Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   discriminatie van dikke mensen op de werkvloer (en in de samenleving) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207918)

Rudy 14 oktober 2014 13:34

zwak

Guinevere 14 oktober 2014 21:54

Om werk te vinden en behouden moet je gewoon de 7 deugden praktiseren.

AsGardSGO 14 oktober 2014 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7359290)
Bembem. Ik vind dit een achterhaalde vraagstelling.
De minister van volksgezondheid toont aan dat je best dik en vet mag zijn om over gezondheid mee te praten.
Wat is dan uiteindelijk jou probleem. Als jij niet aan de bak wilt geraken en je volslankheid als argument binnen de goedkope media gebruikt om niets te doen, dan vind ik dat er niemand begrip voor jou mag opbrengen.

Zo achterhaald is dat helemaal niet; net als homofobie nog steeds heel hard leeft leeft de panische angst niet alleen om dik te worden bij de mensen maar ook de angst om zich met dikke mensen te associeren.
Maar ja wat wil je in een maatschappij waarin uiterlijk belangrijker dan inhoud is?

CLAESSENS Joris 14 oktober 2014 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7360476)
Je mag nog zoveel denken als je wil, het staat er letterlijk : 'huidige of toekomstige gezondheidstoestand'.... Er staat daar niet achter : 'waar je zelf geen controle over hebt' ;-)
En waarom zou er 'wettelijk weinig aan te doen zijn' als het in de wet staat ? Geldt dat ook voor bijv. snelheidsovertredingen ? "Het staat wel in de wet, maar er is wettelijk weinig aan te doen" ?
Een reden om hierom wel te discrimineren is bijv. de fysieke 'eigenschappen' van een job. Ik zie geen 'dikkertje' op de ladder naar de 10e verdieping klimmen daar iemand uit een brand te halen....

Eigenlijk zeg je dus dat dik zijn een ziekte is of een lichamelijke afwijking...
Als dat geen discriminerende bepaling is...
Volgens jou is te dik zijn zo iets als een klompvoet?
8-)

AsGardSGO 15 oktober 2014 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7360476)
Een reden om hierom wel te discrimineren is bijv. de fysieke 'eigenschappen' van een job. Ik zie geen 'dikkertje' op de ladder naar de 10e verdieping klimmen daar iemand uit een brand te halen....

Ik heb als dikkerd ook een job gedaan waarbij ik de ladder moest opklimmen en dat deed de eerste weken ook pijn maar nadien lukte dat beter en beter. ik was zelfs op 2 maanden al terug enkele kilo's kwijt. Spijtig genoeg was het een interimjob en onvoldoende werk en daar was de jojo weer.

Of is het soms volgens uw logica normaal dat eens je dik bent je wel alles moet doen om af te vallen maar een fysieke job die daar massa's bij helpt je moet geweigerd worden?

Trouwens.. ik ken meer magere sprotten met even slechte of slechtere conditie dan ik of andere dikke mensen. Maar dat zij meer cola zuipen en ongezonder eten dan ikzelf zal wel niemand geloven zeker?

Xenophon 15 oktober 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7361682)
Ik heb als dikkerd ook een job gedaan waarbij ik de ladder moest opklimmen en dat deed de eerste weken ook pijn maar nadien lukte dat beter en beter. ik was zelfs op 2 maanden al terug enkele kilo's kwijt. Spijtig genoeg was het een interimjob en onvoldoende werk en daar was de jojo weer.

Of is het soms volgens uw logica normaal dat eens je dik bent je wel alles moet doen om af te vallen maar een fysieke job die daar massa's bij helpt je moet geweigerd worden?

Trouwens.. ik ken meer magere sprotten met even slechte of slechtere conditie dan ik of andere dikke mensen. Maar dat zij meer cola zuipen en ongezonder eten dan ikzelf zal wel niemand geloven zeker?

Logisch, het zijn veralgemeningen.

Mambo 15 oktober 2014 00:40

In het geval van Magie gaat het niet over een fysieke job.
Dus dik of dun maakt geen verschil.

P.s gewauwel van lage komaf, stijl borinage.

AsGardSGO 15 oktober 2014 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7361686)
Logisch, het zijn veralgemeningen.

Ah ja dan zijn het veralgemeningen... zeker als ze het een bepaalde visie tegenspreken..
Ook al zie je ze constant rond u en uit eerste hand...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be