Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA privatizeert zelfs de mizerie van anderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235092)

Sukkelaar 1 oktober 2016 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 8251878)
Wat een morele dooddoener. De overheid heeft in onze samenleving geld beschikbaar (en wenst dit te besteden) aan de opvang van daklozen. Dat is een groot goed en een verworvenheid van onze samenleving. En of dat dan efficient wordt geregeld door mensen die er hun brood mee willen verdienen, of door ambtenaren die er hun brood mee willen verdienen maakt toch niets uit? Zolang de standaarden maar worden bepaald door de overheid, namens de samenleving.

En toch meen ik dat er een verschil zal blijven tussen mensen die er hun brood mee willen verdienen of door ambtenaren.

subocaj 2 oktober 2016 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8252091)
En toch meen ik dat er een verschil zal blijven tussen mensen die er hun brood mee willen verdienen of door ambtenaren.

De uitbuiters van de privé of de staat kunnen zich een behoorlijke badkamer plaatsen van een paar 100.000 Euro heb ik enkele jaren geleden gelezen. De naam van die armoedebestrijdingstrut ben ik vergeten.

Johan Bollen 2 oktober 2016 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8251738)
Er zullen wel communistisch gezinden zijn in de usa die dat willen terugschroeven.
Maar of het beter, efficiënter, .... is - zowel voor de gevangenen als voor de belastingbetaler, dat is nog af te wachten.

.

Obama is nu ook al een communist zeker? Toont eerder hrt gebrek aan kennis of het economisch extremisme van u dan iets anders.

Johan Bollen 2 oktober 2016 14:42

Citaat:

Toch als het een privéonderneming is met een winstoogmerk. Dan zal er ongetwijfeld op de kap van dearmen bespaard worden voor privé winsten te verhogen. Neem daar bij devte verwachten vriendjespolitiekbij het verdelen van die contracten. Het is echt niet voor niets dat de Obama administratie de privatiseringen van gevangenissen bv wil terug draaien. Een drain van Resources naar degenen die het juist niet nodig hebben.

Telefoon gestolen en de nieuwe is nog niet getraind merk ik.

reservespeler 2 oktober 2016 17:34

Citaat:

Gelukkig meent u dat maar.

Jan van den Berghe 2 oktober 2016 23:39

Citaat:

Is dat dan de enige mogelijkheid? Al eens gedacht aan caritatieve organisaties?

De schoofzak 3 oktober 2016 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8252858)
Obama is nu ook al een communist zeker? Toont eerder hrt gebrek aan kennis of het economisch extremisme van u dan iets anders.

Gij zijt er over begonnen, en hebt daarvoor niks, nul komma nul, link gegeven.

En daarna mij nog verwijten van iets dat ik niet gezegd heb. Mocht ik zeggenschap over jou hebben, ik zou je privatiseren.

.

Johan Bollen 3 oktober 2016 18:51

Obama administration to end use of private prisons
http://www.pbs.org/newshour/rundown/...ivate-prisons/

Een systeem, duur en kapot gemaakt door corporate greed. In België wil men niet leren van de ervaring van anderen. Daar heerst het neoliberale dogma nog bij rechts precies. Als men voor de rechten van de Vlamingen wil opkomen dient men die kanker erbij te nemen precies.

Johan Bollen 3 oktober 2016 19:05

De Obama administratie zet dus het gebruik vanprivate gevangenen stop voor federale gevangenen. De redenen aangehaald zijn dat het systeem duur is, dat de onveiligheid groter was en dat recidivisme verhoogd werd. Men kan daar nog aan toevoegen dat de druk op justitie om meer gevangenen te produceren omwille van private winst eveneenstoeneemt. Niet voor niets zijn de VS (land of the free, kuch) het land met het grootste percentage van hun bevolking achter tralies.

En België wil meer van dat om binnen 20 jaar te beseffen dat het niet goedkoper maar duurder is en dat de criminaliteit eerder toenam dan afnam ondertussen dat er meer gevangenen zijn dan vroeger en dan nodig.

Wat een visionairen...

En nee geen verloren communist Schoof. Blijkbaar weet men niet van de feiten, maar erger, het interesseert de beleidsmakers precies geen reet. Het dogma is belangrijker dan de feiten. Politiek als een vorm van religie zou je denken.

dalibor 3 oktober 2016 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8253804)

Een systeem, duur en kapot gemaakt door corporate greed. In België wil men niet leren van de ervaring van anderen. Daar heerst het neoliberale dogma nog bij rechts precies. Als men voor de rechten van de Vlamingen wil opkomen dient men die kanker erbij te nemen precies.

Zoals zo dikwijls komen we nu met concepten aan waar in het buitenland al van is bewezen dat ze niet werken.

De schoofzak 4 oktober 2016 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8253804)

Ik ken PBS niet.

Eén google-zoekopdracht wilde ik er wel aan besteden:
Citaat:

The PBS NewsHour is an hour-long evening news broadcast, hosted by Gwen Ifill and Judy Woodruff which offers news updates, analysis, live studio interviews
Wilt ge dan nu eens afkomen met een link, die naam waardig.

.

Jan van den Berghe 4 oktober 2016 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8253829)
Zoals zo dikwijls komen we nu met concepten aan waar in het buitenland al van is bewezen dat ze niet werken.

Anderzijds kan men wel van het buitenland leren en als dusdanig de fouten vermijden die daar werden gemaakt. Hierdoor kan een concept bijgestuurd worden.

De schoofzak 5 oktober 2016 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8253829)

En men heeft al vaak het kind met het badwater weggegooid.

.

Johan Bollen 5 oktober 2016 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8254126)
Ik ken PBS niet.

Eén google-zoekopdracht wilde ik er wel aan besteden:

Wilt ge dan nu eens afkomen met een link, die naam waardig.

.

Die Google zoekopdracht had u beter gebruikt om op te zoeken wat de Obama administratie wil met de private gevangenissen. Ik schat dat er geen echte interesse is om te leren van de ervaring van anderen. De feiten moeten wijken voor het neoliberale dogma van de NVA.

marie daenen 5 oktober 2016 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8253817)
De Obama administratie zet dus het gebruik vanprivate gevangenen stop voor federale gevangenen. De redenen aangehaald zijn dat het systeem duur is, dat de onveiligheid groter was en dat recidivisme verhoogd werd. Men kan daar nog aan toevoegen dat de druk op justitie om meer gevangenen te produceren omwille van private winst eveneenstoeneemt. Niet voor niets zijn de VS (land of the free, kuch) het land met het grootste percentage van hun bevolking achter tralies.

En België wil meer van dat om binnen 20 jaar te beseffen dat het niet goedkoper maar duurder is en dat de criminaliteit eerder toenam dan afnam ondertussen dat er meer gevangenen zijn dan vroeger en dan nodig.

Wat een visionairen...

En nee geen verloren communist Schoof. Blijkbaar weet men niet van de feiten, maar erger, het interesseert de beleidsmakers precies geen reet. Het dogma is belangrijker dan de feiten. Politiek als een vorm van religie zou je denken.

Kan het zijn dat de US al die jaren heeft laten doen en geweigerd heeft de nodige controle uit te voeren, zodat we nu met maffieuze mastodonten hebben te doen waar de staat niets, maar dan ook niest meer aan te zeggen heeft...?
Je kunt het vergelijken met het bankwezen... Een en al corruptie op het hoogste niveau en dat samen met de politieke wereld, die er zo gezegd controle op moest uitoefenen...

Bekijk van de andere kant de rusthuizen... heel wat zijn in privéhanden, andere onder OCMW(de staat)-kontrole... Ik weet dat ik voor het privéstelsel kies.
Zijn er daar geen misbruiken??? O, jawel, maar dikwijls is het bij de OCMW-instellingen niet beter, in tegendeel..., daar zit je bovendien opgescheept met politiek benoemd personeel, waar dikwijls de partijkaart belangrijker is dan de vaardigheid...

Alles blijft afhangen van de kontrole en als die mank loopt kan er van alles gebeuren, zowel privé als bij staatsondernemingen...

Another Jack 5 oktober 2016 08:12

De VS worden beïnvloed door de francofonie....

marie daenen 5 oktober 2016 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8254842)
De VS worden beïnvloed door de francofonie....

Bron?

Another Jack 5 oktober 2016 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8254846)
Bron?

Is er een probleem dat niet wordt veroorzaakt door de francofonie misschien?
Hewel ik dacht van niet.

Another Jack 5 oktober 2016 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8254846)
Bron?

Hewel ik dacht van niet.

marie daenen 5 oktober 2016 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8254852)
Hewel ik dacht van niet.

Noemt u dat denken???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be