![]() |
Thuis lag onzen Tarzan dood aan z’n ketting in de keuken. Ik had begot, bij ons vertrek, zijn etensbakje vergeten dichtbij te schuiven …
Onze ergste nachtmerrie werd bewaarheid toen wij ontdekten dat de troglodieten (inderdaad zij waren het) blijkbaar toch in staat gebleken waren ons dominospoor te volgen. Door centaurussen getrokken karren hadden ladingen van deze quasi-mensen het ressort Mechelen binnengevoerd. Hun sjamanen dwaalden al “zingend” door de Mechelse straten, keurig in resonantie huilden onze honden en katten mee, deze helse kakofonie kon zelfs de door de zachtmoedigste, meest tolerante Mechelaar niet meer verdragen worden. Met een stok, een banaan en een lege pattatten-zak had ik één inept gevangen. “Dood ijm tien b.u.a retseem” huilde de quasi modo Hier past nu voor één enkel individue onder U, geachte lezers, enige uitleg; Velen zullen, omdat wij Vlamingen meertalig zijn, binnen enkele seconden het Olchst onder de knie krijgen, maar die éne onder U, heeft het IQ van een bejaarde veldmuis en zal zonder enigerlei verwijzingen van deze paleontologische taal niks snappen. Hun letters zijn dezelfde als die van ons: een A blijft een A, een J blijft een J, Ja wordt byvoorbeeld Aj, een wordt nee, aap wordt paa. Zo wordt dus de volgende volzin : Een man met een aap, Nee nam tem nee paa! Gemakkelijk nietwaar? Sommige woorden blijken zelfs hetzelfde: dood wordt dood, negen wordt negen. Moeilijkere woorden vergen iets méér aandacht: een palindroom wordt nee moordnilap, alhoewel ik nooit heb kunnen snappen welke kwibus dan ook, mogelijk zou geïnterreseert zijn in de droom van een paling!!! “egnalijB tien” verzekerde ik hem “eJ toem ijm lew ijb wu namdfooh negnerb!!!” “reiH si nijz ejtraak” bibberde mijn gevangene, en hij overhandigde mij een vod waarop in hanenpoten gekribbelt stond: H®SSZ NAMDFOOH KijlregruB reuinigni ‘NeranetshclO neod teh tem nee draap’ Vandaar die centauren, deze on-mensen gebruikten hun zonen om hun karren te trekken … Weer is mijn tijd om, maar lees in volgende aflevering hoe ik de snode plannen (en hun geheim wapen: de Knuppel) van deze creaturen ontmaskerde … Tot dan? PS: het stipje achter mij werd groter en kreeg een rozig kleurtje??? |
Door twee in vodden gehulde gedrochten werd ik een duistere ruimte ingeleid.
In het rokerige vertrek, gelegen op een buil stro, lag de geelzuchtige dikke kwab waarmee ik eerder kennis gemaakt had* “tijZ ijg teh?” vroeg ik verbaasd. “Spreekt maar Vlaams” rochelde het creatuur “ik ben méértalig!!!” Arré begot, wie had zo iets kunnen verwachten. Ik moet hier aan toe voegen dat deze Staaf verschrikkelijk stonk uit zijn bek. Wat had die gegeten dé? ”سعخ طك بـثي” zei ik om hem te testen. “Spaans ken ik niet” bekende de dommerik “maar da’s dan ook het enige!!! Al een geluk dacht ik, want zelf ken ik geen yota Italiaans, het was maar een zinnetje dat ik van buiten geleerd had in een Pools restaurant! “Zo” hervoer ik “tot mijn verbazing heb ik op Uw kaartje gezien dat gij Burgerlijk Inginieur zijt?” “Ja ja,” bevestigde Staaf “Ik kan aan de stand van de sterren de toekomst zien!!!” “Maar dan zijt gij een astroloog in plaats van inginieur” verklaarde ik. “Tja” bekende hij “Ik heb aan die moeilijke woordjes nooit goed aan uit gekunt!”“ Ik zelf” zei ik bescheiden “heb nog aan de Univ gewerkt “Ik heb er gepoetst en heb er ook nog een broer op sterk water staan” Nu was hij geïmponeert! Na het obligatoire onbenullige over-en-weer gezever gingen wij over tot het belangrijke punt op de dagorder: De toestand in midden-België; “Wel” vroeg ik “Zijt gij en uw gedrochten bereid ons land te verlaten?” “Wacht is effe” beval Supper … Er kwam een Olchste vrouw, ge weet wel zo één met een pietje, de kamer binnengewiegd, en onder mijn verbouwereerde oog pleegde de Staaf met dat wezen onnoemelijke feiten …” “Zijt gij voor niks beschaamd” vroeg ik hem op de vrouw af. “Pfff … zei hij “Zo is Sigmund Freud immers ook begonen …” Daar had ik geen weerwoord tegen. Ik zweeg … “Luistert” verwittigde ik hem "Ik geef U nog vier-en-twintig uur om op te kramen of …” “Joenge” dreigde hij “als ge niet oppast zet ik mijn geheim wapen in; Mijn knuppel!!! “Knuppel” spotte ik “Wij hebben geavanceerde wapens, wat kunt gij nu doen met een stok??? “ “Stok” schaterde hij het uit “onze Knuppel is … maar dat geachte lezer, is weer voor later. * Zie vorige afleveringen! |
newsflash:
Toen ZSS®H het Mechelse 'restaurant' verliet, had de geil grijnzende waardin hem een briefje in de hand gestopt. Tot zijn grote verbazing ontdekte hij dat een vaardige hand er een lichtdrukmaal op getekend had. Wat had dit te betekenen? Was dit een 'GEZOCHT-1000 dukaten beloning'? Bizar maar hij raakte er niet uit. Misschien heeft iemand anders een tip om de nevelen in zijn arme hoofd te doen verzwinden? Hieronder de tekening: ![]() |
“ … een ate” zei ZSS®H [size=2](Zéér Stoeme Sullige roversHoofdman)[/size] “Knuppel is een ate en een voodoo-priesteres!”
Nu moest ik slikken. “en” vervolgde Z “uw poppetje is al gemaakt, ze heeft op het uiterste puntje van de eikel van jouw hangend lid met een speld geprikt” Dat verklaarde die stekende pijn onder mijn knie: Knuppel had waarschijnlijk enkele millimeter gemist. Gelukkig was er niet op de maat van mijn staand lid gestoken, dan had het recht in mijn schouder geweest !!! “Z” sprak ik “Hoe moet het nu eigenlijk verder? Wanneer gaat gij en uw tuchloze bende ons paradijs verlaten?” “Ons probleem is de tweede meteoor” klaagde Z “Ik heb in de sterren gezien dat de tweede recht op Olchst zou storten en zo onze stam uitroeien, zoals de eerste deed, enkele jaren geleden met onze dinossaurrussen” “En wat zijt gij nu van plan?” “Daarom” zei hij “wilden wij in Mechelen assiel vragen, de Mechelaars zijn toch zò gastvrij …” “Tja“ mijmerde ik “’t zit hier al zò vol” “Racist” antwoorde hij “dat had ik van U niet verwacht” “Uw foto” vervolgde hij “is verspreid, ons volk zal op je jagen !” “Toch antropofagen” dacht ik “Mijn foto?” vroeg ik. Het bleek dat ZSS®H’s geheime dienst mijn portret in lei had laten kappen, en z’hadden een prijs op mijn hoofd gezet! Hoe ik die aktiviteit niet had opgemerkt was mij een raadsel … Ondertussen melde de Hooggeplaatste mij via GSM, dat de rangen van de Troglo’s versterkt waren door een afgrijselijke dronken feeks die metbloedende onthoofde kippen en een op-een-paaltje-gestoken doodskop, de autochtone Mechelaars de daver op het lijf joeg; Ze had ook een fles wijn op zak: Le nouveau Knuppel was geariveert! De lucht verduisterde door postduiven, het modernste communicatie middel van de holbewoners, hun offensief was blijkbaar ingezet. Het Knuppel gevaar was één prioriteit, hoe kon ik haar toverformules en boosaardige akties bezweren? Alsof dat nog niet genoeg was, verscheen een tweede vijand ten tonele: een gevaarlijke Boskabouter. “Paulus-depaulus-depaulus» riep hij ; Hij voerde een psychologische oorlog, zouden mijn zenuwen daartegen bestand zijn ? Ik hoopte op wat steun; de legers stonden tegenover elkaar, maar de overmacht was groot: Tegen mij : ZSS®H – Knuppel – Paulus de Boskabouter en hun scharen … Met mij ??? Zou niemand mij komen helpen ??? To come ore not to come, that was the question … |
![]() Hoe komt gij aan mijn portret ? (d'as al géén grap meer zenne !!! :evil: ) |
Citaat:
:twisted: :mrgreen: :multi: |
Mijn 'brave' voodooborsten zullen eens korte metten maken met dat primitieve koningsgedoe!
Of waarom denk je dat Boudewijn en zijn broer zo vaak met een stok liepen? Wacht maar tot ik een paar centimeter hoger ga mikken! Dan vallen ze helem�*�*l van hunne stok! De pikkel van de volgende Belze besteiger van de troon-en andere dinges vang ik probleemloos met een voil-Knuppel-(Jean)net. :P :lol: :wink: |
Pakt de beestjes zenne Knuppel, goed zo!
|
Als wij nu eens voor zijne majesteit Bertje den twiede, een reis organiseerden naar Vaticaanstad. Tegen dat zijne heiligheid de Pauw en ons Bertje handen geschud hebben, 't is te zeggen, vòòr ze elkaars hand vast hebben, met hun gebibber, zitten wij mischien al in 2010?
|
Neen hoor!
Ik wil geen zeven jaar van mijn leven kwijt door een Parkinsonkoppel dat vruchteloos naar elkaar zit te grabbelen. :twisted: |
De laatste keer dat ik bij Bertje II kwam vroeg ik of hij, gezien zijn status, niets kon laten doen aan dat geschud en gebibber. Hij antwoordde dat hij er niets wou aan laten doen ...
Toen ik enige uitleg eiste, antwoorde hij mij: "'t Is zoe plezant als ik moet gaan pissen!" |
Citaat:
Heb je hem al eens zien eten ? 't zou moeten verboden worden zo'n toestanden ! :silly: :silly: :silly: |
Groene T:
Heb je hem al eens zien eten ? 't zou moeten verboden worden zo'n toestanden ! ydde: Voila Groene, dat is't zie. Nu moet ge wel oppassen voor het "supper"gevaar. Op dit forum zwerft een gevaarlijk individu rond, gewapent met een zéér boosaardig key-bord en vol scherpe stekels en pinnen; vooral als ge over zijn geliefd Bertje den Twiede iets durft zeggen !!! Een verwittigde groene is een regenboog waard hé! |
Citaat:
Wel, daarvoor heeft hij nodig : twee jonge verpleegstertjes, 't liefst over de 18 (we gaan nog efkes wachten met die snaar) ... et la reine, Paola... Wat ik nu zeg moet wel allemaal heel vlug gebeuren !!! M'n legge hem in een bed van goede kwaliteit, waarbij aan de ene kant een verpleegstertje (type sletje, weetwel...) en aan de andere kant het andere verpleegstertje (type onschuld zelve, weetwel...) waarbij ze hem heeeel goed vasthouden... Op dat moment kruipt Paola heel behendig op Albert waarbij ze zijn gezwollen lid op de juiste plaats tracht te duwen. Eenmaal dit in orde is roept hij tegen de verpleegstertjes : OUI, MAINTENANT, LOSLATEN... !!! En de rest..., wel dat moet je zien om te geloven !!! Maar ik kan je verzekeren... waarom denk je dat ze nog bij hem blijft (wetende dat ze hem goed bedrogen heeft in den tijd)... nergens zo'n genot als bij Bertje nu !!! :silly: :silly::silly: |
De majesteitsschennis swingt hier de pan uit. :evil:
Wie aan onze goede vorst Albert II raakt, krijgt met mij te doen :!: ![]() |
Citaat:
Albert is 'ne mens' zoals een ander (en waarschijnlijk een goed mens), maar 't feit dat hij virtueel koning is van een land alwaar de regering zelf zegt dat ze mooi moeten zwijgen en voor de rest handjes mogen schudden (o ironie), moet toch geridiculiseerd worden als ze zichzelf zo au serieux blijven nemen, want de poen die daarnaartoe vliegt is ook niet te versmaden (om de separatisten maar eens naar de bek te praten) ! Ze zijn een publiek figuur, en dus zullen ze altijd bespot worden door één of ander lolbroek ! M'n 'grapje' was om te zien wie ging reageren ! |
Citaat:
|
Citaat:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.hansanders.nl/ Graag gedaan. :wink: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be