MORPHEUS |
29 april 2014 20:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower
(Bericht 7118159)
Ik zie dat de discussies nav de verkiezingen hier al volop zijn losgebarsten. En dat alle usual suspects terug zeer actief zijn :-D Ik heb niet zo veel tijd meer (in vergelijking met vroeger) om nog veel woorden vuil te maken aan onze politieke (wan)toestanden. Maar had toch graag jullie mening even gehad over volgende analyse;
Met het het recente wapenfeit van MR in het achterhoofd; we zijn niet meer ver af van het moment waarop een meerderheid van de Vlaamse stemmen in een (al dan niet officieel) cordon wordt geduwd door de Walen. Ik heb het over;
- PVDA (Te links)
- VB (Te rechts)
- NVA (Soms is het omdat ze niet landsminnend genoeg zijn, en soms zijn ze ook niet sociaal genoeg ...ook al is het partijprogramma van VLD "harder").
De dag dat deze drie (met evt nog andere partijen in idem cordon) over de 50% scoren ...dan zeggen de Walen in feite "wij kunnen niet om met de meerderheid van de Vlamingen". Wat op zijn beurt enkel maar te vertalen is als "wij willen splitsen".
Juist of niet?
|
ik denk eerder aan het volgende.
maak het de Vlamingen zo moeilijk dat ze uit Belgiê stappen.
als de Vlamingen uit België stappen, dan bestaat België nog.
en wie is er dan baas over "België" ? Lees Belgisch eigendom !!!
Walobrux.
En dan hebben ze de Vlamingen schaakmat.
Wie iets van schaken weet , ziet het verschil tussen Vlaams belang en NVA.
Dewever is een schaakstrateeg.
Die is pionnen aan het verschuiven zodat de Walen zelf uit België willen stappen - lees PS.
En dan komen we in een onderhandelende situatie
Ik vind naast Di Rupo , Dewever een even grote strateeg.
Respect voor beide hun genie op politiek niveau
Dat zijn spannende tijden nu
we maken geschiedenis mee
|