AsGardSGO |
9 mei 2014 03:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
(Bericht 7128099)
Je mag mij eens uitleggen wat het probleem nu eigenlijk is met zo'n bedrijfswagens die voor 99% voor privédoeleinden gebruikt worden. Ze zijn in orde qua verzekeringen, goed onderhouden, elke 4 jaar nieuwe dus ook zuinigere wagens. Indien ik geen bedrijfswagen zou hebben, dan zou ik mij een 2e hands moeten aanschaffen waardoor mijn uitstoot verhoogt (zalig voor het milieu). Het bedrag van de auto, daarvan zal een derde bij mij belanden en mijn kookracht zal dus dalen indien ik zelf netto 500 euro moet uitgeven. Bovendien zijn 2e handswagens minder goed voor de auto sector. Wat mij betreft zie ik maar twee problemen aan bedrijfswagens en die wegen niet op tov alle voordelen.
|
Zelf van 1999 tot 2013 met firmawagens gereden en altijd zeer tevreden geweest dat mijn deelname in de kost beperkt was tot een kleine maandelijkse bijdrage waarvoor je idd zelf geen wagen kunt onderhouden of een franchise bij ongeval. Enkel het lage(re) loon daaraan gekoppeld was niet altijd zo positief.
Nu gestart bij een firma waar men doorgaans geen firmawagens geeft en dus eigen wagen moeten aanschaffen; tweedehands uiteraard want nieuw is als alleenstaande zoiezo te grote kost, zelfs met wat ik nu verdien.
Kostenplaatje dankzij groot woon/werk verkeer is nu zo maandelijks 520€ maar moet naar beneden asap naar pakweg 380€ (halvering woon/werk of OV).
Dan is het enkel aflossing wagen, maandelijks verzekering en brandstof he. Nog niets opzij gezet voor onderhoud of anders he...
Oh en voor zij die zeggen dat je niet moet lenen voor een auto; als je het van je spaarboekje betaald moet je het bedrag ook terugsparen wat in feite neerkomt op hetzelfde.
Dus ja iedereen die eerlijk is en wat kan rekenen die weet wat het kost en waar de voor en nadelen liggen he.
|