![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste, niet gelijk Verafstoot. Ten tweede, dat staat allemaal mooi beschreven in diverse stukken van de nva-stauten, congresteksten en verkiezingsprogramma's. . |
Citaat:
|
Citaat:
meer zelfs ... VHSI en II hebben in tijde van hoogconjunctuur, op een voorheen ongeziene manier, de smalle marge die Dehaene in aanloop naar de Maastrichtnormen had uitgebouwd,verbrast (en ik wik mijn woorden) en in veelvoud uitgegeven ... |
Citaat:
. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Draghi heeft uitdrukkelijk gesteld dat het aan de Europese lidstaten is om structureel te hervormen. België gaat door op een spending spree. Dit zowel op federaal niveau als op het niveau van de gemeenschappen en gewesten. Eén grote hap in deze spending spree gaat naar de kosten van de staatshervorming. Hierdoor komt er meer tewerkstelling die rechtstreeks of onrechtstreeks door de overheid betaald wordt. |
Citaat:
tot voor SHV6 zat B in een wurgfinanciering (ere wie ere toekomt, dat was Schiltz' strategie, en ook nog eens vastgehouden door GLambert later)...sinds de 6eSHV is die financiële wurgstrop verlegd van t federale weg naar de deelstaten. op KT well played van B ... maar ik denk niet dat t lang houdbaar gaat zijn... |
Citaat:
Allez, neem nu het onderwijs. Er waren al twee ministers van onderwijs, per taalstelsel één dus. En er zullen toch geen extra onderwijzers nog zijn sedert de splitsing van deze bevoegdheid ? En daarbij nog: kwaliteit moet betaald worden. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ken jij het begrip synergiebaten ? |
Citaat:
Vlaanderen en Wallonië compleet ééntalig zonder faciliteitsfranjes. Brussel tot in elk detail van uitvoering drietalig. maar wat mij betreft, ik lig niet zo wakker van naties en staten ... natiestaten zijn volgens mij passé. B evengoed als Vl. en terecht heeft de mensheid alleen maar miserie gebracht. |
Citaat:
Ik denk dat wij meer gediend zijn met wat minder democratie en wat meer monarchie. |
.
|
Citaat:
|
Citaat:
China kent ook weinig democratie en daar lossen ze verkeersinfarcten zoals wij hier kennen rond Brussel en Antwerpen op enkele maanden op. In België wordt hier decennia lang over gepalaverd en geld besteed aan studiewerken. In de tijden dat België nog het cijnskiesrecht kende was ons land een veel vermogende wereldspeler. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be