Edina |
30 september 2014 10:17 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
(Bericht 7340653)
laten we even ernstig blijven Edina.
Als WIJ (lees: niet-moslims) een straatfeest of gelijkwelk feest organizeren zijn we a) VERPLICHT om moslims mee uit te nodigen en b) VERPLICHT om voor hen apartheidseten te voorzien (zoals aparte toog voor niet alcoholische dranken en aparte roosters voor niet-varkensvlees).
Als MOSLIMS iets organizeren, dan mogen we a) blij zijn dat we mogen komen, b) onze eigen organizaties subsidieren het gegeven maar..... WIJ KRIJGEN GEEN VARKENSVLEES EN GEEN ALCOHOLISCHE DRANKEN !
En d�*t mijn beste Edina, is discriminatie!
Volgende keer dus gewoon een straatfeest met een geheel varken aan het spit en een vat bier! Iedereen is welkom hoor, en Europa gaat ons ook subsidieren.
|
Ernstig blijven?!? Kom jij wel eens van achter je computer? Ik begin het mij echt serieus af te vragen...
Je hebt in elk geval nog nooit een (straat)feest georganiseerd, want er is natuurlijk helemaal geen enkele verplichting om speciaal eten te voorzien voor moslims als je een feest organiseert. Je mag altijd het tegendeel proberen bewijzen, maar "horen zeggen" is dus geen bewijs hé. Net zo min als het feit dat sommigen ervoor kiezen om ook halal voedsel aan te bieden op hun feest daar een bewijs voor is.
Op onze straatfeesten zaten de moslims gewoon mee aan de tafel waar ook de wijn en het bier op stond hoor, nooit enige opmerking over gehoord. Op de barbecue mocht iedereen zijn eigen meegebrachte vlees, vis of groentenburger leggen en dat barbecuestel was van een familie Turken in de straat. Op andere feesten in de buurt hetzelfde tafereel. En op de publieke barbecues van de stad legt ook iedereen gewoon zijn eigen dingen hoor. Die zijn erg populair bij allochtonen trouwens en geen haan die ernaar kraait dat er ook niet halalvlees op beland.
Maar bon, je hebt naast je fantasie ook je hypocrisie weer eens tentoon gespreid. Want daar waar je geen gelegenheid onbenut laat om je verontwaardiging uit te schreeuwen over het onverdoofd slachten, smul je blijkbaar met plezier van een onverdoofd gecastreerd varkentje. Tot daar je bezorgdheid over dierenwelzijn.
En o ja, het offerfeest waar het hier over gaat, wordt dus niet gesubsidieerd door Europa zoals ik al eerder schreef (het is de winkeliersvereniging die gesubsidieerd wordt), maar negeer dat vooral verder. En natuurlijk zijn niet-moslims welkom op het feest. Dat is zelfs expliciet de bedoeling. Maar doe nu niet alsof je zou willen gaan hé.
|