Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Opinie: “Europa is blind voor de realiteit in Israël” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210147)

piazzolla 3 december 2014 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7436326)
Dat is niet aan u om te bepalen.

Dat bepaal ik ook niet, zoals ik schreef, stel ik enkel vast dat meer en meer west europese landen tot dit besef komen.
U hebt leesproblemen ?

Johan Bollen 3 december 2014 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7435886)
Frankrijk zal hier een zware prijs voor betalen.

De VN begint ook al bang te worden. Die vragen dringend dat Israël het non proliferatie verdrag zou ondertekenen:

Citaat:

to accede to that treaty without further delay, not to develop, produce test or otherwise acquire nuclear weapons, to renounce possession of nuclear weapons
De VN krijgt de middenvinger van Israël, maar ondertussen beklaagt Israël zich wel voor de VN over Iran en wil het dat VS voor haar dat land aanvalt omdat dat land nucleaire wapens zou ontwikkelen. Wat niet bewezen is en wat Iran ontkent. Wederkerigheid is een niet erg bekend begrip in de Israëlische politiek lijkt het.

Een nucleaire respons op de Franse beslissingen is echter niet direct aan de orde. Het zal eerder iets zijn zoals nieuwe nederzettingen in bezet Palestijns gebied, Palestijnen opjutten rond Al Aqsa of iets te vergelijken met de Gaza expedities. Een paar duizend Palestijnen dood, infrastructuur om zeep en dan tegen Frankrijk zeggen "Zien jullie nu wat jullie gedaan hebben."

Wapper 3 december 2014 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7436326)
Dat is niet aan u om te bepalen.

Wie of wat dan wel, Israel zelf, misschien?

Dixie 3 december 2014 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7432783)
En ja hoor, de propaganda blijft aanhouden.

Dank u Drukazz, dank u Eli.

net zoals de Jodenbashingslobby dank je geert :roll:

Dixie 3 december 2014 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard (Bericht 7433939)
Ge hebt natuurlijk ook steeds diezelfden die het steeds maar over jodenbashen hebben en nooit on topic reageren.

alsof jodenbashers on topic reageren :roll: kwijlen als een dolle hond ja als ze het woordje Jood of Israël zien staan...

Vanguard 4 december 2014 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7437125)
alsof jodenbashers on topic reageren :roll: kwijlen als een dolle hond ja als ze het woordje Jood of Israël zien staan...

Er valt niet naast te kijken, zoveel pro-Israel draden van nog geen handvol personen.

Vanguard 4 december 2014 00:28

Dixie 4 december 2014 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard (Bericht 7437255)
Er valt niet naast te kijken, zoveel pro-Israel draden van nog geen handvol personen.

haha die straddle toch :-D

zonbron 4 december 2014 23:28

Na reeds duizend en een Heilige Land topics geplaatst enkel en alleen al in internationaal lijkt het me niet meer dan logisch dat men het bos door de bomen niet meer ziet, misschien is dat laatste zelfs een doelstelling...

zonbron 4 december 2014 23:38

Ik bedoel maar, er moet toch een reden bestaan voor al dit onbegrip wanneer het Israel betreft.

Drukazz 4 december 2014 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7436366)
De VN begint ook al bang te worden. Die vragen dringend dat Israël het non proliferatie verdrag zou ondertekenen:

De VN krijgt de middenvinger van Israël, maar ondertussen beklaagt Israël zich wel voor de VN over Iran en wil het dat VS voor haar dat land aanvalt omdat dat land nucleaire wapens zou ontwikkelen. Wat niet bewezen is en wat Iran ontkent. Wederkerigheid is een niet erg bekend begrip in de Israëlische politiek lijkt het.

Een nucleaire respons op de Franse beslissingen is echter niet direct aan de orde. Het zal eerder iets zijn zoals nieuwe nederzettingen in bezet Palestijns gebied, Palestijnen opjutten rond Al Aqsa of iets te vergelijken met de Gaza expedities. Een paar duizend Palestijnen dood, infrastructuur om zeep en dan tegen Frankrijk zeggen "Zien jullie nu wat jullie gedaan hebben."

De VN, de VN? Sorry, ik neem deze praatbarak echt niet meer serieus sinds die Israël veroordeelden dat Hamas het Iron Dome niet mocht gebruiken.

Drukazz 4 december 2014 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7438531)
Ik bedoel maar, er moet toch een reden bestaan voor al dit onbegrip wanneer het Israel betreft.

Net zoals er in de jaren '30 in Europa een reden moest bestaan voor al dat onbegrip wanneer het de Joden betrof?

zonbron 5 december 2014 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7438539)
Net zoals er in de jaren '30 in Europa een reden moest bestaan voor al dat onbegrip wanneer het de Joden betrof?

Ik beschik over een ganse lading kranten uit de 19de en het begin van de 20ste eeuw waar men de oorsprong van dat onbegrip waarnaar U refereert bestuderen kan.

Wat het onbegrip vermeld in dit topic betreft heb ik echter het gevoel deze met wat anders in verband staat. Zo was het gedurende lange tijd aanvaardbaar dat wanneer men zich buiten eigen natuurlijke 'biotoop' gaat nestelen deze omgeving toch poogt aan te passen. Zo zou iemand die in de brush gaat wonen, het hinderlijke plantenrijk platwalsen, de aldanniet nuttige insecten en andere gevaarlijke diertjes verpletteren... en als dat niet volstaat zet men gewoonweg de grootse middelen in om de ondertussen zowat immune omgeving te controleren, pesticiden, insecticiden en zelfs explosieven. Men weet waar zoiets eindigt...

Anno 2014 denkt men over zulke praktijken blijkbaar anders. Misschien is het enige verband dat ik kan opmerken met de jaren 30 het feit dat er destijds ook idioten bestonden welke het lebensraum met 'de' grove middelen naar de hand poogden te zetten. Dreigt de geschiedenis zich te herhalen? Uiteraard kan/mag zoiets zich nooit opnieuw voordoen. :twisted:
In 1930, Degussa ceded 42.5 per cent ownership of Degesch to IG Farben and 15 per cent to Th. Goldschmidt AG, in exchange for the right to market pesticide products of those two companies through Degesch.[8] Degussa retained managerial control.[9]
Bron: Wikipedia

Vanguard 5 december 2014 01:04

Johan Bollen 5 december 2014 03:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7438537)
De VN, de VN? Sorry, ik neem deze praatbarak echt niet meer serieus sinds die Israël veroordeelden dat Hamas het Iron Dome niet mocht gebruiken.

Ik zie ook niet in waarom Nethanyanu daar zijn bomcartoons gaat tonen eigenlijk. Ze zijn niet eens grappig.

zonbron 5 december 2014 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7438675)
Ik zie ook niet in waarom Nethanyanu daar zijn bomcartoons gaat tonen eigenlijk. Ze zijn niet eens grappig.

Toch!

Foto Haaretz genomen uit: http://www.haaretz.com/mobile/bibi-b...ernet-1.467369

Lees zeer zeker ook volgende: http://www.haaretz.com/mobile/.premium-1.619567

Nog i.v.m. de huidige politieke miserie en de agitprop allerhande: http://www.ibtimes.co.uk/haaretz-ref...jacker-1472686

Er beweegt wat en dat is positief.

TheFourHorsemen 5 december 2014 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard (Bericht 7437256)

Middle East will be peaceful again... Goede mop!

Eliyahu 5 december 2014 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7438852)
Middle East will be peaceful again... Goede mop!

Bs'd

Een dijenkletser!

.
.
.

Kallikles 5 december 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard (Bericht 7437256)

Dat is een interessant voorstel. :-)

zonbron 5 december 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7438892)
Dat is een interessant voorstel. :-)

Verwacht geen 'serieuzere' repliek indien U dat zelf niet aangeven kan.

Met alle respect mijn dierbare @Kallikles.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be