De schoofzak |
7 augustus 2014 10:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
(Bericht 7268217)
Wetend dat mijn achterlicht niet werkt, fiets ik altijd door het donker naar het stadscentrum om uit te gaan.
De politie patrouilleert over de ring die rond de stad loopt en de kans is reëel dat ze me tegen komen.
Eergisteren gebeurde dat. Ik moest stoppen en ze vroegen "ben je je er van bewust dat je achterlicht niet werkt?''
Ik wist dat verdomd goed, maar antwoordde "nee, het is een nieuwe fiets en het defect moet dan nog recent zijn"
Ik moest met de fiets aan de hand verder lopen en kreeg geen boete.
Als het zelfde incident zich in de toekomst nog eens voordoet, is de agent dan niet verplicht om mij opnieuw zonder boete te laten wandelen?
Het zou namelijk discriminerend zijn als agent 1 voor een incident X een boete geeft, terwijl agent 2 dat niet doet
|
Dat mijn frank èn mijn euro nu pas vallen zeg !!
Maar dit is de redenering waarmee de sossen al decennia lang onze twee landen besturen !!
Niet te verschieten dat er niets werkt of niets fatsoenlijks zit aan/van onze justitie, ons arbeidsmarktbeleid, onze staatsfinanciën, onze pensioenen, onze zekerheid op sociaal vlak, ons wegennet, onze immigratiepolitiek, onze mishandeling van de oude koning die niet eens diesel voor zijn bootje kan kopen, ons taalonderwijs aan de francofonen, .....
.
|