Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   boeteloos rijden zonder licht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205657)

Klojo eerste klas 6 augustus 2014 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7271576)
Voor sommige mensen is iedereen die het oneens is een ruziemaker/zagevent, en iedereen die bij zijn standpunt blijft een koppigaard.

Mijn visie (laat die gerust verkeerd zijn) is dat alle burgers voor hetzelfde incident de zelfde boete moeten krijgen, ongeacht de zwaarte van het incident.

Om het probleem anders te stellen.
Volgende week parkeert u uw auto en uw parkeerkaart is vervallen op het moment dat u een parkeerwachter ziet passeren.
"Jammer mevrouw, dat wordt een boete"

Op hetzelfde moment komt er ook een tweede chauffeur aan van het voertuig naast u, en die heeft eveneens geen parkeerkaart liggen.
"Zeg mevrouw. Leg volgende keer uw parkeerkaart op tijd. U hebt geluk dat ik goed gezind ben"

Blijkbaar vinden mensen in dit topic dat oke.
Nogmaals, ik vind het prima dat agenten de vriendelijkheid zelve zijn.
Maar als er eens een boete van komt betaal ik hem niet

Dan zou je best deze link niet openen... ;-)
http://www.belgium.be/nl/justitie/sl...en/seponering/

reservespeler 6 augustus 2014 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7268217)
Wetend dat mijn achterlicht niet werkt, fiets ik altijd door het donker naar het stadscentrum om uit te gaan.
De politie patrouilleert over de ring die rond de stad loopt en de kans is reëel dat ze me tegen komen.

Eergisteren gebeurde dat. Ik moest stoppen en ze vroegen "ben je je er van bewust dat je achterlicht niet werkt?''

Ik wist dat verdomd goed, maar antwoordde "nee, het is een nieuwe fiets en het defect moet dan nog recent zijn"

Ik moest met de fiets aan de hand verder lopen en kreeg geen boete.

Als het zelfde incident zich in de toekomst nog eens voordoet, is de agent dan niet verplicht om mij opnieuw zonder boete te laten wandelen?

Het zou namelijk discriminerend zijn als agent 1 voor een incident X een boete geeft, terwijl agent 2 dat niet doet

U bent zeer dom.
Het achterlicht dient er niet voor dat u ziet maar om ervoor te zorgen dat u gezien wordt.
U moest zich schamen met hier zoiets te vertellen.

reservespeler 6 augustus 2014 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7268232)
Ik dacht dat ze er notities van nemen ??

Normaal moet je de fiets binnen X aantal dagen laten kijken op een politiebureel naar keuze.

reservespeler 6 augustus 2014 18:58

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7268254)
Wees blij dat de agent in kwestie een goeie bui had. Voor dezelfde moeite had U nu een overschrijving van €50 in de bus gehad. Een welverdiende.
Ge moet al een debiel zijn om met een niet werkend achterlicht rond te rijden. En dan maar zagen als ge platgereden bent.
Voor die €1.1 aan de deur geleverd...
http://www.aliexpress.com/item/5-LED...324064407.html

Een heel dikke twee.

reservespeler 6 augustus 2014 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7268260)
Ga je een keer met een andere zijn teelballen gaan spelen ja ?

.

Inderdaad Schoof.

Moest het mijn zoon zijn kreeg hij een ferme pedagogische stamp onder zijn achterwerk.

reservespeler 6 augustus 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7268277)
Ik ben eens 1 keer door een dronkaard achtervolgd toen ik na het uitgaan naar huis reed.
Als je 2km langs een onverlichte weg moet rijden op de fiets (er staan wel allerlei witte bloembakken langs de weg om auto's op de baan te houden) dan heeft het zo zijn voordelen om niet zichtbaar te zijn.
Als je namelijk 400 keer in je leven 's nachts naar huis fietst, en er staat 1 keer zo'n dronkaard met slechte intenties, dan heeft hij u van ver zien komen omdat uw licht aan staat.

Ik rijd dus liever zonder licht tegen de strop in zodat ik zelf het verkeer zie komen en meters kan ontwijken

Kleine kinderpraat.

reservespeler 6 augustus 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7268249)
Dan heeft u geluk :)
Hopelijk komt u niet dezelfde agent tegen bij dezelfde overtreding ;)

Ik hoop van wel.

cookie monster 6 augustus 2014 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7269722)
LOL Zo is dat. Men krijgt geen boete en vraagt zich af of hij nu eerlijk behandeld is. De waanzin voorbij!!!

Uit frustratie:
Stamp die PowLitie tegen zijn schenen , en vwala , ongelooflijk:
u hebt zelfs meer dan een boete eerlijk verdiend !! 8O
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

cookie monster 6 augustus 2014 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7272112)
Ik hoop van wel.

Da' belooft :)

Another Jack 6 augustus 2014 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7272190)
Uit frustratie:
Stamp die PowLitie tegen zijn schenen , en vwala , ongelooflijk:
u hebt zelfs meer dan een boete eerlijk verdiend !! 8O
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

Zie maar dat gij geen brandweerman of een postbode tegen zijn schenen stampt...

nr7 7 augustus 2014 08:14

Citaat:

lAls het zelfde incident zich in de toekomst nog eens voordoet, is de agent dan niet verplicht om mij opnieuw zonder boete te laten wandelen?

Het zou namelijk discriminerend zijn als agent 1 voor een incident X een boete geeft, terwijl agent 2 dat niet doet
:lol:

Peche 7 augustus 2014 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7271178)
Als agent 8 mij over 6 maanden een boete geeft voor het zelfde incident, klaag ik hem aan wegens discriminatie omdat "vrienden van mij" voor exact hetzelfde incident geen boete kregen.

Mij hoor je niet klagen over het feit dat ik elke keer gratis weg kwam maar politie moet wel consequent zijn. Het kan niet dat de ene agent wel een boete geeft en de andere niet

Beetje verzuurd?
In zulke gevallen is "relativiteit"' echt een goed begrip om toe te passen in de praktijk.
"Hij krijgt een boete en ik niet?"
Wees eens blij voor een ander in plaats van altijd jezelf vooraan te drummen he.

De schoofzak 7 augustus 2014 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7268217)
Wetend dat mijn achterlicht niet werkt, fiets ik altijd door het donker naar het stadscentrum om uit te gaan.
De politie patrouilleert over de ring die rond de stad loopt en de kans is reëel dat ze me tegen komen.

Eergisteren gebeurde dat. Ik moest stoppen en ze vroegen "ben je je er van bewust dat je achterlicht niet werkt?''

Ik wist dat verdomd goed, maar antwoordde "nee, het is een nieuwe fiets en het defect moet dan nog recent zijn"

Ik moest met de fiets aan de hand verder lopen en kreeg geen boete.

Als het zelfde incident zich in de toekomst nog eens voordoet, is de agent dan niet verplicht om mij opnieuw zonder boete te laten wandelen?

Dat mijn frank èn mijn euro nu pas vallen zeg !!

Maar dit is de redenering waarmee de sossen al decennia lang onze twee landen besturen !!
Niet te verschieten dat er niets werkt of niets fatsoenlijks zit aan/van onze justitie, ons arbeidsmarktbeleid, onze staatsfinanciën, onze pensioenen, onze zekerheid op sociaal vlak, ons wegennet, onze immigratiepolitiek, onze mishandeling van de oude koning die niet eens diesel voor zijn bootje kan kopen, ons taalonderwijs aan de francofonen, .....

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be