Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het huishouden runnen, zo vermoeiend :-( (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211895)

JimmyB 31 december 2014 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477459)
Ik ben echt pompaf. Ik snap niet hoe mensen met een fulltime job + gezin dat allemaal bolwerken -> het huishouden.

Ter illustratie: vandaag een extra grote afwas gedaan - ik had het afgelopen dagen wat laten slabakken :oops::oops: + was die ik nog moet doen en boodschappen en koken en en .... (Laat die badkamer nog maar even wachten, alsook de keuken ..) <- Dat zal ik op een andere keer doen, want als ik vanavond na het koken nog moet afwassen, ben ik helemaal van de kaart :-(

Niet te doen gewoon ... Ik vraag me serieus af hoe anderen het doen :|

Hoe managen jullie dat allemaal? Thanks :-)

Tja, als men gaat werken kan men een afwasmachine kopen. Deze doet de vaat aan fractie van de kost vergeleken met het zelf te doen.

koe de poing 31 december 2014 19:38

Minder op't internet zitten, meer op uw knieën. Om te schrobben natuurlijk.

bembem 31 december 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7477568)
Gewoon niet laten slabakken.
Of niet meer koken dan hebt ge geen afwas.

:-) Yup yup, ik heb deze avond gewoon wat sandwichkes gemaakt, had echt geen fut meer om nog aan m'n geplande Aziatische rijstschotel te beginnen - na 2u te hebben doorgebracht met vooral aanschuiven in de Carrefour ... Het zal voor morgen zijn :-)

reservespeler 31 december 2014 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477459)
Ik ben echt pompaf. Ik snap niet hoe mensen met een fulltime job + gezin dat allemaal bolwerken -> het huishouden.

Ter illustratie: vandaag een extra grote afwas gedaan - ik had het afgelopen dagen wat laten slabakken :oops::oops: + was die ik nog moet doen en boodschappen en koken en en .... (Laat die badkamer nog maar even wachten, alsook de keuken ..) <- Dat zal ik op een andere keer doen, want als ik vanavond na het koken nog moet afwassen, ben ik helemaal van de kaart :-(

Niet te doen gewoon ... Ik vraag me serieus af hoe anderen het doen :|

Hoe managen jullie dat allemaal? Thanks :-)

Dus als ik goed kan lezen, verbeter me indien ik mis ben, heeft u alleen nog maar de afwas gedaan. De rest, de was, de boodschappen, de badkamer, de keuken, het koken, het .... moet allemaal nog gedaan worden, en u bent al pompaf?

Ik denk dat u al moe wordt als u aan werken denkt.

reservespeler 31 december 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7477463)
2 dagen per week een poetsvrouw/huishoudster

Heeft een gezonde vrouw met "poten" aan haar lijf niet nodig.

reservespeler 31 december 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7477475)
Wacht effe, je hebt een afwas gedaan en aan de rest moet je nog beginnen??? :-D

Zo lees ik het ook ja.

reservespeler 31 december 2014 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477479)
Ja :-( En ik moet me spoeien want straks zijn de winkels toe :-(

*Sigh*

Misschien moet u zich haasten?

reservespeler 31 december 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477483)
Dit verklaart misschien (wellicht) waarom ik niet super geslaagd ben in het leven -> Ik ben veel te traag, en slecht georganiseerd :-(

Misschien op een schappelijk uur gaan slapen.
U vertoeft hier regelmatig tot 1 of 2 uur.

reservespeler 31 december 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7477484)
:-D

Jamaar, en de rest van 't huishouden dan? :lol:

Deur dicht en niemand ziet het.

reservespeler 31 december 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7477525)
wij zijn gewoon minder lui dan gij, dus kunnen dat beter aan.

Die zit.
Maar ja, met zo'n voorzet is dat ook niet moeilijk hé.

reservespeler 31 december 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477714)
:-) Yup yup, ik heb deze avond gewoon wat sandwichkes gemaakt, had echt geen fut meer om nog aan m'n geplande Aziatische rijstschotel te beginnen - na 2u te hebben doorgebracht met vooral aanschuiven in de Carrefour ... Het zal voor morgen zijn :-)

Nog zoiets, iemand die georganiseerd is en daarbij ook niet gaat werken, moet vandaag geen boodschappen meer doen. Die heeft alles al in huis.

bembem 31 december 2014 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 7477698)
Tja, als men gaat werken kan men een afwasmachine kopen. Deze doet de vaat aan fractie van de kost vergeleken met het zelf te doen.

Men gaat dit waarschijnlijk hilarisch vinden, maar ik ben wantrouwig tov. afwasmachines. Ik wil m'n mooie borden en kommetjes niet beschadigen :oops::-o

reservespeler 31 december 2014 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477733)
Men gaat dit waarschijnlijk hilarisch vinden, maar ik ben wantrouwig tov. afwasmachines. Ik wil m'n mooie borden en kommetjes niet beschadigen :oops::-o

Voor glas is een afwasmachine inderdaad iets minder goed.
Uw bestek, uw potten en pannen, uw borden, uw kopjes, uw .... kunnen daar tegen hoor.

bembem 31 december 2014 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7477737)
Voor glas is een afwasmachine inderdaad iets minder goed.
Uw bestek, uw potten en pannen, uw borden, uw kopjes, uw .... kunnen daar tegen hoor.

Mja, toch oppassen met pannen hoor, die met keramische anti-aanbaklaag wast men best af met de hand ...

NieuwNoors 31 december 2014 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477739)
Mja, toch oppassen met pannen hoor, die met keramische anti-aanbaklaag wast men best af met de hand ...

Koop die witte pannen van de TV-reclame. Gewoon met een keukenpapiertje vegen en de pan is super-proper! Voor de rest: koop kartonnen bordjes, kartonnen bekers en van dat plastieken wegwerp-bestek. NOOIT meer afwas!!!!!

bembem 31 december 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7477677)
Ben je echt moe van een afwas te doen? Amai zenne! Toen mijn 3 kinderen nog thuis woonden - ik ging ook uit werken- stond ik op om 5u45 elke dag en ging pas zitten rond 20u30's avonds om even uit te puffen. Het was de hele dag wassen, plassen, strijken, kinderen naar school brengen en afhalen, vers koken EN 3x/dag "den afwas" doen. (In die tijd had ik geen vaatwasser). Ook geen microgolfoven........maar ik heb nooit geklaagd.

Wow! Ik bewonder je ... Moet echt niet simpel geweest zijn indeed!

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: !!

Uhm wat betreft die afwas, ja ik ben daar echt moe van :-( De laatste tijd slaap ik lang en veel (omdat ik depri ben), vandaar :-(

manta 31 december 2014 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7477714)

Koop dat vrijdagvoormiddag, dan is al dat gourmetgedoe en wildschotels aan halve prijs ;)
En dan is 't in de winkels pakken rustiger...:-P

bembem 31 december 2014 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7477741)
Koop die witte pannen van de TV-reclame. Gewoon met een keukenpapiertje vegen en de pan is super-proper! Voor de rest: koop kartonnen bordjes, kartonnen bekers en van dat plastieken wegwerp-bestek. NOOIT meer afwas!!!!!

Goed idee :-) Ik ga dat eens bezien, thanks :-)

Kartonnen bordjes, bekers en plastiek bestek heb ik een tijd gedaan, totdat ik kleine stukjes plastiek tussen het bestek vond ... En die bordjes en bekers werden wat duur, dus nu ben ik maar back to basics hihi :lol:

bembem 31 december 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7477683)
Stel een schema op: wat moet er dagelijks gedaan worden? Wat wekelijks? Wat 2-wekelijks enz....en hou je eraan.
Vb: dagelijks afwassen, zo vermijd je een hele berg. Ook steeds onmiddellijk rommel opruimen, bespaart je veel werk achteraf.

Het probleem is dat ik dat allemaal weet, maar ik doe er nooit iets mee op lange termijn :-( Ik ben echt wel een sukkel :-(:-(

bembem 31 december 2014 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7477750)
Koop dat vrijdagvoormiddag, dan is al dat gourmetgedoe en wildschotels aan halve prijs ;)
En dan is 't in de winkels pakken rustiger...:-P

Waarom heb ik nooit zo'n goede ideetjes??! lol! :lol::lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be