Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kan regering aanblijven tegen de wil vh volk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221499)

dalibor 28 juli 2015 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7756234)
Kijk naar het VTM nieuws ,meer dan 80 % van de Belgen vindt de BTW verhoging op electriciteit onredelijk want het is een basisproduct. Een petitie van testaankoop voorzag 20.000 ondertekenaars.Het zijn er nu al meer dan 65.000.

Ik ben wel eens benieuwd naar de eerstvolgende grote peiling. Zal iets voor begin september zijn, neem ik aan. Ik veronderstel dat de tax shift/begrotingsmaatregelen hun impact zullen hebben. Wat dat betreft heb je een punt. Maar uw titels zouden een stuk beheerster mogen.

Vrijheideerst 28 juli 2015 16:08

Ik wil een Audi S6 avant :(

Vrijheideerst 28 juli 2015 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7756239)
Ik ben wel eens benieuwd naar de eerstvolgende grote peiling. Zal iets voor begin september zijn, neem ik aan. Ik veronderstel dat de tax shift/begrotingsmaatregelen hun impact zullen hebben. Wat dat betreft heb je een punt. Maar uw titels zouden een stuk beheerster mogen.

Jaja, zeer toevallig gaan SP.A en zeker Groen omhoog, en verliest de N-VA weer 0,5-2%.

Athelas 28 juli 2015 16:10

Citaat:

Kijk naar het VTM nieuws ,meer dan 80 % van de Belgen vindt de BTW verhoging op electriciteit onredelijk want het is een basisproduct. Een petitie van testaankoop voorzag 20.000 ondertekenaars.Het zijn er nu al meer dan 65.000.

Meer dan 70% van de Belgen zijn een bende hypocrieten die voor belasting op consumptie zijn tenzij het over een 'basisproduct' gaat. Een recente studie toont aan dat er 2500 mensen gevonden kunnen worden om hypocriete mensen te deporteren.

Another Jack 28 juli 2015 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7756242)
Ik wil een Audi S6 avant :(

Dat kan.
Je zal wel op al je andere uitgaven zwaar moeten besparen met niet eens €2400 per maand...

Athelas 28 juli 2015 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7756244)
Jaja, zeer toevallig gaan SP.A en zeker Groen omhoog, en verliest de N-VA weer 0,5-2%.

Het lijkt mij evident dat de partij die voor deze commotie gezorgd heeft, ook met de pluimen gaat lopen. Zouden van daar al die 'domme Belg' moppen komen I wonder?

Vrijheideerst 28 juli 2015 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7756248)
Dat kan.
Je zal wel op al je andere uitgaven zwaar moeten besparen met niet eens €2400 per maand...

Klopt, eigenlijk is het niet zoveel minder, het is tusen de 1900 & 2200.

Het is wel breed, maar dat is Maggie ook.

Henri1 28 juli 2015 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7756185)
"De wil van het volk, de wil van het volk..." Jongens toch!

De wil van het volk werd te kennen gegeven met verkiezingen op 25 mei 2014. Punt uit!

Er is dus volgens jou geen andere mogelijkheid dan burgerlijke ongehoorzaamheid ?

Henri1 28 juli 2015 16:47

Citaat:

De mensen die investeerden in een warmtepomp moeten nog 1.000 euro per jaar meer ophoesten dan iemand zonder warmtepomp.

Tot zover ecologische investeringen......

quercus 28 juli 2015 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756306)
Er is dus volgens jou geen andere mogelijkheid dan burgerlijke ongehoorzaamheid ?

We leven in een parlementaire democratie. Dan moet je dat niet gaan dwarsbomen door een goedkoop-populistische en zelfs fascistische straatdemocratie.

Henri1 28 juli 2015 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7756308)
We leven in een parlementaire democratie. Dan moet je dat niet gaan dwarsbomen door een goedkoop-populistische en zelfs fascistische straatdemocratie.

Dus eenmaal de verkiezingen voorbij mag men regeren naar willekeur ?

Vrijheideerst 28 juli 2015 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756310)

Nee, trollikeur.

Henri1 28 juli 2015 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7756312)
Nee, trollikeur.

Oké, probeer nu eens inhoudelijk.

vlijmscherp 28 juli 2015 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756310)

Een gekozen regering mag idd beslissen wat ze wil. Heb je daar problemen mee, moet je bij de volgende verkiezingen maar op iemand anders kiezen.

Henri1 28 juli 2015 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7756321)
Een gekozen regering mag idd beslissen wat ze wil. Heb je daar problemen mee, moet je bij de volgende verkiezingen maar op iemand anders kiezen.

Ik heb niet voor de verkeerde partij gekozen en moet mezelf derhalve geen verwijten maken.

vlijmscherp 28 juli 2015 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756323)
Ik heb niet voor de verkeerde partij gekozen en moet mezelf derhalve geen verwijten maken.

Ik heb ook niet voor de verkeerde partij gekozen en maak me dus ook geen verwijten.

Another Jack 28 juli 2015 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756323)

Toch wordt het spelletje zo gespeeld zoals Vlijmscherp zegt..

Henri1 28 juli 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7756326)
Toch wordt het spelletje zo gespeeld zoals Vlijmscherp zegt..

Volgens mij is O.VLD, CD&V en de MR ook zwaar in't zak gezet door N-VA.

Maar ze "kunnen" dat wellicht niet toegeven.

Tavek 28 juli 2015 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756330)

Ik weet het niet. De 8 % loonkostenverlaging is een druppel op de hete plaat: in Oost Europa en Azie produceert men tegen enkele factoren minder kwa kost, daar geraak je in Belgie gewoonweg nooit aan (of we moeten terug bokrijk stijl willen leven). Ik weet niet of deze verlaging bedrijven gaat tegenhouden om te offshoren naar deze landen. Het blijft interessant.

Een globale economische groei zou onze economie kunnen redden, los van de regeringsmaatregelen, maar als die uitblijft wordt het hier grimmig: de mensen betalen meer voor hun producten, index blijft uit, en de rijken worden rijken. Zonder extra jobs.

vlijmscherp 28 juli 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7756330)

Waarom? Welke maatregel zouden OVLD en MR niet hebben genomen, volgens jou?

De taxshift is er trouwens op vraag van CD&V.

Fiscale regularisatie is op vraag van MR.

De BTW verlaging op elektriciteit die nu niet is verlengd, was tegen de zin van zowel CD&V als OVLD. Maw, zij zijn zeer tevreden dat dit nu terug aan het normaal tarief wordt belast.

De werkloosheidsuitkeringen verlagen is een eis van OVLD.

Dus, waar zijn die partijen in de zak gezet door N-VA?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be