ossaert |
26 oktober 2004 09:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Je veralgemeent wel. Het is niet omdat ik de Vlaamse regering overbodig acht, dat het altijd slechte beslissingen neemt. Dergelijke anti-politiek laat ik over aan de Vlaams Blokkers en de N-VA'ers (in de tijd dat ze nog op paars zaten te vitten).
|
Nee, ik baseer me op jouw uitlatingen en die van je partijgenoten, onder meer op een topic over de 'slechte economische politiek van de VR', gewoon omdat ze de milieunormen handhaafde en daarmee enkele bedrijven tegen de schenen schopte.
Citaat:
Voor de 1000ste maal: ik heb niets tegen Vlaamsgezindheid, zolang dat gevoel niet misbruikt wordt om ons land, België, kapot te maken.
|
Dus, zolang ze maar braaf zijn en binnen de lijntjes kleuren, mogen ze hun ding doen? Vreemd, want u heeft zelfs gematigde partijen, die overigens niet eens flamingant zijn, al bestempeld als goor Vlaams-nationalistisch tuig: was de BUB niet de enige, echte Belgische partij en alle andere Vlaamse partijen nationalistische extremisten?
Citaat:
Helemaal niet. Maar ik merk dat het monument (Vrede, Verdraagzaamheid, nooit meer oorlog) haar doel mist. Zou u er iets op tegen hebben moest een democratische meerderheid beslissen om dit bouwwerk te slopen?
|
Dat zou in de eerste plaats een gemene politieke beslissing zijn: het deklasseren van een officieel erkend monument om het vervolgens te slopen ruikt naar ondemocratische politiek (de communisten waren daar ook sterk in, bijvoorbeeld). Afgezien daarvan, de IJzertoren is, als ik me niet vergis, privé-bezit, dus ik denk dat de 'democratische meerderheid' daarover geen beschikkingsrecht heeft, of er zou iets ernstig haperen aan onze rechtsstaat.
|