Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ice bucketing voor ALS. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206412)

Anna List 25 augustus 2014 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7299950)
We kunnen deze 'hype' dan wel goedpraten, maar wat met andere hypes, zoals die ene waarin jongeren worden uitgedaagd zichzelf eventjes in brand te steken?

Zijn mensen echt zo'n kuddedieren of zijn ze gewoon echt zo dom?

vanwaar de of ?

fox 25 augustus 2014 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7297737)
De regels en doelstelling van de Ice Bucket Challenge
Mensen die de Ice Bucket Challenge al hebben voltooid kunnen door middel van sociale media als Twitter en Facebook een ander uitdagen om binnen 24 uur hetzelfde te doen; je kunt maximaal drie mensen uitdagen. De bedoeling is dat degene die een emmer ijskoud water over zich heen gooit 10 Euro doneert aan de Stichting ALS. Als je de emmer niet over je heen gooit dan moet je 100 Euro doneren aan de Stichting ALS.

Tiens, ik heb ook zo een nominatie gekregen. Ik heb deze genegeerd. Wie gaat mij nu verplichten om 100 euro te doneren?

JBM 25 augustus 2014 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7296761)
Inderdaad. Dit spelletje gaat totaal niet om hulp aan ALS patiënten. Het is ideaal voor aandachtszoekers en andere losers die hierin meegaan.

Het is zeker een hype en die filmpjes zijn inderdaad irritant. Toch zou ik dit niet wegzetten als een waardeloos gegeven.

Dankzij deze hype ontvingen ALS-onderzoeksfondsen pakken meer donaties en is de ziekte op zich plots heel wat bekender. Op zich toch een geweldige zaak?

Het zal natuurlijk nog moeten blijken of dit inderdaad op langere termijn iets teweeg zal brengen op het vlak naar onderzoek en medicijnontwikkeling voor deze ziekte. Rages zijn natuurlijk een vluchtig iets.

Dutch_Strawberry 25 augustus 2014 11:17

Deze hype doet mij sterk denken aan onze mediacultuur van tegenwoordig. In Hollywood gaat het er van dag op dag ook steeds extremer en extremer aan toe. Kijk maar eens naar de wilde toeren die sletje Miley Cyrus moet uithalen om het nieuws nog te halen. Nog even en ze staat bloot met haar kont op het podium te schudden omdat ze anders geen aandacht meer krijgt. En dat is het probleem tegenwoordig: we zitten allem�*�*l op het internet, en mensen willen nu eenmaal aandacht naar zich toeschuiven omdat ze hun tijd met niks anders kunnen opvullen. En zo raken we stilletjes aan oververzadigd van alle 'hypes' en 'challenges'. Het moet steeds maar extremer. Begrijpe wie begrijpe kan!

Bartjeuh 25 augustus 2014 11:30

Voor al wie niet goed weet wat die ziekte precies inhoudt, of die denigrerend doet over dit social media initiatief, lees deze column eens. Je wordt er stil van...

Gun 25 augustus 2014 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7297767)
Hoeveel van jullie hadden voor deze hype al gehoord van ALS?

²

Ik heb in het verleden persoonlijk samengewerkt met Alain Verspecht (Een hart voor ALS)

Hij tracht al jaren enige aandacht te krijgen en deze 'Ice bucketing voor ALS' help daarin ... whether you like it or not ...

Klojo eerste klas 25 augustus 2014 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7300001)
Tiens, ik heb ook zo een nominatie gekregen. Ik heb deze genegeerd. Wie gaat mij nu verplichten om 100 euro te doneren?

Da's het geniepige achter zo'n ding.....als het bekenden zijn die je hebben genomineerd dan (vul zelf in en gebruik het woord 'reputatie' ;-) )......... :twisted:

Bartjeuh 25 augustus 2014 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300092)
Klin,kt misschien cru maar laat die mensen gewoon sterven ...

Hopelijk wordt er nooit bij jou ALS vastgesteld...

Bartjeuh 25 augustus 2014 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300117)
Dan ga ik, indien nodig doe ik het zelf, gewoon dood .
Net als iedereen uiteindelijk

Hopelijk wordt er nooit ALS vastgesteld bij je zoontje of dochtertje...

fox 25 augustus 2014 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 7300122)
Hopelijk wordt er nooit ALS vastgesteld bij je zoontje of dochtertje...

Dat zou alvast een unicum zijn aangezien het niet voorkomt bij kinderen.

JBM 25 augustus 2014 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orie (Bericht 7300061)
Wat heeft een emmer ijswater met ALS te maken? Er bestaan ook zoiets als reclamespots- en boodschappen voor het goede doel.

Ja, en dan? Waarom zou een actie zoals deze niet kunnen of mogen? Deze actie is tot stand gekomen door het publiek zelf, zonder dat er een dure show voor fondsenwerving wordt opgezet, zonder dure reclame boodschappen,... Wat is daar mis mee?

Ik ben ermee akkoord dat die filmpjes wat irritant zijn. Maar uiteindelijk heb je er alleen maar last van op facebook e.d. En dat staat nu eenmaal vol met zever. Alleen is het in dit geval uitzonderlijk eens zever dat tot iets positiefs leidt.

Bartjeuh 25 augustus 2014 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7300212)
Dat zou alvast een unicum zijn aangezien het niet voorkomt bij kinderen.

Ah, het komt niet voor bij kinderen?
Yeah, right... Boy, we're a bunch of bright guys, aren't we...

Bartjeuh 25 augustus 2014 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300250)
...

Het punt was eigenlijk (en dat weet je best): mocht een van jouw kinderen (ongeacht zijn leeftijd) ALS ontwikkelen, zou je het dan ook zonder verpinken en eigenhandig om zeep helpen "omdat er toch al teveel volk op de wereld is"?

Bartjeuh 25 augustus 2014 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300267)
als als ALS

Juist.
Tot zover de (in)consequenties van het spuien van onnozele standpunten...

Bartjeuh 25 augustus 2014 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gepensioneerde (Bericht 7300333)
Is dat niet harteloos ? Ongepast zelf ?

Hij heeft intussen de (in)consequentie van zijn "standpunt" al ingezien.
Was waarschijnlijk eerder een (niet al te goed gelukte) troll-poging...

Wapper 25 augustus 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haggar (Bericht 7300354)
zakdoekje hebben?

Max van Dietschland 25 augustus 2014 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7296761)
Inderdaad. Dit spelletje gaat totaal niet om hulp aan ALS patiënten. Het is ideaal voor aandachtszoekers en andere losers die hierin meegaan.

2

Guinevere 25 augustus 2014 22:09

ALS Association haalt meer dan 53 miljoen dollar op dankzij de immens populaire Ice Bucket Challenge
http://nl.metrotime.be/2014/08/25/mu...ket-challenge/

Vorig jaar kon ze maar 2,2 miljoen dollar inzamelen.

Lance 25 augustus 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7301119)
ALS Association haalt meer dan 53 miljoen dollar op dankzij de immens populaire Ice Bucket Challenge
http://nl.metrotime.be/2014/08/25/mu...ket-challenge/

Vorig jaar kon ze maar 2,2 miljoen dollar inzamelen.

Voila, het doel heiligt de middelen!

Lance 25 augustus 2014 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gepensioneerde (Bericht 7301196)
In de hedendaagse maatschappij moet ge het infantiele volk met infantiele middelen warm maken voor iets ernstigs. Zeggen "ALS is zo erg" helpt niet. Alleen een video van een stikkende ALS-patient zou helpen ... Maar is dat moreel verantwoord ?

Het heeft maar een tijdelijk effect, da's het probleem. Wie kent er de beelden van de graatmagere zwarte kindjes van Unicef niet? Hoe erg het ook mag klinken: we wennen eraan en uiteindelijk laat het ons koud. Gewenning heet zoiets.
Dus de beste manier is de infantiele, speelse manier. Gratis longontsteking erbovenop moet kunnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be