Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Verzuurde Belgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201582)

HRobin 2 mei 2014 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7122531)
Titel is fout.
Het moet verzuurde vlamingen zijn.

Volgens sommigen zou dit een pleonasme zijn

bembem 4 mei 2014 02:35

Bij de kassa's in supermarkten bvb. merk ik dat wachtenden in de rij achter je hoe langer hoe meer een verzuurde houding hebben als ze niet direct kunnen doorschuiven .. Laatst nog was ik in de Carrefour, nog geen 40 extra sec had ik nodig om mijn boodschappen in mijn tas te proppen en ze stonden al te zuchten en te drummen achter mij precies alsof het uren in beslag nam! Pffff! Echt niet te doen ... Ik merk op dat het meestal van die memeetjes - euh sorry 'oude vrouwtjes', zijn die daar sterk in zijn .. Ook met het wachten aan de bus .. die steken gewoon voor zonder ook maar iets te zeggen :evil:

De verzuring link ik persoonlijk aan de huidige economische crisis, zoiets ...

Xenophon 4 mei 2014 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7124833)
Bij de kassa's in supermarkten bvb. merk ik dat wachtenden in de rij achter je hoe langer hoe meer een verzuurde houding hebben als ze niet direct kunnen doorschuiven .. Laatst nog was ik in de Carrefour, nog geen 40 extra sec had ik nodig om mijn boodschappen in mijn tas te proppen en ze stonden al te zuchten en te drummen achter mij precies alsof het uren in beslag nam! Pffff! Echt niet te doen ... Ik merk op dat het meestal van die memeetjes - euh sorry 'oude vrouwtjes', zijn die daar sterk in zijn .. Ook met het wachten aan de bus .. die steken gewoon voor zonder ook maar iets te zeggen :evil:

Ik begrijp het, als ze u niet eerst op de bus laten zijn het zure mensen.

...

AnarchoChristophe 4 mei 2014 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7122531)
Titel is fout.
Het moet verzuurde vlamingen zijn.

Dat is de eerste keer dat wij het eens zijn.

AnarchoChristophe 4 mei 2014 15:55

Wij hebben thuis hier eens goed mee gelachen:

Buurman wil petanqueveldje weg

In Beringen voert een bewoner een verbeten strijd om een petanqueveldje tegenover zijn huis weg te krijgen. De petanquebaan, waar de buurt bij goed weer gezellig een balletje gooit, zorgt volgens de man voor geluidshinder.
“Ik hoor elke worp tot in mijn woning”, klinkt zijn kritiek. De man stapte al met zijn klacht naar de provincie, maar ving daar bot. Nu wil hij de zaak voor de vrederechter brengen.

Nietzsche 4 mei 2014 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7125345)

In Beringen voert een bewoner een verbeten strijd om een petanqueveldje tegenover zijn huis weg te krijgen. De petanquebaan, waar de buurt bij goed weer gezellig een balletje gooit, zorgt volgens de man voor geluidshinder.
“Ik hoor elke worp tot in mijn woning”, klinkt zijn kritiek. De man stapte al met zijn klacht naar de provincie, maar ving daar bot. Nu wil hij de zaak voor de vrederechter brengen.

Ik kan daar niet echt om lachen..

Het enige wat ik doe is hopen, hopen dat deze man spoedig sterft.

Hypochonder 4 mei 2014 17:10

Mensen worden mondiger en pikken gewoonweg geen shit meer. Ik vind dat eerlijk gezegd een positieve evolutie.

Hypochonder 4 mei 2014 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7125429)
Ik kan daar niet echt om lachen..

Het enige wat ik doe is hopen, hopen dat deze man spoedig sterft.

Iemand dood wensen omdat hij in uw ogen onverdraagzaam is... Dat is pas een slechte evolutie.

Xenophon 4 mei 2014 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7125445)
Mensen worden mondiger en pikken gewoonweg geen shit meer. Ik vind dat eerlijk gezegd een positieve evolutie.

2

Overlast dient inderdaad streng beteugeld te worden, in plaats van kinderen gasboetes te geven omdat hun lekstok rood is in plaats van groen.

cookie monster 4 mei 2014 17:44

Citaat:

Ik wil dat ze niet voetballen in mijn straat ,
de bal kan door m'n raam gaan !!
De auto , eruit , te veel lawaai , ook fietsers , wandelaars ,
tjongejonge , wa'n lawaai & vieze lucht die allemaal veroorzaken !!
Ook vliegtuigen die hier over gaan , OPROTTEN !!!!
Mijn neukende buren , kutverdomme , ik mag nie' meedoen !!
Dus dan stoort mij dat lawaai !!!!!!!!

AnarchoChristophe 4 mei 2014 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7125513)
Ik wil dat ze niet voetballen in mijn straat ,
de bal kan door m'n raam gaan !!
De auto , eruit , te veel lawaai , ook fietsers , wandelaars ,
tjongejonge , wa'n lawaai & vieze lucht die allemaal veroorzaken !!
Ook vliegtuigen die hier over gaan , OPROTTEN !!!!
Dus dan stoort mij dat lawaai !!!!!!!!

Ga daarmee naar de vrederechter, zo'n discriminatie, dat is ongehoord.

AnarchoChristophe 4 mei 2014 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7124833)

Ga naar Delhaize. Als ge daar aan de kassa staat, hebt ge toch precies alle tijd van de wereld.

cookie monster 4 mei 2014 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7125535)
Ga daarmee naar de vrederechter, zo'n discriminatie, dat is ongehoord.

:lol:

Demper 4 mei 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7125513)

We kunnen ermee lachen, maar het is bijzonder irritant om te moeten luisteren op neukende buren.

cookie monster 4 mei 2014 18:02

Oplossing;
Aanbellen , en vragen of je mee mag doen ??

freespirit 4 mei 2014 19:43

Het is wel iets typisch voor het actuele debat om kritische burgers meteen als 'verzuurd' te gaan bestempelen. Van die term wordt dus vaak misbruik gemaakt. In die val mogen we niet trappen.

Langs de andere kant zijn veel Vlamingen wel verzuurd, vooral malcontent en jaloers op anderen. Het valt mij daarbij op dat het vooral diegenen zijn die veel hebben die nog eens verzuurd zijn op de koop toe. Ondernemers die zelf in dikke villa's wonen en mercedes rijden reclameren meer op ons systeem van SZ dan mensen die in een arbeidershuisje wonen en met een fiatje rijden, om maar een voorbeeld te noemen.

Nietzsche 4 mei 2014 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7125447)
Iemand dood wensen omdat hij in uw ogen onverdraagzaam is... Dat is pas een slechte evolutie.

Aww gossie, emoties?

Hypochonder 4 mei 2014 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7125545)
We kunnen ermee lachen, maar het is bijzonder irritant om te moeten luisteren op neukende buren.

Vooral voor mensen die zelf nooit iets te neuken hebben.

Lof der Zotheid 5 mei 2014 14:18

Citaat:

Wat valt daaraan te lachen? Toch normaal dat die mens zijn rust wil hebben?

Blue Sky 5 mei 2014 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7121978)
Het begint de laatste tijd toch wel opmerkelijk te worden: eerst wordt de Sinksenfoor weggepest, dan komen er klachten over Tomorrowland en het laatste nieuwtje is dan weer dat mensen zelfs voor kankerpatienten geen greintje sympathie meer kunnen opbrengen. Blijkbaar zijn we goed op weg naar een verzuurde maatschappij waar men elkaar het licht in de ogen niet meer gunt. Zo'n verzuring is trouwens reeds in mijn eigen familie te merken. Daarom deze draad, waarin alle artikels, teksten, persoonlijke ervaringen, blogs, enz in verband met de Belgische verzuring mogen worden gepost. Maakt niet uit wat, zolang het maar aantoont dat mensen hoe langer hoe onverdraagzamer worden ten opzichte van elkaar, en de mogelijke redenen hiervoor. Ikzelf heb al enige voorbeelden opgenoemd, nu is het aan jullie!

Door teveel met de auto te rijden worden mensen verzuurd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be