vlijmscherp |
2 juni 2015 07:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
(Bericht 7679314)
Ik zit ook met die vraag. Zal hij op die weg voortgaan, of de klok terugdraaien en dat 'tsjeverige' gedoe terug afbouwen ? Ik weet het niet.
Het zal zeer zeker mijn rood bolleke bij de volgende kiesronde bepalen.
|
Mij lijkt Crombez niet iemand die durft knopen doorhakken. Hij beweert dat hij meer naar links gaat kijken, wel, ik wacht op zijn eerste echte linkse uitspraak.
De SPa heeft een kans als het het voorbeeld neemt van de N-VA: zich als anti-establishment opstellen. uiteraard op een andere manier dan de N-VA, maar na 5 jaar oppositiewerk moet je toch iets vinden als hefboom tegen de gevestigde waarden? Als linkse partij kan dit niet moeilijk zijn, je kan tegen de banken roepen, je kan tegen de liberaliseringen zijn (ok, die je zelf hebt goedgekeurd, maar dat kan je wel verkopen), je kan voor een minimumloon zijn, een betere sociale zekerheid,....
Daarnaast een duidelijke keuze maken in het identiteitsdebat: ofwel voluit zich als pro-minderheden (moslim)partij profileren of voluit de Vlaamse kaart trekken en dus meer seculierder denken en meer denken vanuit de gewone Vlaming die schrik heeft van het onbekende maar er daarom niet racistisch door wordt.
zeker op het gebied van het Vlaamse gevoel, kunnen ze eens de expertise van Van Den Broucke aanspreken, die kan er ook wel iets over zeggen. maar dan gaat het natuurlijk over structuren en een betere financieringswetgeving, maar daarmee kan je wat intellectuelen overtuigen.
Zo veel kansen, ben eens benieuwd wat er mee gaan doen.
|