Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Farid 'le Fou' straks op penitentiair verlof? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201488)

giserke 30 april 2014 10:25

De deelstaten in de VS die de doodstraf herinvoeren zien hun misdaadcijfers sneller stijgen, dan deelstaten zonder doodstraf.

giserke 30 april 2014 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7119340)
Gemeten tijdspanne?
Bron?

http://www.deathpenaltyinfo.org/dete...r-murder-rates

Xenophon 30 april 2014 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7119230)
Als je het zwijn uithangt in de gevangenis zal je op den duur ook als een zwijn behandeld worden.

Iedereen wordt in de gevangenis als een zwijn behandeld.

Xenophon 30 april 2014 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7119271)
En dat terwijl één klein kogeltje heel het probleem kan oplossen...

U denkt een beetje zoals Farid.

vlaams realist 30 april 2014 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7119360)

Mooi zo, dus geen discriminatie.

SDX 30 april 2014 11:00

De gevangenissen in land van 2de paspoort van farid zullen wel 5 sterren resorts zijn met alles d'rop en d'raan, hup kerel, snel daarheen.

Opgeruimd staat netjes.

Dutch_Strawberry 30 april 2014 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7119378)
Correct.

Hadden ze zich niet als zwijn gedragen, ze zouden ook niet in de gevangenis zitten.
Dat iedereen als zwijn wordt behandeld in de gevangenis, kan ik niet aannemen. Dat zijn woorden van gefrustreerde ex-gevangenen die nog steeds niet verwerkt hebben dat ze hebben moet zitten voor de door hen aangerichte schade aan de samenleving.

2! Had je maar niks moeten uitvreten. Wat had je verwacht? Dat je als misdadiger het recht hebt om bepamperd te worden? Zie, dit is wat voor mentaliteit er in dit land gekweekt wordt, vooral met al die luxegevangenissen met kamertjes met flatscreen en frigo.

giserke 30 april 2014 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7119359)
Dat zijn naakte cijfers.

Louisiana:
aantal inworners: +/- 4.5 miljoen
aantal misdrijven: +/- 12 000

New Mexico:
aantal inwoners: +/- 2.5 miljoen
aantal misdrijven: +/- 9 000

Wat doet nu uw bron: Zeggen dat in Louisiana meer misdrijven plaatsvinden. Niet zo heel vreemd, de overtuiging/visie eigen aan uw bron.

Leren lezen! Mijn bron toont de evolutie van de cijfers!

Xenophon 30 april 2014 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7119387)
Ik kan er ook voor kiezen uw gezanik en gemem niet te willen aanhoren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7119380)
Mooi zo, dus geen discriminatie.

Ik meen niet van te zeggen dat je geen aanleg hebt om te trollen, maar je bent er nog niet.

Het ontbreekt je nog aan enige verfijning en vooral aan humor.

Xenophon 30 april 2014 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7119418)
2! Had je maar niks moeten uitvreten. Wat had je verwacht? Dat je als misdadiger het recht hebt om bepamperd te worden? Zie, dit is wat voor mentaliteit er in dit land gekweekt wordt, vooral met al die luxegevangenissen met kamertjes met flatscreen en frigo.

Die frigo's zijn er enkel gekomen omdat ze op die manier meer eten kunnen verkopen aan de gevangenen, eten dat gevoelig duurder is dan in de winkel trouwens en waarvan de opbrengst in geen enkele boekhouding terug te vinden is.

Voor de TV's hetzelfde trouwens, geen geld = geen TV.

giserke 30 april 2014 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7119494)
Uw stelling was; dat in staten waar geen doodstraf van toepassing, is minder misdaden voorkomen.
Bij de les blijven jongen.
Uw cijfers zijn 'naakte 1 op 1 cijfers'. Uw cijfers houden totaaal geen rekening met de ratio misdaad-aantal inwoners.

Stierenstront!
De stelling was "De doodstraf heeft invloed op de criminaliteitscijfers" Hierbij speelt de verhouding in aantal misdrijven tussen de staten geen rol.
Wel de evolutie voor en na het invoeren van de doodstraf, want daar gaat het hem om.

alice 30 april 2014 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7119042)
Maar zelfs al is de man echt gek, mag de staat hem dan mensonwaardig behandelen?

Misschien is hij veel beter af in een Marokkaanse gevangenis?
Een gevangenis is geen hotel ,en zo mensonwaardig wordt die meneer niet behandeld, hoe hij echter zijn omgeving behandelt verklaart mogelijk de bijnaam!
Zegt wederkerigheid u iets?

Xenophon 30 april 2014 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 7119701)
Misschien is hij veel beter af in een Marokkaanse gevangenis?
Een gevangenis is geen hotel ,en zo mensonwaardig wordt die meneer niet behandeld, hoe hij echter zijn omgeving behandelt verklaart mogelijk de bijnaam!
Zegt wederkerigheid u iets?

De rechtbank was overtijd een andere mening toegedaan toen ze hem die schadevergoeding toekenden voor het doorstane leed.

Zijn die rechters dan leugenaars of gekken ofzo? De VN, die stellen dat de gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden en dat het voorarrest hier door de staat structureel misbruikt wordt om mensen te straffen, allemaal leugenaars?

Xenophon 30 april 2014 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7119734)
Ja, het gerecht dwaalt niet. En zeker niet in Veurne ...
U schijnt zich het slagzinnetje "De rechtbank was overtijd ..." meester gemaakt te hebben.

Ik begrijp uw boodschap niet.

Heeft de rechtbank geen gelijk of wat is uw punt?

Lukkas 30 april 2014 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7119360)

Bron?

Xenophon 30 april 2014 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7119810)
Bron?

:trololol:

Dutch_Strawberry 30 april 2014 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7119484)
Die frigo's zijn er enkel gekomen omdat ze op die manier meer eten kunnen verkopen aan de gevangenen, eten dat gevoelig duurder is dan in de winkel trouwens en waarvan de opbrengst in geen enkele boekhouding terug te vinden is.

Voor de TV's hetzelfde trouwens, geen geld = geen TV.

Van mij zouden ze enkel een homp oud brood krijgen.

Dutch_Strawberry 30 april 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7119730)
De rechtbank was overtijd een andere mening toegedaan toen ze hem die schadevergoeding toekenden voor het doorstane leed.

Zijn die rechters dan leugenaars of gekken ofzo? De VN, die stellen dat de gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden en dat het voorarrest hier door de staat structureel misbruikt wordt om mensen te straffen, allemaal leugenaars?

WAUW, ik zal mij ook eens gelijk een zwijn gaan gedragen in den bak, en dan 5000 euro opstrijken! Zoiets verdient blijkbaar meer dan eerlijk je brood te verdienen met 'n suffe kantoorjob!

Xenophon 30 april 2014 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7119976)
WAUW, ik zal mij ook eens gelijk een zwijn gaan gedragen in den bak, en dan 5000 euro opstrijken! Zoiets verdient blijkbaar meer dan eerlijk je brood te verdienen met 'n suffe kantoorjob!

Ja, iedereen maakt zijn eigen keuze.

Laat maar weten hoeveel je verdient hebt als je vrijkomt.

alice 1 mei 2014 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7119730)

Dat kan zijn maar een gevangene met een goede advocaat staat sterker dan gevangenispersoneel, stront aan de muren, knoeien met eten, gescheld, weigeren om enige medewerking te verlenen, dat wordt gezien als behorend tot de job om mee om te kunnen.
Dus die schadevergoeding zegt niets over het eigen aandeel van de man bij al of niet kleine conflicten.

De VN is een leuk clubje, maar ik denk dat gevangenissen in pakweg Parijs of Barcelona, om nog maar te zwijgen of Afrikaanse gevangenissen of in Pakistan, gevangengen er veel erger aan toe zijn. Ik weet dat zelfs wel zeker, nadat ik in Brazilie Carendarou bezocht, een beruchte gevangenis die nu gesloopt is.
Dus ja, door het groeiend aantal illegalen, mensen van allerlei origine die economisch gezien onderaan de ladder bengelen, het groeiend aantal generatiearmen, zitten we met overvolle gevangenissen waaronder steeds meer mensen met psychisch problematisch gedrag zoals een Farid le fou.

Zolang de VN daar niet naar kijkt, maken hun arresten geen indruk op me.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be