Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Goed nieuws voor de prijsbewuste consument: Albert H zoekt nieuwe locaties in Belgie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203617)

omaplop 13 juni 2014 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7193830)
Sorry de "e" moest een "l" zijn.

Als je op edit klikt kan je je tekst veranderen.

Henri1 13 juni 2014 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7193689)
Goed nieuws in deze tijden van crisis, het leven is al duur genoeg

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140612_01138010

Goed nieuws voor de werknemers van de andere supermarkten. Wie zal na Delhaize een herstructurering doorvoeren met massaal banenverlies ?

Dirk A 13 juni 2014 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7194421)
Goed nieuws voor de werknemers van de andere supermarkten. Wie zal na Delhaize een herstructurering doorvoeren met massaal banenverlies ?

Dat U veel plezier beleeft aan de kadulle wetten van de PS, dat wisten we al.

kelt 13 juni 2014 17:17

AH opereert hier in een verzadigde markt.Het is dus duidelijk dat de groep een grote oorlogskas heeft en bereid is verliezen te slikken als ze maar wat concurrenten kan wegdrummen....Marktaandeel pakken,DAT is het doel...en dat doe je door moord en doodslag op de concurrenten...

Het kan ook haar Verdun worden natuurlijk....

kelt 13 juni 2014 17:19

Citaat:

Ik gok op de Colruyt... :?

Demper 13 juni 2014 17:38

Ik ben daar eens geweest en ik had nog nooit zoveel eten in mijn kar liggen voor zo weinig geld.

jodewa 13 juni 2014 20:33

AH rules!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7193813)
Er is een AH dicht bij ons. Ik ben er één keer geweest, maar toch niet meer. Geef mij maar de vertrouwde Delhaize; en occasioneel de Aldi.

Ik ga wekelijks naar AH en ben tot op heden nog nooit bedrogen buiten gekomen.
Dit kan niet gezegd worden Van de AD Delhaize in onze buurt, waar ALLES véél duurder is en we altijd naar ons ticket moeten kijken, want wekelijks zijn er fouten in hun voordeel.
Ook de kwaliteit van de producten is zeker evengoed of zelfs beter bij AH én goedkoper.
Voorbeelden?
FRISTI per 3 in AD : 1.78 €, per 6 in AH :1.87 €
Botermelk in AD:1.10 €, bij AH : 0.78 € én betere kwaliteit.
....

Het argument dat het een "AD" is i.p.v. een "echte" Delhaize houdt geen steek voor mij....Delhaize is Delhaize.
Ik zou zelfs durven zeggen dat de "AD's" nog beter scoren dan de echte Delhaize omdat ze efficiënter en klantvriendelijker gerund worden...net zoals AH.

Conclusie: AH rules!

Pandareus 13 juni 2014 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 7194640)
Ik ga wekelijks naar AH en ben tot op heden nog nooit bedrogen buiten gekomen.
Dit kan niet gezegd worden Van de AD Delhaize in onze buurt, waar ALLES véél duurder is en we altijd naar ons ticket moeten kijken, want wekelijks zijn er fouten in hun voordeel.
Ook de kwaliteit van de producten is zeker evengoed of zelfs beter bij AH én goedkoper.
Voorbeelden?
FRISTI per 3 in AD : 1.78 €, per 6 in AH :1.87 €
Botermelk in AD:1.10 €, bij AH : 0.78 € én betere kwaliteit.
....

Het argument dat het een "AD" is i.p.v. een "echte" Delhaize houdt geen steek voor mij....Delhaize is Delhaize.
Ik zou zelfs durven zeggen dat de "AD's" nog beter scoren dan de echte Delhaize omdat ze efficiënter en klantvriendelijker gerund worden...net zoals AH.

Conclusie: AH rules!

Botermelk ? Wie koopt dat nu ? Daar kookten de boerkes vroeger patatten in om aan hun varkens te voederen. Dat ze die rotzooi maar in nederland proberen te verkopen aan mensen met nostalgie naar klompen of Bokrijk.

Jan van den Berghe 13 juni 2014 21:26

Citaat:

U vindt het dus normaal om enerzijds vele miljoenen uit te geven aan de topfuncties, maar anderzijds de onderste regionen van het personeel uit te persen voor een honderd euro of zo?

Jan van den Berghe 13 juni 2014 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 7194472)
AH opereert hier in een verzadigde markt.Het is dus duidelijk dat de groep een grote oorlogskas heeft en bereid is verliezen te slikken als ze maar wat concurrenten kan wegdrummen....Marktaandeel pakken,DAT is het doel...en dat doe je door moord en doodslag op de concurrenten...

Kunt u aantonen dat AH in België op verlies draait? In tegenstelling tot in Nederland mag een bedrijf in België haar producten niet met verlies verkopen. Als uw bewering waar, dan beschuldigt u AH België van strafbare feiten. Kom dus maar gauw met feiten voor de dag!

Jan van den Berghe 13 juni 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7194679)
Botermelk ? Wie koopt dat nu ? Daar kookten de boerkes vroeger patatten in om aan hun varkens te voederen. Dat ze die rotzooi maar in nederland proberen te verkopen aan mensen met nostalgie naar klompen of Bokrijk.

De consument is vrij, beste vriend.

Jan van den Berghe 13 juni 2014 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7194168)
Om te beginnen: de drukte. Op de (veel te kleine) parking vindt je sowieso nooit een plaatsje, en binnen in de winkel is het echt té druk. Verder de aankleding van de winkel en de "sfeer", en ik weet het, dat is iets heel subjectiefs. Maar vooral: het personeel: dag en nacht verschil met het super-vriendelijke en hulpvaardige personeel van Delhaize!
En Delhaize mag dan "duurder" zijn: als je uit je doppen kijkt en voorraden inslaat van wat "1 + 1 gratis" is, of produkten inslaat op het moment dat je er honderden pluspunten bij krijgt, verzamel je in sneltempo bons van 5 €.

Kortom, allemaal subjectieve elementen die maar weinig met de prijs van het te kopen product te maken hebben.

Miauw! 13 juni 2014 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7194711)
Kortom, allemaal subjectieve elementen die maar weinig met de prijs van het te kopen product te maken hebben.

Inderdaad, dat geef ik grif toe.

Jan van den Berghe 13 juni 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7194784)
Inderdaad, dat geef ik grif toe.

Als groot gezin zijn dat zaken waar wij helemaal niet meenemen in onze afweging waar we winkelen. Wel prijs ten opzichte van kwaliteit. Daarom gaat mijn vrouw veel vaker winkelen bij een van de discounters dan bij de drie grote supermarktreuzen.

hamac 13 juni 2014 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7194701)
Kunt u aantonen dat AH in België op verlies draait? In tegenstelling tot in Nederland mag een bedrijf in België haar producten niet met verlies verkopen. Als uw bewering waar, dan beschuldigt u AH België van strafbare feiten. Kom dus maar gauw met feiten voor de dag!

Hij beweert toch niet dat ze hun producten met verlies verkopen?
Je kan ook op andere manieren verliezen slikken dan door te verkopen met verlies.

Hij zegt ook niet dat ze momenteel verlies draaien, maar dat ze ertoe bereid zijn om marktaandeel te verwerven.

Jan van den Berghe 13 juni 2014 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7194797)
Hij beweert toch niet dat ze hun producten met verlies verkopen?
Je kan ook op andere manieren verliezen slikken dan door te verkopen met verlies.

Na drie jaar komt de fiscus even bij u langs voor een wel meer dan gewone controle als blijkt dat je dan nog met verlies draait...

Jan van den Berghe 13 juni 2014 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7194797)
Hij zegt ook niet dat ze momenteel verlies draaien, maar dat ze ertoe bereid zijn om marktaandeel te verwerven.

En waarop is zijn bewering gebaseerd?

hamac 13 juni 2014 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7194804)
En waarop is zijn bewering gebaseerd?

Misschien omdat AH 10 jaar geleden ook het vuur aan de lont stak en vorig jaar een nieuwe is gestart? Dat heeft de supermarkten toen pijn gedaan, net als haar leveranciers.
We hebben een aantal ketens, waarvan 1 zich profileert als de goedkoopste van de A-merken. Verder zijn er nog enkele discounters actief.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze hier ook de prijzen onder druk gaan zetten om marktaandeel te verwerven.
Met een reclamespotje komen ze er niet.

Jan van den Berghe 13 juni 2014 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7194823)
Misschien omdat AH 10 jaar geleden ook het vuur aan de lont stak en vorig jaar een nieuwe is gestart? Dat heeft de supermarkten toen pijn gedaan, net als haar leveranciers.
We hebben een aantal ketens, waarvan 1 zich profileert als de goedkoopste van de A-merken. Verder zijn er nog enkele discounters actief.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze hier ook de prijzen onder druk gaan zetten om marktaandeel te verwerven.
Met een reclamespotje komen ze er niet.

Daarmee is nog steeds niet aangetoond dat AH met verlies wil werken. Of gaat u uit dat Colruyt hetzelfde beoogt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be