Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   11 Oktober e.k. Offerfeest op 't Laar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207466)

giserke 28 september 2014 12:24

Ik heb blijkbaar miskeken.

Ik ben uitgekomen op een Offerfeest ipv een :cheer: oktoberfest :cheer:

Met zwijntje aan het spit :cheer:

circe 28 september 2014 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7340671)
Ik heb blijkbaar miskeken.

Ik ben uitgekomen op een Offerfeest ipv een :cheer: oktoberfest :cheer:

Met zwijntje aan het spit :cheer:

Welja laten we er dan maar van uitgaan dat de Europese Unie en andere officiele organizaties ook de oktoberfesten subsidieren? Waarom denk ik nu toch dat dit vooral de brouwerijen zijn?

de vuile muilekoek 28 september 2014 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7340269)
:cheer: oktoberfest :cheer:

Een afgebeulde schaap kop op een bedje van zijn eigen ingewanden , echt lekker , steek den boel maar waar de zon niet schijnt . :cheer:

Marie van de koster 28 september 2014 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7340219)
Onaanvaardbaar dierenleed

Bij het onverdoofd slachten, lijden de dieren verschrikkelijk en daarom wordt deze slachtmethode als onaanvaardbaar verworpen door de Federation of Veterinarians of Europe (FVE), de European Food Safety Authority (EFSA) en in België door de Union Professionnelle Vétérinaire (UPV), de Société générale des Etudiants en Médecine Vétérinaire (SGEMV) en door de Raad voor Dierenwelzijn. Al deze verenigingen en officiële instanties stellen het lijden van dieren, die bij volle bewustzijn geslacht worden, aan de kaak en pleiten net als GAIA voor verdoving, zodat de dieren ogenblikkelijk het bewustzijn verliezen en op die manier gevoelloos zijn voor de pijn van de halssnede.

Ook hier is iedereen van harte welkom!

Ze verdoven de mensen nog niet voor ze hen de keel oversnijden waarom zouden ze het met de dieren doen? :-(

Marie van de koster 28 september 2014 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7340419)
Ik vind het zeer erg dat ze meer inzitten met een schaap dan met een baby, kind, vader, moeder dat ieder uur het gezin permanent achterlaat in het leven.

In een goed politiek beleid hadden deze problemen nooit gemanifesteerd. Toen staat en Kerk gescheiden werden is er toch iets mis gegaan. Gelovigen hebben overal vrij spel in gehad en de normale gang van zaken is lang tegengewerkt door geloven en bijgeloven.
Is een secularisme nu niet simpelweg gemakkelijker in te voeren dan wetgevingen te (her)uitvinden en in alle bochten draaien en keren om iedereen content te stellen?

Verplicht omkeerbare verdovingen bij rituele slachten en 't probleem is opgelost. Enfin, je zal zien dat de weerstand niet van één groep zal komen. En diegene die zo'n wetgeving tegenhouden dan geen moslim zal zijn.

Laten we even hard om een secularisme roepen dan we riepen tegen onverdoofd slachten/casteren/kleine ruimtes voor de fok/....
Maar we beperken onszelf tot één cultuur, niet waar? Abnormaal dat ik dan niet meelopen wil?

Wilt u die eerste zin eens verduidelijken? Ik snap daar echt niets van.

bembem 28 september 2014 15:12

lolz, ik krijg anders wel zin in couscous :lol:

circe 28 september 2014 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7340815)
lolz, ik krijg anders wel zin in couscous :lol:

C

Couscous met een varkenspootje? best wel lekker. helemaal superdivers.

daiwa 29 september 2014 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7340297)
Jij --- verkeerde land.

:-D:-D

maddox 30 september 2014 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7340269)
:cheer: oktoberfest :cheer:

Da's zo'n punt. Ik denk in Lederhosen te gaan, zo'n stevige stevige mass in de pollen.
Zo eens iets anders dan mijn kilt en flesje scotch in mijn sporran.

Edina 30 september 2014 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7340653)
laten we even ernstig blijven Edina.

Als WIJ (lees: niet-moslims) een straatfeest of gelijkwelk feest organizeren zijn we a) VERPLICHT om moslims mee uit te nodigen en b) VERPLICHT om voor hen apartheidseten te voorzien (zoals aparte toog voor niet alcoholische dranken en aparte roosters voor niet-varkensvlees).

Als MOSLIMS iets organizeren, dan mogen we a) blij zijn dat we mogen komen, b) onze eigen organizaties subsidieren het gegeven maar..... WIJ KRIJGEN GEEN VARKENSVLEES EN GEEN ALCOHOLISCHE DRANKEN !

En d�*t mijn beste Edina, is discriminatie!

Volgende keer dus gewoon een straatfeest met een geheel varken aan het spit en een vat bier! Iedereen is welkom hoor, en Europa gaat ons ook subsidieren.

Ernstig blijven?!? Kom jij wel eens van achter je computer? Ik begin het mij echt serieus af te vragen...

Je hebt in elk geval nog nooit een (straat)feest georganiseerd, want er is natuurlijk helemaal geen enkele verplichting om speciaal eten te voorzien voor moslims als je een feest organiseert. Je mag altijd het tegendeel proberen bewijzen, maar "horen zeggen" is dus geen bewijs hé. Net zo min als het feit dat sommigen ervoor kiezen om ook halal voedsel aan te bieden op hun feest daar een bewijs voor is.

Op onze straatfeesten zaten de moslims gewoon mee aan de tafel waar ook de wijn en het bier op stond hoor, nooit enige opmerking over gehoord. Op de barbecue mocht iedereen zijn eigen meegebrachte vlees, vis of groentenburger leggen en dat barbecuestel was van een familie Turken in de straat. Op andere feesten in de buurt hetzelfde tafereel. En op de publieke barbecues van de stad legt ook iedereen gewoon zijn eigen dingen hoor. Die zijn erg populair bij allochtonen trouwens en geen haan die ernaar kraait dat er ook niet halalvlees op beland.

Maar bon, je hebt naast je fantasie ook je hypocrisie weer eens tentoon gespreid. Want daar waar je geen gelegenheid onbenut laat om je verontwaardiging uit te schreeuwen over het onverdoofd slachten, smul je blijkbaar met plezier van een onverdoofd gecastreerd varkentje. Tot daar je bezorgdheid over dierenwelzijn.

En o ja, het offerfeest waar het hier over gaat, wordt dus niet gesubsidieerd door Europa zoals ik al eerder schreef (het is de winkeliersvereniging die gesubsidieerd wordt), maar negeer dat vooral verder. En natuurlijk zijn niet-moslims welkom op het feest. Dat is zelfs expliciet de bedoeling. Maar doe nu niet alsof je zou willen gaan hé.

circe 30 september 2014 10:46

Citaat:

Maar doe nu niet alsof je zou willen gaan hé.
ik wil alleen maar gaan als er dus onverdoofd gecastreerd speenvarken(*) op het menu staat. Beetje diversiteit is toch "IN" tegenwoordig?

(*) tenslotte besnijden de moslims och ook onverdoofd zowel m/v?

Lukkas 30 september 2014 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7343147)
Ernstig blijven?!? Kom jij wel eens van achter je computer? Ik begin het mij echt serieus af te vragen...

Je hebt in elk geval nog nooit een (straat)feest georganiseerd, want er is natuurlijk helemaal geen enkele verplichting om speciaal eten te voorzien voor moslims als je een feest organiseert. Je mag altijd het tegendeel proberen bewijzen, maar "horen zeggen" is dus geen bewijs hé. Net zo min als het feit dat sommigen ervoor kiezen om ook halal voedsel aan te bieden op hun feest daar een bewijs voor is.

Op onze straatfeesten zaten de moslims gewoon mee aan de tafel waar ook de wijn en het bier op stond hoor, nooit enige opmerking over gehoord. Op de barbecue mocht iedereen zijn eigen meegebrachte vlees, vis of groentenburger leggen en dat barbecuestel was van een familie Turken in de straat. Op andere feesten in de buurt hetzelfde tafereel. En op de publieke barbecues van de stad legt ook iedereen gewoon zijn eigen dingen hoor. Die zijn erg populair bij allochtonen trouwens en geen haan die ernaar kraait dat er ook niet halalvlees op beland.

Maar bon, je hebt naast je fantasie ook je hypocrisie weer eens tentoon gespreid. Want daar waar je geen gelegenheid onbenut laat om je verontwaardiging uit te schreeuwen over het onverdoofd slachten, smul je blijkbaar met plezier van een onverdoofd gecastreerd varkentje. Tot daar je bezorgdheid over dierenwelzijn.

En o ja, het offerfeest waar het hier over gaat, wordt dus niet gesubsidieerd door Europa zoals ik al eerder schreef (het is de winkeliersvereniging die gesubsidieerd wordt), maar negeer dat vooral verder. En natuurlijk zijn niet-moslims welkom op het feest. Dat is zelfs expliciet de bedoeling. Maar doe nu niet alsof je zou willen gaan hé.

Dat zijn losbandige, godslasterlijke moslims. Die zullen vlug in het gareel lopen als de IS hier voet aan wal zet en/of de syriëstrijders terugkomen.

SDX 30 september 2014 11:48

Ik geloof m'n ogen niet.

Loopt edina hier nu dat offerfeest, waar onverdoofd geslachte dieren worden geserveerd; iets waar ze pertinent tegen is, te promoten?

circe 30 september 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7343257)
Ik geloof m'n ogen niet.

Loopt edina hier nu dat offerfeest, waar onverdoofd geslachte dieren worden geserveerd; iets waar ze pertinent tegen is, te promoten?

alles is goed om de moslims terwille te zijn voor de linkiewinkies. Desnoods laat ze zichzelf ook onverdoofd besnijden als ze dat graag hebben.

Bobke 30 september 2014 12:22

Citaat:

.

Waarom was er dan al die verontwaardiging omdat VB ers zwanworstjes gingen aanbieden op een schoolfeestje?
Of hebt ge dat gemist " achter uw computer " ?

Edina 30 september 2014 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7343257)
Ik geloof m'n ogen niet.

Ik promoot niks, maar doorprik enkel leugens en hypocrisie. Je kan er overigens ongetwijfeld een vegetarische maaltijd krijgen ook.

Edina 30 september 2014 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7343227)
Dat zijn losbandige, godslasterlijke moslims. Die zullen vlug in het gareel lopen als de IS hier voet aan wal zet en/of de syriëstrijders terugkomen.

Met deze praat, bent u de perfecte bondgenoot van IS. Proficiat!

Zipper 30 september 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 7343290)
Ik promoot niks, maar doorprik enkel leugens en hypocrisie. Je kan er overigens ongetwijfeld een vegetarische maaltijd krijgen ook.

het gaat niet over al dan niet vlees eten, maar over dieren al dan niet verdoofd/onverdoofd slachten.

SDX 30 september 2014 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7343259)
alles is goed om de moslims terwille te zijn voor de linkiewinkies. Desnoods laat ze zichzelf ook onverdoofd besnijden als ze dat graag hebben.

Puntjes op de i ; 't offerfeest wordt niet gesubsidieerd, de winkeliersvereniging (die 't offerfeest organiseert) wordt gesubsidieerd.

Verschil ey!

Ahja nog zoiets, bij 'n buurt- of straatfeest mag iedereen z'n 'ding' meebrengen, zou dat bij dat offerfeest ook mogen, je eigen (niet halal) ding meebrengen?

Soit, 't interesseert me eigenlijk niet, zelfs als ik betaald werd zou ik naar zoiets niet heen gaan tenzij om keet te schoppen en boel te maken!

Bobke 30 september 2014 12:27

Citaat:

.

Zolang onverdoofd castreren toegestaan is smul ik daar ook van, net zogoed ik onverdoofd geslachte dieren at zolang dat niet verboden was.
Zodra dat verboden was hield ik mij aan de wet en vroeg ik geen uitzonderingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be