marie daenen |
30 april 2014 11:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
(Bericht 7119180)
Het is echt fantastisch. Ik had werkelijk gedacht dat ze niet dezelfde fout van de vorige 2 verkiezingen zouden maken en toch doen ze het weer. Ik heb de andere partijen nog geen seconde over hun eigen programma horen praten in de pers. Het enige waarover ze spreken is over de N-VA, maar dat is dan ook werkelijk het enige waarover ze het hebben.
Ik heb hier al enkele keren gehoord dat het normaal is dat partijen elkaar bestoken in volle verkiezingsstrijd. Dat is inderdaad waar. Vroeger had je dat ook. SP.A tegen CD&V en Open VLD, Open VLD tegen CD&V en SP.A en ga zo maar door. Iedereen tegen iedereen en ondertussen had men het ook over zichzelf. Ze probeerden hun programma over te brengen aan de kiezer. Vandaag gaat het er helemaal anders aan toe. Open VLD, CD&V en SP.A hebben het nog uitsluitend over N-VA. Uitsluitend. En hun franstalige tegenhangers doen lustig mee. Die mannen mogen hun media raadgevers toch ook eens beginnen ontslaan want het is de slechtst mogelijke taktiek.
|
Zou het kunnen dat het nog de enige politiek is die er open voor hen ligt?
Wat kunnen ze Vlaanderen nog beloven? Alles wat ze beloofd hebben, hebben ze zelf verkracht in deze regering EDR, dus vooral zwijgen daarover om geen slapende honden wakker te schudden.
Moeten ze zeggen hoe ze alle Vlaamse macht uit handen hebben gegeven aan een inhalige francofone politiek die Vlaanderen enkel ziet als een mister cash en de dag dat de bank leeg is Vlaanderen bij het zwerfvuil gaat zetten?
Ten andere is heel hun programma al lang niet meer gericht op de mensen die meer dan een erwt verstand in hun kop hebben, want daar kunnen ze niet anders dan bot vangen en dat weten ze ook.
Heel hun programma is gericht op hen die zelfzelf juichend in hun onderbroek laten zetten zonder het zelf te weten en maar hopen dat ze allemaal samen nog genoeg zetels halen om de NVa buiten te houden; hun enige opzet.
Opdat ze nog zolang mogelijk mee kunnen graaien in de vetpotten, ten minste zolang totdat de francofonie hen ook, als versleten handschoenen weggooit.
Wat een zielige bedoening, heel die maffia en onze regimepers speelt onverdroten, zoals het orkest op de titanic, het spelletje mee.
|