dit zegt. Hij houdt zijn kiezers niet aan het lijntje zoals alle andere politici wel doen, hij zegt gewoon waar het voor hem op staat. En ik ben er 100% zeker van dat hij alles zal doen wat hij kan om federaal te regeren.

Inderdaad. Door deelname aan de federale regering gaat hij de PS - of all people- zijn confederalisme doen realiseren.
De PS in de oppositie, opgejaagd door een steeds groter wordende PTD op linkse kant, zal zelf beginnen smeken om meer bevoegdheden in eigen Gewest om haar greep te kunnen behouden.
Slim van BDW.

Eduard Khil 26 april 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7114441)
De Wever wil Federaal helemaal niet regeren. Want hij weet heel goed, dat als hij dit doet, hij een dik pak voor zijn broek krijgt bij de volgende verkiezingen. Net zoals de VU indertijd.

Neen, De Wever doet alsof hij federaal wil regeren. Om stemmen los te peuteren van de twijfelaars. Met andere woorden Panda-Bart speelt dubbelspel. En dat is niet de eerste keer.

allez, weer iets anders: eerst niet, dan wel, dan niet mogen, dan wel maar om dwars te liggen, dan zeggen van wel maar het niet doen,...

vergeet ik nog een paar andere mogelijkheden?

BWarrior 26 april 2014 11:53

Citaat:

De Wever wil Federaal helemaal niet regeren.

Ik meen van wel, als hij uiteraard de garanties krijgt op een ontmanteling van de staat.

BWarrior 26 april 2014 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7114442)
Inderdaad. Door deelname aan de federale regering gaat hij de PS - of all people- zijn confederalisme doen realiseren.
De PS in de oppositie, opgejaagd door een steeds groter wordende PTD op linkse kant, zal zelf beginnen smeken om meer bevoegdheden in eigen Gewest om haar greep te kunnen behouden.
Slim van BDW.

Hoe gaat dat confederalisme dan praktisch gerealiseerd worden? Via de grondwet (hetgeen al niet kan)? Een soevereiniteitsverklaring in het Vlaams parlement?

Het Oosten 26 april 2014 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7114457)
Ik meen van wel, als hij uiteraard de garanties krijgt op een ontmanteling van de staat.

Ja, maar die zal hij nooit krijgen. En dat beseft ie maar al te best. En dus weet hij heel goed dat hij Federaal nooit zal moeten regeren. En dus maakt hij loze beloften, beloften die hij nooit zal moeten inlossen, om goedgelovige mensen er in te luizen.

Athelas 26 april 2014 12:17

Citaat:

De Wever wil Federaal helemaal niet regeren. Want hij weet heel goed, dat als hij dit doet, hij een dik pak voor zijn broek krijgt bij de volgende verkiezingen. Net zoals de VU indertijd.

Neen, De Wever doet alsof hij federaal wil regeren. Om stemmen los te peuteren van de twijfelaars.

Met andere woorden, Panda-Bartje speelt een vuig dubbelspel. En dat is niet de eerste keer.

Ik ben geneigd te zeggen: ja en neen. Andere partijen hebben al aangegeven symetrische regeringen te wensen. Dus dat is één reden om op beide vlakken op zijn minst te overwegen. Anderzijds is het federale niveau het niveau waar zich het geld bevindt. De NVA kan een groot deel van zijn plannen gewoon niet realiseren zonder op het federale niveau te regeren.

Het zal simpel zijn: regeren ze niet federaal, dan zal dat niveau alles doen om het Vlaamse te doen falen (zie bvb gelijktrekking kindergeld voor zelfstandigen). Regeren ze wel federaal, dan hebben ze daar tenminste een overzicht op de zaken en kunnen ze zelf een paar stokken in de wielen steken.

Wat mij betreft hebben ze gewoon geen keuze dan federaal ook te regeren.

Echte Waal 26 april 2014 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7114375)
wat gaat het morgen zijn? De wind staat weer serieus veranderlijk in het Oosten :lol:

Eerder bij de NVA zou ik zeggen.

Johan Bollen 26 april 2014 12:43

Citaat:

Hoe wanhopig moet Bruno Tobback zijn om mij een aasgier te noemen? Dat doe je toch niet? Ik ben niet de zoon van een minister, zoals hij. Ik ben de zoon van een spoorwegarbeider.
Dat is wel goed raak.

Vrijheideerst 26 april 2014 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7114375)
jamaar wat is het nu. Het ene moment gaan ze een regering vormen zonder n-va, dan is het dat n-va niet in de regering wil, dan is het dat n-va in de regering zal gaan om ze te laten vallen

wat gaat het morgen zijn? De wind staat weer serieus veranderlijk in het Oosten :lol:

De N-VA neemt haar verantwoordelijkheid niet op door haar verantwoordelijkheid te willen opnemen door nu al te zeggen dat er snel een VL regering kan gevormd worden met CD&V en dat het federaal lastig wordt.

Eduard Khil 26 april 2014 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 7114509)
Eerder bij de NVA zou ik zeggen.

weer in uw hangmat gij

Xenophon 26 april 2014 19:12

Het maakt helemaal niets uit wat De Wever en de N-VA wil, er wacht hen enkel op Vlaams en federaal niveau het cordon.

Bijter 26 april 2014 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7114941)
Het maakt helemaal niets uit wat De Wever en de N-VA wil, er wacht hen enkel op Vlaams en federaal niveau het cordon.

Bron ?

Vrijheideerst 26 april 2014 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijter (Bericht 7114946)
Bron ?

:lol:

Knuppel 26 april 2014 19:20

Citaat:

Neen, De Wever doet alsof hij federaal wil regeren. Om stemmen los te peuteren van de twijfelaars.

Met andere woorden, Panda-Bartje speelt een vuig dubbelspel. En dat is niet de eerste keer.

Om het vuige spelletje van de Wever alle wind uit de zeilen te nemen hoeft Onkeldinges nochtans maar te doen waar ze geen doekjes om heeft gedraaid: de N-VA vermijden.

En d�*t is ook niet de eerste keer.

Xenophon 26 april 2014 19:21

Citaat:

Bron ?

De realiteit.

Knuppel 26 april 2014 19:23

Citaat:

Bron ?

Ook zonder bron, maar met een beetje gezond verstand weet je dat dit scenario in alle geval zal geprobeerd worden. Als het NIET lukt zal dat uitsluitend zijn omdat de kiezer het onmogelijk maakte.

De schoofzak 26 april 2014 21:30

Of De Wever nu wil regeren of niet, de andere partijen gaan zorgen voor een regering en wel in een tijdspanne die een nieuw record gaat zijn. Een record in snelheid, niet in traagheid.

Waarover leuteren we hier dan?
Tenzij .... er mensen zijn die schrik hebben ... die aan het fluiten zijn in het donker ...

.

Max van Dietschland 26 april 2014 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7114357)
Met dat soort pretentie vindt hij straks misschien niemand meer die met hem nog wil regeren.

Er zijn nog andere manier om te regeren zonder toestemming van andere coalitiepartners uit het regime. Er kan bijvoorbeeld actie ondernomen worden vanuit Antwerpen stad, een voorbeeld in het buitenland op dit ogenblik leert dat deze strategie kan werken. En daar staan ze dan met hun cordon sanitaire :twisted:

Herr Oberst 26 april 2014 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7114442)
Slim van BDW.

Jongens toch, nadat de onfeilbare De Wever-strategieën van 2004 (BHV splitsen door druk uit te oefenen vanuit de Vlaamse regering), 2007 (een grote staatshervorming realiseren door samen met Leterme deel te nemen aan de federale regering), 2009 (de Maddensdoctrine toepassen vanuit de Vlaamse regering) en 2010 (Di Rupo premier maken zodat hij bereid zou zijn om een staatshervorming goed te keuren) allemaal falikant afgelopen zijn, zou men toch denken dat de niveaantjes het over een andere boeg zouden gooien. Maar nee, om de één of andere redenen wil het maar niet tot hen doordringen dat men niets wezenlijks voor Vlaanderen kan bereiken door mee te draaien in het Belgische circus.

speurneus 26 april 2014 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 7114352)
BDW zal woord houden. Dat heeft hij vorige keer bewezen. De tradito's daarentegen (remember Leterme, Beke) geven alles toe om het postje of om de kas van ACW te redden.

Zijn woord houden!!!
-Beloofde hij hij 5 jaar gelecen niet voor alle Vlamingen een hospitalisatieverzekering?
-Beloofde hij 5 jaar geleden niet om een Vlaamse energie maatschappij op te richten zodat de Vlamingen niet meer afhankelijk zouden zijn van het Franse Electrabel?
-Beloofde hij...............

Al deze beloften liggen al lang bij het oud vuil. dus zeg niet te vlug dat hij zijn woord houdt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be