Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Kleinste stad van België van 5 naar 120 asielzoekers. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227442)

De schoofzak 4 januari 2016 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7948480)
...
De burgemeester is woedend en zegt dat de uitbater het puur voor het geld doet.

De eigenaar van het jeugdhotel Peace Village ontvangt 39€per asielzoeker elke dag.

Dus de staat heeft per asielzoeker per maand 1170€ over.
Ik ken autochtone Belgen die een leefloon hebben wat veel minder dan 1170€ is.
Waarom dat verschil?

Voor mij is het duidelijk dat de principes van de Conventie van Genène overeind moeten blijven; maar de uitvoeringsmodaliteiten ervan zijn nog van de vorige eeuw. En moeten dus grondig aangepast worden.

Het was moedig van de intelligente man om dit als eerste in te zien en te durven verkondigen.
(dat was lang niet iemand van het blok, die zich alleen maar verlaagde tot het voorstel om de conventie van Genève, inclusief de principes, af te schaffen; daar zit het grote verschil tussen menselijkheid en onmenselijkheid).

Een asielzoeker bed, brood en bad geven is nu eenmaal duurder dan een zelfredzame leefloner te onderhouden.

De privé persoon doet het enkel voor het geld.
Een privé persoon doet met zijn eigendom wat hij wil; inclusief trachten centen te verdienen.
Ik vrees evenwel dat eigenaren van jeugdhuizen en campings zich vergissen. Ze zullen veel kosten hebben om hun stacaravans of hun hotelkamers en aanhorigheden terug in orde te brengen voor de normen van hun gewone klanten.
Ze gaan er dik hun broek aan scheuren.

.

vrijzinnige 4 januari 2016 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7948486)
Omdat hulpbehoevende autochtonen tweederangsburgers zijn tov vluchtelingen. Maar dat kan de links politiek-correcte bende geen barst schelen. Zolang de asielzoekers maar niets te kort komen.

Tiens tiens hebben wij het dan met zijn allen bij het verkeerde eind, als wij deze regering een centrum rechtse regering noemen ?

vrijzinnige 4 januari 2016 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7948634)
Voor mij is het duidelijk dat de principes van de Conventie van Genène overeind moeten blijven; maar de uitvoeringsmodaliteiten ervan zijn nog van de vorige eeuw. En moeten dus grondig aangepast worden.

Het was moedig van de intelligente man om dit als eerste in te zien en te durven verkondigen.
(dat was lang niet iemand van het blok, die zich alleen maar verlaagde tot het voorstel om de conventie van Genève, inclusief de principes, af te schaffen; daar zit het grote verschil tussen menselijkheid en onmenselijkheid).

Een asielzoeker bed, brood en bad geven is nu eenmaal duurder dan een zelfredzame leefloner te onderhouden.

De privé persoon doet het enkel voor het geld.
Een privé persoon doet met zijn eigendom wat hij wil; inclusief trachten centen te verdienen.
Ik vrees evenwel dat eigenaren van jeugdhuizen en campings zich vergissen. Ze zullen veel kosten hebben om hun stacaravans of hun hotelkamers en aanhorigheden terug in orde te brengen voor de normen van hun gewone klanten.
Ze gaan er dik hun broek aan scheuren.

.

"Voor mij is het duidelijk dat de principes van de Conventie van Genène overeind moeten blijven; maar de uitvoeringsmodaliteiten ervan zijn nog van de vorige eeuw. En moeten dus grondig aangepast worden."

Dat is NIETS nieuws voor mij schoofje

vrijzinnige 4 januari 2016 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7948533)
Stel dat een facebook oproep een paar 100 misnoegde burgers bij elkaar krijgt en daar de azielige zoekers hardhandig proberen weg te jagen, wat dan?

Politie die met waterkanon en traangas aan de slag gaat.
De media die er neerstrijkt als aasgieren op't karkas van een olifant.

Politieke oproepen tot het verbieden van Facebook.

Je vergeet nog het aller belangrijkste: Sterke Jan en Theo Francken die van de gelegenheid gebruik zullen maken om ter plaatsen te tonen hoe zelfzeker zij wel zijn in hun overtuiging !
En.....als dat niet moest helpen, dan kunnen zij nog altijd een "De Weverke" doen, nl de hulp inroepen van het leger, want de plaatselijke bevolking zal wel niet zo taai zijn als vijftien foorkramers in Antwerpen.

De schoofzak 4 januari 2016 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7948702)
"Voor mij is het duidelijk dat de principes van de Conventie van Genène overeind moeten blijven; maar de uitvoeringsmodaliteiten ervan zijn nog van de vorige eeuw. En moeten dus grondig aangepast worden."

Dat is NIETS nieuws voor mij schoofje

Tuurlijk niet.
Jij verkondigt dat al jaren.
Jij persoonlijk hebt het in de oren geblazen van het Weverke.
En die begreep het dan eerst niet, maar jij hebt het dan een tweede keer uitgelegd.

.

De schoofzak 4 januari 2016 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7948714)
Je vergeet nog het aller belangrijkste: Sterke Jan en Theo Francken die van de gelegenheid gebruik zullen maken om ter plaatsen te tonen hoe zelfzeker zij wel zijn in hun overtuiging !
En.....als dat niet moest helpen, dan kunnen zij nog altijd een "De Weverke" doen, nl de hulp inroepen van het leger, want de plaatselijke bevolking zal wel niet zo taai zijn als vijftien foorkramers in Antwerpen.

Wanneer komt de volgende populariteitspoll uit ?

.

vrijzinnige 4 januari 2016 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7948743)
Tuurlijk niet.
Jij verkondigt dat al jaren.
Jij persoonlijk hebt het in de oren geblazen van het Weverke.
En die begreep het dan eerst niet, maar jij hebt het dan een tweede keer uitgelegd.

.

"Jij verkondigt dat al jaren.
Jij persoonlijk hebt het in de oren geblazen van het Weverke."

Maw, nu zijn het plots de linkse die vroeger en nu om de wijziging van de conventie van Geneve roepen ? :-)
Wat gaan wij nog allemaal mee maken in 2016 met die rechtse en extreem rechtse partijshoppers :-)

ViveLaBelgique 4 januari 2016 11:48

Citaat:

Mesen is met zo'n 1.060 inwoners de kleinste stad van België, maar vangt vanaf morgen wel 120 asielzoekers op. Op die manier telt de stad, waar amper 4 cafés en 1 bakker te vinden zijn, plots bijna 12 procent meer inwoners. De vluchtelingen blijven er tot eind januari.

Volgens het spreidingsplan van staatssecretaris Theo Francken zou Mesen slechts 5 asielzoekers moeten opvangen. Maar net buiten het centrum van de stad bevindt zich jeugdhotel Peace Village. Aangezien er nu toch weinig toeristen zijn, stelde de eigenaar zelf aan Fedasil voor om de vluchtelingen op te vangen.

De eigenaar van het jeugdhotel Peace Village ontvangt 39€per asielzoeker elke dag.

Waarom dat verschil?

Goede vraag. Als je te voet naar Compostella gaat kan in Spanje op vele plaatsen gratis overnachten of voor tarieven van € 5,- € 9,-. Warme maaltijden vind je er inclusief drank aan prijzen van € 9,- tot € 12,-.

Waarom moet dat hier zoveel kosten ?

vrijzinnige 4 januari 2016 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7948749)
Wanneer komt de volgende populariteitspoll uit ?

.

Spreek jij nu jezelf en je voorzitter tegen Schoofje, want Jambon en Francken zijn twee trouwe Belgische soldaten die hun eed aan de koning en de wetten van het Belgische volk, waaronder de conventie van Genève, trouw blijven en uitvoeren 😱
Want deze twee zouden wel een boven hun voorzitter kunnen uitklimmen wat Belgische populariteit betreft !

Bobke 4 januari 2016 12:42

Citaat:

Mesen is met zo'n 1.060 inwoners de kleinste stad van België, maar vangt vanaf morgen wel 120 asielzoekers op. Op die manier telt de stad, waar amper 4 cafés en 1 bakker te vinden zijn, plots bijna 12 procent meer inwoners. De vluchtelingen blijven er tot eind januari.

Volgens het spreidingsplan van staatssecretaris Theo Francken zou Mesen slechts 5 asielzoekers moeten opvangen. Maar net buiten het centrum van de stad bevindt zich jeugdhotel Peace Village. Aangezien er nu toch weinig toeristen zijn, stelde de eigenaar zelf aan Fedasil voor om de vluchtelingen op te vangen.

Waarom dat verschil?

En dan maar schermen met het argument dat asielzoekers geen geld meer krijgen.

Patrick M. 4 januari 2016 12:49

dpg, uit uw hangmat gevallen?

vrijzinnige 4 januari 2016 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7948820)
En dan maar schermen met het argument dat asielzoekers geen geld meer krijgen.

En wat zeggen die asielzoekers in 2018 en 2019 tegen Bartje ?
Dank u Bartje, en uit dank geven wij jullie onze stem 😊

Patrick M. 4 januari 2016 12:52

En wie gaat na een maand de Peace Village opruimen?

Bobke 4 januari 2016 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7948829)
En wat zeggen die asielzoekers in 2018 en 2019 tegen Bartje ?
Dank u Bartje, en uit dank geven wij jullie onze stem 😊

Zou Bartje in 2018 burgemeester van Mesen zijn denkt ge?

vrijzinnige 4 januari 2016 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7948835)
Zou Bartje in 2018 burgemeester van Mesen zijn denkt ge?

Dat zou kunnen, want na Zuhal is het de beurt aan Francken om de overstap naar Leuven te maken.
WIE weet wil Bartje het wat kalmer doen, en wil hij Antwerpen ruilen voor Mesen, daar voelt hij ook de hete adem van FDW niet zo sterk in zijn nek 😂

Bobke 4 januari 2016 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7948841)
Dat zou kunnen, want na Zuhal is het de beurt aan Francken om de overstap naar Leuven te maken.
WIE weet wil Bartje het wat kalmer doen, en wil hij Antwerpen ruilen voor Mesen, daar voelt hij ook de hete adem van FDW niet zo sterk in zijn nek 😂

Het is te hopen voor 't lijfke, zo maakt hij ook nog een kans.

Charlie don't Surf 4 januari 2016 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7948833)
En wie gaat na een maand de Peace Village opruimen?

Geen idee , maar ik zou mij ziek melden als ik het moest doen .

Lukkas 4 januari 2016 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7948698)
Tiens tiens hebben wij het dan met zijn allen bij het verkeerde eind, als wij deze regering een centrum rechtse regering noemen ?

Inderdaad, jullie hebben het bij het verkeerde eind. Deze regering is eerder centrum-links. CD&V en de liberalen zijn overduidelijk links. NVA is een centrumpartij (extreemlinkse partijen duwen hen maar al te graag in de rechtse hoek om hen te beschadigen). SPa en groen zijn zonder enige twijfel extreemlinks.

vrijzinnige 4 januari 2016 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7948869)
Inderdaad, jullie hebben het bij het verkeerde eind. Deze regering is eerder centrum-links. CD&V en de liberalen zijn overduidelijk links. NVA is een centrumpartij (extreemlinkse partijen duwen hen maar al te graag in de rechtse hoek om hen te beschadigen). SPa en groen zijn zonder enige twijfel extreemlinks.

Welke partij of partijen zijn dan rechts en extreem rechts ?
Want de roepers voor een rechts beleid moeten wel weten waar zij in 2018 en 2019 voor moeten kiezen ?

De schoofzak 4 januari 2016 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7948766)
"Jij verkondigt dat al jaren.
Jij persoonlijk hebt het in de oren geblazen van het Weverke."

Maw, nu zijn het plots de linkse die vroeger en nu om de wijziging van de conventie van Geneve roepen ? :-)
Wat gaan wij nog allemaal mee maken in 2016 met die rechtse en extreem rechtse partijshoppers :-)

Lieve jongen,
het gebeurt te vaak dat ik geen snars begrijp van jouw redeneringen.
Ik denk dat jij volgens een andere logica redeneert.
Ik zet niemand op mijn negeerlijst, maar op jouw posts ga ik niet meer reageren.
toch een gelukkig nieuwjaar gewenst, vol seks, politieke intriges, veel eten en drinken, mooie muziek en geen zweetvoeten.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be