vrijzinnige |
15 juli 2016 07:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
(Bericht 8169349)
Mobiliteit kunnen ze al zeker herfederaliseren. Er is niets verbeterd in de decennia dat het een Vlaamse bevoegdheid is, integendeel. Het blijkt zelfs van zo weinig belang dat men iemand als Ben Weyts die portefeuille geeft.
Ik denk al helemaal niet dat het een laatste wanhoopspoging is om de Vlaamse onafhankelijkheid tegen te houden zoals de WK aangeeft. Eerder een broodnodige evaluatie van 6 staatshervormingen. Maar als het van de 'liberalen' komt dan heb ik er geen goed oog in. Dan gaat het alleen om het zakken vullen van vriendjes.
|
Als er één zaak duidelijk is geworden: hoe onbekwaam kunnen onze politiekers en hun kiezers wel zijn ! Want....je moet GEEN universitaire studie hebben gedaan om te weten dat een land opdelen in vier meer kost dan één gemeenschappelijk land, en dat er problemen zijn die niet stoppen aan een regio of staatsgrens.
Ook in sommige bedrijven is en was die trend van decentraliseren en terug centraliseren zichtbaar, wat bij mij de vraag oproept: weten die mensen wel wat zij willen, en.....hebben deze hierover wel voldoende en met gezond verstand nagedacht !
|