Den Duisteren Duikboot |
17 oktober 2014 11:35 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
(Bericht 7365102)
1. Jajah werd in 1996 Belgisch staatsburger door het huwelijk met een Belgische vrouw, van wie hij niet veel later scheidde.
|
Dat lijkt me niet verboden.
Citaat:
2. Hij richtte in 2000 de Arabisch-Europese Liga (AEL) op, geen lieverdjes!
|
Welke gewelddaden heeft de AEL dan op zijn actief?
Citaat:
3. Na de terreuraanvallen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten zei Abou Jahjah dat hij een gevoel van victorie voelde, maar vermeldde er evenwel bij dat hij elke vorm van geweld afkeurt !!! (Gelooft u dat laatste? Ik niet!)
|
Een kwestie van geloven of niet geloven dus...
Citaat:
4. Tijdens rellen in 2002 te Borgerhout werd Abou Jahjah ervan beschuldigd dat hij zou hebben opgeroepen tot geweld.
|
En, is die beschuldiging hard gemaakt?
Citaat:
5. De AEL zette 'burgerpatrouilles' in die controleerden of de politie niet racistisch te werk ging!!!
|
Dat vond ik ook een brug te ver.
Citaat:
6. Hij werd op 26 november 2002 aangehouden op verdenking van de vorming van een privémilitie.
|
En, is hij veroordeeld?
Citaat:
7. Voor zijn betrokkenheid bij de rellen in 2002 werd hij in 2007 veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf. Later werd hij in hoger beroep vrijgesproken. Maar of dat terecht was ???
|
Waarom zou dat niet terecht zijn? Hebt u nieuwe bewijsstukken? Weet u het beter dan de rechtbank?
Citaat:
8. Op 17 juli 2006 reisde Abou Jahjah naar Libanon tijdens de Israëlisch-Libanese Oorlog van 2006. Nu zouden ze hem als Syrië-(Libanon-) strijder bestempelen.
|
Vertel eens. Wat heeft hij dan zoal in Libanon uitgericht?
Citaat:
9. Na de executie van Saddam Hoessein op 30 december 2006 deelde hij mee dat hoewel hij "nooit een fan geweest van Saddam Hoessein noch van zijn regime" maar hem toch te beschouwen als een martelaar en “diep verdriet en sympathie” voor Saddam te voelen.
|
U doet maar wat copy/paste van Wikipedia met uit hun context gerukte citaten. Hij stelde dat het Amerikaanse aandeel in de dood van Saddam de dictator tot een martelaar in de Arabische wereld zou maken en dat hij, in zijn weerzin voor de Amerikaanse invasie, op dat moment wel een sympathie voor Saddam moest voelen die er anders nooit geweest zou zijn.
Citaat:
10. Op 3 april 2009 weigerde het Verenigd Koninkrijk Abou Jahjah tot het land toe te laten. (Dat zal ook niet omwille van zijn lieve karakter geweest zijn ...)
|
Je weet zelf dus niet waarom?
Citaat:
Prachtig CV, als u het mij vraagt ...
|
Hij heeft zelf al wel toegegeven geen vlekkeloos parcours te hebben gereden. In elk geval toont uw opsomming aan dat het meeste van wat hem wordt aangewreven niet veel voorstelt. Abou Jahjah was een militante activist, ongetwijfeld zeer omstreden, maar lang niet de duivel die in sommige kringen van hem wordt gemaakt.
|