Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Roken in cafés: ook daar staan sommige partijen "alleen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201697)

Wiley E Coyote 6 mei 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7127967)
1 franstalige in het gezelschap, en de voertaal is frans
1 roker in het gezelschap, en iedereen moet in de stank zitten

Spijtig genoeg is dit inderdaad de realiteit in geval van geen rookverbod. De niet roker diende zich te schikken naar de rokers. Ondanks het feit dat rokers een minderheid in de samenleving uitmaken. Zij die pleiten voor keuzevrijheid, vergeten dat er dan de facto geen is voor de niet-roker.

De schoofzak 6 mei 2014 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7127992)
Onschuldige slachtoffers zullen er niet zijn als iedereen zelf mag beslissen of hij/zij een bepaald café binnengaat. Niemand is verplicht om in een rokerscafé te zitten en niemand eist om te mogen roken in een niet-rokerscafé, maar men moet wel het recht hebben om roken toe te laten in een kroeg.
Die 3000 "onschuldige" slachtoffers van u zijn voor de dames en heren in het parlement nochtans collateral damage als het gaat om 't binnenrijven van de taksen...

Wat een kwats.

Een roker is tegelijk, en zelfs in merendeel, een niet-roker.
Ik schat dat een roker minimaal gedurende 20 u per etmaal niet-roker is.

Hij moet dus in eenderwelk café simpelweg die sigaret of andere stinkstok niet in zijn lelijke kweek steken. Dat hij dat elders doet. Liefst in de regen en in de wind.

.

manta 6 mei 2014 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7128056)
Wat een kwats.

Een roker is tegelijk, en zelfs in merendeel, een niet-roker.
Ik schat dat een roker minimaal gedurende 20 u per etmaal niet-roker is.

Hij moet dus in eenderwelk café simpelweg die sigaret of andere stinkstok niet in zijn lelijke kweek steken. Dat hij dat elders doet. Liefst in de regen en in de wind.

.

Wat een onzin...

Anselmo 8 mei 2014 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7127995)
En hoe ga je garanderen dat iedereen aan zijn trekken komt? Quota?
De enige juiste oplossing... :lol:

Vreest U dat er dan geen interesse zal zijn om niet-rokers aan te trekken?
Ze zijn momenteel sowieso in de meerderheid en er zullen genoeg horeca-uitbaters zijn, die deze lieden voor zich willen winnen.
Ondertussen kunnen de rokers in hun kroegen verder paffen.

De schoofzak 8 mei 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7130317)
Vreest U dat er dan geen interesse zal zijn om niet-rokers aan te trekken?
Ze zijn momenteel sowieso in de meerderheid en er zullen genoeg horeca-uitbaters zijn, die deze lieden voor zich willen winnen.
Ondertussen kunnen de rokers in hun kroegen verder paffen.

Iedereen met gezond verstand geeft dat toe.

Maar ten eerste, de oorzaak daarvan ligt in het feit dat rokers verslaafden zijn; en een verslaafde is de grootste egoïst als het aankomt op het voldoen aan de noden van zijn verslaving.

Maar ten tweede, daar is de volksgezondheid niet mee gediend.

Voor de rest, dwaalt de draad af.
Er is in geen jaren een meerderheid te bespeuren in het parlement om de rookwetten te verzachten.

Er is alleen de vaststelling dat de meeste rookverslaafden op de lijsten van het Belang staan (en natuurlijk dien Daems van de vld ...).
Belangers (en Daems'en) zijn oude zakken uit de 20° eeuw.

.

The Bold Revenger 8 mei 2014 10:02

Die rokers in die rokerscafés, gaan die zich laten bedienen door robots? Of gaan ze obers hun volledige werktijd in een toxische omgeving zetten?

cookie monster 8 mei 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 7128018)
Spijtig genoeg is dit inderdaad de realiteit in geval van geen rookverbod. De niet roker diende zich te schikken naar de rokers. Ondanks het feit dat rokers een minderheid in de samenleving uitmaken. Zij die pleiten voor keuzevrijheid, vergeten dat er dan de facto geen is voor de niet-roker.

Zo heb ik inderdaad meerdere vrienden , 8/10 wil niet naar een niet-rokerscafe !!
Zeggen ze destijds , dan gaan we ergens zitten waar je minder last hebt van rook !!
Nu zij ja moeten knikken , vinde'n ze niet leuk !!

Ik vind het geen goed idee om een niet- & wel- rokerscafe te hebben ,
als je je vriendschap daarop moet gaan baseren ....

Ik wil hoofdzakelijk omwille van mijn ogen niet in de sigaretten / sigaarrook zitten !!
Ja ja , de uitlaatgas van een auto stinkt ook !!

dominatrix 8 mei 2014 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 7127823)
Geeft toe dat voor het VB de gezondheid van de mensen van totaal ondergeschikt belang is.

Ik zou dat zo hard niet zeggen hoor, integendeel zelfs, het is de enige partij die in de weer is tegen de overbevolking van Vlaanderen. En dat, mijn waarde, is toch net de sleutel tot een betere volksgezondheid.

fbpolitics 11 mei 2014 02:58

De uitbater zou de vrije keuze moeten hebben.

De klant weet waar hij zich kan aan verwachten als hij een café binnen gaat. Wat is dus het probleem? Of wordt de klant gedwongen?

De werknemer? Hoeveel kelners of uitbaters in de horeca zijn niet-roker? En daarom dergelijke wetgeving die tot faillissementen en (sociale) drama's installeren, of ouderen die thuis sterven en weken later worden gevonden omdat hij niet meer op café mag roken en daarbij ondertussen ook wordt "opgevolgd".

De toeloop van de niet-rokers naar de horeca, is zoals verwacht door de kleine man, er niet gekomen. Maar ondertussen heeft diezelfde kleine man, de uitbater, er zeer veel financieel verlies door geleden, als deze niet failliet is gegaan.

In NL past men het rookverbod aan.
In BE is het ondenkbaar dat nachtcafés of clubs geen rookverbod zouden hebben.

.

subocaj 11 mei 2014 04:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7127887)
Jij ziet dus niet in waarom er in de bebouwde kom slechts 50 en op de snelweg 120 mag worden gereden? Ah... ok.
8-)

In de bebouwde kom rook ik tegen 50 per uur en op de snelweg tegen 120.
En het gekke is, ik rook evenveel of even weinig.

Het gekke in onze brasserie is, dat als er schoon vrouwvolk in de rokersruimte zit, die niet rokers er plots geen enkel bezwaar tegen hebben om erbij te komen zitten in de stinkende rokersruimte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be