Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Lachen met zielige BUB'ers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21958)

Patriot! 14 oktober 2004 14:49

Zeg Jörgen, sorry dat ik geen werkloze loser ben die dag en nacht op dit forum zit.

Uw woorden zijn nergens een weerlegging van mijn stelling:

Geert Bourgeois legde de eed van trouw aan de Koning, Grondwet en de wetten van het Belgisch Volk af.

U zegt: JA MAAR diene geert heeft dat niet in handen van de Koning gedaan! Inderdaad. Dat stelde ik toch ook nooit? JA MAAR hij heeft ook een eed als volksvertegenwoordiger afgelegd. Inderdaad, dat heb ik toch nooit betwist?

Mijn stelling was, is en blijft devolgende:

Geert Bourgeois legde de eed van trouw aan de Koning, Grondwet en de wetten van het Belgisch Volk af.

Als u denkt die te kunnen weerleggen, be my guest, maar stop met rond de pot te draaien en te zeveren. En zoek werk.

Jörgen Noens 14 oktober 2004 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeg Jörgen, sorry dat ik geen werkloze loser ben die dag en nacht op dit forum zit.

U zegt: JA MAAR diene geert heeft dat niet in handen van de Koning gedaan! Inderdaad. Dat stelde ik toch ook nooit? JA MAAR hij heeft ook een eed als volksvertegenwoordiger afgelegd. Inderdaad, dat heb ik toch nooit betwist?

Als u denkt die te kunnen weerleggen, be my guest, maar stop met rond de pot te draaien en te zeveren. En zoek werk.

Patriot!,

Geert heeft als Vlaams Volksvertegenwoordiger volgende eed "Ik zweer de Grondwet na te leven" afgelegd in het parlement.

Nadien werd hij verkozen tot minister en hij legde in die functie dezelfde eed opnieuw af aan de minister-president!

Waar in hemelsnaam lees jij "trouw aan de Koning, Grondwet en de wetten van het Belgisch Volk af"?

Heel deze procedure kan je hier en hier nalezen!

Groeten,

Jörgen

Patriot! 14 oktober 2004 16:33

"Onmiddellijk na de verkiezing van de regering legt ieder lid van de regering de eed af in handen van de voorzitter van het parlement."

Inderdaad. Die eed bevat trouw aan de Koning, Grondwet en de wetten van het Belgisch Volk.

Patriot! 14 oktober 2004 16:38

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...x.html?video_2

Kunt u mij even zeggen welke eed deze kersverse Vlaamse ministers zweren?

Foundation 14 oktober 2004 19:17

Ik kan mij vergissen, maar is Boer Swa het niet afgetrapt als federaal volksvertegenwoordiger, zo zijn kiespubliek bedriegend? Welke eed leggen ze federaal af? Zeg dat er ook even bij...

Foundation 14 oktober 2004 19:20

Citaat:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...x.html?video_2

Kunt u mij even zeggen welke eed deze kersverse Vlaamse ministers zweren?

Au, dat doet pijn he, mr Noens?

Patriot! 15 oktober 2004 01:18

Och, die is het gewoon om af te gaan als een gieter ;)

snoodaard 15 oktober 2004 11:04

Toen de gemeenteraad van Roeselare werd ingezworen hadden de vb-mandatarissen een afbeelding van een koning uit een kaartspel mee gebracht.De afbeelding werd met ene hand omhoog gehouden,met de andere werd trouw gezworen:-) aan de koning...

Patriot! 15 oktober 2004 15:16

haha :roll:

Yann 15 oktober 2004 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Toen de gemeenteraad van Roeselare werd ingezworen hadden de vb-mandatarissen een afbeelding van een koning uit een kaartspel mee gebracht.De afbeelding werd met ene hand omhoog gehouden,met de andere werd trouw gezworen:-) aan de koning...

Zoiets noemen ze meineed. En daar wordt niet mee gelachen. Ze mogen van geluk spreken dat er niets van gekomen is.

Patriot! 16 oktober 2004 16:09

Zeg Jörgen waar blijft ge? Kom nog eens lachen met zielige BUB'ers die duidelijk veel meer van politiek kennen dan gij :twisted:

snoodaard 16 oktober 2004 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zoiets noemen ze meineed. En daar wordt niet mee gelachen. Ze mogen van geluk spreken dat er niets van gekomen is.

Meineed is toch liegen.Bovendien is de plicht om trouw te zweren aan de koning niet echt demokratisch te noemen.

Patriot! 18 januari 2005 20:47

Zielige Jörgen houdt zich nog steeds schuil.

Jan van den Berghe 18 januari 2005 20:57

Citaat:

Graag had ik van u eens vernomen welke gevolgen of gevolgtrekkingen die dan wel aan die eed verbindt.

Patriot! 18 januari 2005 21:01

Heb ik daar iets over gezegd? Ik antwoord alleen op de achterlijke stelling van de zielige loser die dit topic opende.

Jan van den Berghe 18 januari 2005 21:04

Citaat:

Heb ik daar iets over gezegd? Ik antwoord alleen op de achterlijke stelling van de zielige loser die dit topic opende.

Misschien kunt u eens proberen te antwoorden op de vraag of is dat eventjes te hoog gegrepen voor u, Bubbel Vangeel?

Al eerder stelde u immers dat de eed politieke gevolgen had, maar toen ik met de bovengestelde opmerking aankwam verdween u plotseling...

Patriot! 18 januari 2005 21:05

Flaminganten die hun land, Vorst en Volk haten moeten de eed maar niet uitspreken, en dus beter niet aan politiek doen.

Jan van den Berghe 18 januari 2005 21:09

Citaat:

Flaminganten die hun land, Vorst en Volk haten moeten de eed maar niet uitspreken, en dus beter niet aan politiek doen.

Volgens de huidige wetten wordt er van een burger (dus ook niet van de politicus) geen enkele sentimentele aanhankelijkheid gevraagd. U zit dus volledig verkeerd.

Patriot! 18 januari 2005 21:11

Huidige wetten ja.

Jan van den Berghe 18 januari 2005 21:13

Citaat:

Huidige wetten ja.

En we zweren nu nog altijd trouw aan deze wetten. Niet een of andere wet die u in uw gedachten heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be