![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Een roker is tegelijk, en zelfs in merendeel, een niet-roker. Ik schat dat een roker minimaal gedurende 20 u per etmaal niet-roker is. Hij moet dus in eenderwelk café simpelweg die sigaret of andere stinkstok niet in zijn lelijke kweek steken. Dat hij dat elders doet. Liefst in de regen en in de wind. . |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zijn momenteel sowieso in de meerderheid en er zullen genoeg horeca-uitbaters zijn, die deze lieden voor zich willen winnen. Ondertussen kunnen de rokers in hun kroegen verder paffen. |
Citaat:
Maar ten eerste, de oorzaak daarvan ligt in het feit dat rokers verslaafden zijn; en een verslaafde is de grootste egoïst als het aankomt op het voldoen aan de noden van zijn verslaving. Maar ten tweede, daar is de volksgezondheid niet mee gediend. Voor de rest, dwaalt de draad af. Er is in geen jaren een meerderheid te bespeuren in het parlement om de rookwetten te verzachten. Er is alleen de vaststelling dat de meeste rookverslaafden op de lijsten van het Belang staan (en natuurlijk dien Daems van de vld ...). Belangers (en Daems'en) zijn oude zakken uit de 20° eeuw. . |
Die rokers in die rokerscafés, gaan die zich laten bedienen door robots? Of gaan ze obers hun volledige werktijd in een toxische omgeving zetten?
|
Citaat:
Zeggen ze destijds , dan gaan we ergens zitten waar je minder last hebt van rook !! Nu zij ja moeten knikken , vinde'n ze niet leuk !! Ik vind het geen goed idee om een niet- & wel- rokerscafe te hebben , als je je vriendschap daarop moet gaan baseren .... Ik wil hoofdzakelijk omwille van mijn ogen niet in de sigaretten / sigaarrook zitten !! Ja ja , de uitlaatgas van een auto stinkt ook !! |
Citaat:
|
De uitbater zou de vrije keuze moeten hebben.
De klant weet waar hij zich kan aan verwachten als hij een café binnen gaat. Wat is dus het probleem? Of wordt de klant gedwongen? De werknemer? Hoeveel kelners of uitbaters in de horeca zijn niet-roker? En daarom dergelijke wetgeving die tot faillissementen en (sociale) drama's installeren, of ouderen die thuis sterven en weken later worden gevonden omdat hij niet meer op café mag roken en daarbij ondertussen ook wordt "opgevolgd". De toeloop van de niet-rokers naar de horeca, is zoals verwacht door de kleine man, er niet gekomen. Maar ondertussen heeft diezelfde kleine man, de uitbater, er zeer veel financieel verlies door geleden, als deze niet failliet is gegaan. In NL past men het rookverbod aan. In BE is het ondenkbaar dat nachtcafés of clubs geen rookverbod zouden hebben. . |
Citaat:
En het gekke is, ik rook evenveel of even weinig. Het gekke in onze brasserie is, dat als er schoon vrouwvolk in de rokersruimte zit, die niet rokers er plots geen enkel bezwaar tegen hebben om erbij te komen zitten in de stinkende rokersruimte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be