Knuppel |
28 juli 2015 10:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie
(Bericht 7755764)
N-VA was vóór de verkiezingen voor de onafhankelijkheid en tegen politieke benoemingen.
Na de verkiezingen blokkeerden zij alle Vlaamse eisen voor min. 5 jaar( onze postjes mijnheer onze postjes) en zaten te janken om hun hansworst in de NMBS te krijgen. Ondertussen fulmineren ze tegen de CD&V dat ze kazakkendraaiers zijn
Dat het VB niet mag is juist omdat ze compromisloos de Vlaamse onafhankelijkheid eisen, reden waarom ze door Belgique in een cordon geplaatst zijn en wat volledig wordt ondersteund door N-VA
|
Neen. Voor de verkiezingen had de N-VA zelfs het Belgisch confederalisme al gelost. De reden is dat ze geen andere keuze had dan tussen de cholera en de pest. Ofwel koos ze voor het VU-ofwel voor het VB-scenario. Ze koos voor het VU-scenario. De VU streefde tenminste nog een staatshervorming na. Door geen herziening van artikel 195 te eisen zal daar zelfs na 2019 geen sprake van zijn.
Toch niet op vraag van de N-VA....
Wat het cordon sanitaire betreft dat ondersteund wordt door de N-VA, daar geef ik je volkomen gelijk in. Ik kan alleen maar hopen dat dit gebeurt om aan een (officieel) cordon sanitaire te ontsnappen.
Ik weet evengoed als jij dat het cs een ondemocratisch onding is dat alleen in dictaturen thuishoort.
De N-VA zal hoe dan ook de gevolgen dragen van haar regeringsdeelname. Eender met welke partij (en) ze in zee gaat. De Vlaams-nationalisten zullen nooit anders dan in eender welke regering alleen staan. En dit zolang Belgique bestaat.
Eigen schuld, dikke bult. Iedereen wéét dat het zo is. Nog nooit heeft een traditionele partij EERLIJK de kaart van de Vlaams-nationalisten getrokken, en dat zal nooit veranderen. Ook niet nadat de N-VA haar flamingante ziel verkocht voor véél minder dan 30 zilverlingen.
|