zonbron |
5 december 2014 00:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz
(Bericht 7438539)
Net zoals er in de jaren '30 in Europa een reden moest bestaan voor al dat onbegrip wanneer het de Joden betrof?
|
Ik beschik over een ganse lading kranten uit de 19de en het begin van de 20ste eeuw waar men de oorsprong van dat onbegrip waarnaar U refereert bestuderen kan.
Wat het onbegrip vermeld in dit topic betreft heb ik echter het gevoel deze met wat anders in verband staat. Zo was het gedurende lange tijd aanvaardbaar dat wanneer men zich buiten eigen natuurlijke 'biotoop' gaat nestelen deze omgeving toch poogt aan te passen. Zo zou iemand die in de brush gaat wonen, het hinderlijke plantenrijk platwalsen, de aldanniet nuttige insecten en andere gevaarlijke diertjes verpletteren... en als dat niet volstaat zet men gewoonweg de grootse middelen in om de ondertussen zowat immune omgeving te controleren, pesticiden, insecticiden en zelfs explosieven. Men weet waar zoiets eindigt...
Anno 2014 denkt men over zulke praktijken blijkbaar anders. Misschien is het enige verband dat ik kan opmerken met de jaren 30 het feit dat er destijds ook idioten bestonden welke het lebensraum met 'de' grove middelen naar de hand poogden te zetten. Dreigt de geschiedenis zich te herhalen? Uiteraard kan/mag zoiets zich nooit opnieuw voordoen. :twisted:
In 1930, Degussa ceded 42.5 per cent ownership of Degesch to IG Farben and 15 per cent to Th. Goldschmidt AG, in exchange for the right to market pesticide products of those two companies through Degesch.[8] Degussa retained managerial control.[9] Bron: Wikipedia
|