![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Die puntjes zorgden ervoor dat werkgevers dictators konden worden over hun eigen bedrijf. Hoewel ik mezelf eerder rechts positioneer in het politieke spectrum, vind ik dat (veel) te ver gaan. Het premiestelsel dat je hier nu ter sprake bent is iets anders. Ik ben ook voorstander van om te schakelen van een leeftijdsgebonden verloning naar een prestatiegerelateerde verloning. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou normaal moeten zijn dat ouderen dan ook minder moeten verdienen - algemeen gezien. Dat heeft ook een positieve impact op de pensioenuitkeringen. En ouderen moeten maar tijdens hun loopbaan voor hun oude dag hebben gezorgd. Ze hebben trouwens toch minder kosten aangezien de grootste kost nog altijd de woning is. Natuurlijk zijn zij die nooit geïnvesteerd hebben in een eigen huis dan de klos, maar ja... Die moeten dan ook niet beloond worden voor verspilling. |
Citaat:
Optimaliseren kan altijd. En als dat vanuit de basis gebeurt is het nog beter. Die mensen zijn nodig in een onderneming. Die hebben tenminste ook de drive om hogerop te geraken. De rest die "gewoon zijn job doet" zul je ook hebben en die brengen ook wel op, maar hun nut is beperkt. En zij zijn en blijven vervangbaar. Die werknemers kan je evengoed vervangen door minimumloners uit het oostblok. |
Citaat:
En investeringen en innovatie leiden (meestal) tot werkgelegenheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt een basisloon waar je mee kan rondkomen als je niet te gek doet. Maar wil je meer... dan moet je meer presteren. Bij een stukloonstelsel heb je geen basisloon. |
Citaat:
Een oostblokker kan hier gerust tegen minimumloon komen werken. Dan heeft hij in zijn thuisland nog altijd een riant leven. Een Belg die tegen minimumloon werkt kan slechts een middelmatig leven leiden. Maar dat is niet het probleem van de ondernemingen. Dat is het probleem van de politiek. En DAT is het mondiale probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo staat het vol met dat soort vacatures. Net hetzelfde dat men voor bepaalde jobs NL/FR of enkel FR vraagt. Geen wonder dat geen kat komt solliciteren voor die jobs. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be