Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Meer respect voor oud-strijders! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22010)

Superbelg 14 oktober 2004 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Antoon Jacobs vraagt meer respect voor oud-strijders

Maar dan niet voor de Vlaamse Oud-Strijders (VOS) alstublieft.

zorroaster 14 oktober 2004 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg

Ah ja, want die hebben niet gevochten, da's waar ook. Voor de belgicisten zijn oorlogsverdiensten alleen relevant als je na de oorlog een "Goede Belg" bent gebleven, anders vinden ze het jammer dat je niet net als die andere Vlamingen als kanonnenvoer bent opgediend...

basil 14 oktober 2004 23:02

Citaat:

Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn. Niets is minder waar. Ik ga in ieder geval mij op 11 november bij deze oud-strijders vervoegen. Op 21 juli hang ik mijn driekleur buiten, op 11 juli de swastika.

Dat laatste zinnetje anti-vlaams?
Niets is minder waar.

Man, man, zulke uitspraken overtuigen me altijd meer en meer van de noodzaak om dit apeland te splitsen.
Waarvoor dank!8)

basil 14 oktober 2004 23:04

Citaat:

Je moet alleen u wereld kennen.

Niet lang naar school geweest Yann?8)

basil 14 oktober 2004 23:10

Citaat:

Verklaar je nader....

PS. Waar kan je die avatar van de koninklijke oen vinden?

Knuppel 15 oktober 2004 04:44

Citaat:

En dat voor post nummer 2.:roll:

De 'superbelgen' laten hun Vlaamsvriendelijke kant weer eens kennen...:thumbsup:

Public energy 15 oktober 2004 05:40

Citaat:

Antoon Jacobs vraagt meer respect voor oud-strijders

Naar jaarlijkse gewoonte herdenkt de stad Turnhout in november de sclachtoffers van de twee Wereldoorlogen. Dat doet ze bij de monumenten die ons aan die oorlogsdoden herinneren. Antoon Jacobs is de nieuwe voorzitter van de vereniging van oud-strijders. Hij wil die herdenkingsplechtigheden weer meer luister geven.

Antoon Jacobs is een militair op rust, maar geen oud-strijder. "Daarom had ik wat schroom toen de vorige voorzitter me vroeg zijn taak over te nemen. Maar meneer Van Mierlo stelde me op mijn gemak. Hij was zelfs geen soldaat geweest." Als kersverse voorzitter staat Antoon Jacobs in voor de plechtigheden die op 1 en 11 november en op 8 mei plaatsvinden. "De voorbije jaren legden de aanwezigen een krans ij het monument, iemand las een gedichtje voor en dat was het. Ik vind dat de flamilies van al die gesneuvelden, weerstanders, politieke gevangenen, krijgsgevangenen en overleden arbeiders in verplichte arbeidsdienst meer respect verdienen", zegt Antoon Jacobs. "Daarom hebben we de plechtigheden uitgebreid. We hebben er een dodenappèl aan toegevoegd. Jos Huybrechts, een Turnhoutenaar die tijdens de Tweede Wereldoorlog vijf kampen heeft overleefd, neemt die taak op zich. Dokter Van Tichelen leest een getuigenis voor."

Maar Antoon Jacobs hoopt dat iedereen op een of andere manier meeviert. "Door de straten te bevlaggen. Het heeft me al verbaasd dat je op de nationale feestdag haast nergens een Belgische vlag ziet hangen, maar tijdens het WK-voetbal wel. De vlaggen zijn er, maar mensen lijken beschaamd om ze te gebruiken."

----------------------------------------------------------------------

Nazi-vereringen in Gooik en in Steenstrate, allemaal de normaalste zaak voor de Flaminganten. Maar mensen die gesneuveld of gestorven zijn onder dat smerige regime, die worden bewust vergeten. Die keren zich om in hun graf. Het wordt tijd dat wij, Belgen ook eens van ons laten horen. Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn. Niets is minder waar. Ik ga in ieder geval mij op 11 november bij deze oud-strijders vervoegen. Op 21 juli hang ik mijn driekleur buiten, op 11 juli de swastika.

[size=2]Welke oudstrijders, die duizende Vlaamse loopgravensoldaten die tijdens WOI als kannonnenvoer zijn gebruikt, en achteraf door vadertje staat in hun kont zijn geneukt, of onze moedige Belgische troepen die in de begindagen van WOII het de volle 3 dagen tegen de Duitse wehrmacht hebben uigehouden?! Haha, Belgische oudstrijders, das pas een giller!!!

Niet dat ik de verdiensten van onze Belgische oudstrijders wil minimaliseren, maar als er iemand is waaraan wij hulde moeten brengen dan zijn het wel die miljoenen Britten, Amerikanen, Canadezen, Australiers... die hun leven hebben gegeven opdat wij in vrijheid zouden kunnen leven.

Maar wat maakt het jullie voor verschil uit, jullie willen namelijk helemaal geen hulde brengen aan de Belgische oudstrijders, dit is gewoon eens een excuus om jullie nazi-stagmatisatie campagne van 'de flaminganten' op te voeren.

Ook flaminganten hebben familie die tegen de nazis gevochten hebben, zo heeft mijn grootvader heeft als Pools soldaat uw dierbaar Belgie helpen bevrijden, ook uit hedendaagse flaminganten hun families zijn er mensen verdwenen tijdens de nazi-bezetting, ook ik en de meeste flaminganten in keuren de collaboratie af en toch worden wij hier dagdagelijks uitgemaakt voor nazi!

Graag had ik van jou een verontschuldiging gehad voor de oneer die jij hier dagdagelijks onze familieleden aandoet die minstens even hard geleden hebben onder de bezetting als de jouwe, door hun nazaten als nazis te bestempellen.

[/size]

Knuppel 15 oktober 2004 06:13

Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn.

Als er iets is wat Vlaanderen vlagt NIET doet dan is het: iemand doen geloven dat de Belgische vlag anti-Vlaams is.

Dat doen jij en je Vlaamshatende kliek wel zelf met jullie nooit aflatende leugens.

jOOSt 15 oktober 2004 09:44

Is dit een recente foto van de BUB? Ik denk van wel, want ik zie drie man en een peerdekop! :lol: :lol: :lol:

Yann 15 oktober 2004 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker

Is dit een recente foto van de BUB? Ik denk van wel, want ik zie drie man en een peerdekop! :lol: :lol: :lol:

Die is leuk. :lol:

snoodaard 15 oktober 2004 11:07

Citaat:

De Belgische vlag staat daarentegen symbool voor moedige landgenoten, die de strijd opnamen tegen de bezetter, en desnoods stierven voor het vaderland.

De tricolore vod staat voor onderdrukking van het vlaamse volk.

Yann 15 oktober 2004 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ah ja, want die hebben niet gevochten, da's waar ook. Voor de belgicisten zijn oorlogsverdiensten alleen relevant als je na de oorlog een "Goede Belg" bent gebleven, anders vinden ze het jammer dat je niet net als die andere Vlamingen als kanonnenvoer bent opgediend...

Dat "kanonnenvoer" werd dan ook vooral aan het Oostfront geserveerd.

zorroaster 15 oktober 2004 14:42

Citaat:

Dat "kanonnenvoer" werd dan ook vooral aan het Oostfront geserveerd.

Er gingen 10.000 Vlamingen naar het Oostfront ongeveer.
Hoeveel honderdduizenden hebben er tijdens de Achttiendaagse veldtocht even hard gevochten tegen de Wehrmacht? Waren dat stuk voor stuk goede Belgen? Of zouden daar toevallig niet vele duizenden Vlaamsgezinden tussen hebben gezeten?

Hebben de Vlaamsgezinden die toen vochten en vandaag bij de VOS zijn aangesloten minder recht op "respect" als oudstrijder dan de "Goede Belgen" die met hun tricolore vlagje staan te zwaaien?

De Vliegende Hollander 15 oktober 2004 14:49

Respect voor oud-strijders... tja altijd een gevoelig onderwerp...

Ik kan niet zeggen dat ik respect hebben voor de diehard gesneuvelde nazi's en communisten en andere foute lui... maar ja, ik denk dan ook meteen aan die 12-jarige jochies die Hitler als laatste middel in de strijd om Berlijn gooide. Voor hen kan ik niks hebben dan medelijden en tja ook respect.

Sinistra 15 oktober 2004 15:11

Citaat:

Het heeft me al verbaasd dat je op de nationale feestdag haast nergens een Belgische vlag ziet hangen, maar tijdens het WK-voetbal wel. De vlaggen zijn er, maar mensen lijken [B]beschaamd om ze te gebruiken."[/b]
.

Wie wil er nu ge-associeerd worden met een communistische junta :lol:

Sinistra 15 oktober 2004 15:13

Citaat:

Neen, uiteraard enkel voor de grote moordenaars van de "repressie".!!!!

Patriot! 15 oktober 2004 15:21

Gij hebt echt geen idealen

Patriot! 15 oktober 2004 15:22

Wat ge vroeger eerde breekt ge nu af. Ofwel waart gij altijd al een vlaamsnationaal nepprofiel (wat ik altijd al dacht)ofwel totaal zot.

ossaert 15 oktober 2004 16:16

Citaat:

Nazi-vereringen in Gooik en in Steenstrate, allemaal de normaalste zaak voor de Flaminganten. Maar mensen die gesneuveld of gestorven zijn onder dat smerige regime, die worden bewust vergeten. Die keren zich om in hun graf. Het wordt tijd dat wij, Belgen ook eens van ons laten horen. Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn. Niets is minder waar. Ik ga in ieder geval mij op 11 november bij deze oud-strijders vervoegen. Op 21 juli hang ik mijn driekleur buiten, op 11 juli de swastika.

1. 'de normaalste zaak voor de Flaminganten [...] op 11 juli de swastika'.

Wat zit jij eigenlijk elders op dit forum schijnheilig te doen over het moddergooien van de BUB? Je bent een ongelofelijke hypocriet, Yann.

2. Mijn beide grootvaders zijn/waren oud-strijder, twee van mijn overgrootvaders krijgsgevangenen tijdens WO I (één van beide is teruggekeerd als oorlogsinvalide). Ik heb veel respect voor wat deze mensen meegemaakt en gedaan hebben, en ook voor wat anderen gedaan hebben, maar zadelt mij dit op met een ereschuld, namelijk dat ik België één en onverdeeld moet houden?

ossaert 15 oktober 2004 16:19

Citaat:

Die is leuk. :lol:

Ik dacht dat je de minste nazi-connotatie onmiddellijk de kop moest indrukken? Ontkennen dat je er maar iets mee te maken hebt? Distantiëren zodra je er lucht van krijgt? Nee, zit meneer hier wat te lachen met die link! Fascist!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be