Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Tennis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237027)

Anselmo 29 januari 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8361661)
Topmatch met een verdiende winnaar: Federer. Onvoorstelbaar dat hij zijn "zwarte beest" op 35 jaar en na vijf jaar droogte een afrossing geeft...

Dit was tennis !
Als je dat vergelijkt met de flutfinale bij de dames.
En dan willen deze laatsten evenveel prijzengeld als de mannen.:roll:

Zipper 29 januari 2017 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8361749)
Dit was tennis !

met de huidige "tegenstand" kunnen de zussen Williams zeker nog vijf jaar mee aan de top. Als Clijsters "morgen" aan een tweede comeback zou beginnen, staat ze in december terug in de top-tien.

Anselmo 29 januari 2017 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8361753)
met de huidige "tegenstand" kunnen de zussen Williams zeker nog vijf jaar mee aan de top. Als Clijsters "morgen" aan een tweede comeback zou beginnen, staat ze in december terug in de top-tien.

Zeer waarschijnlijk ! 8-)

eno2 29 januari 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8361749)
Dit was tennis !

Ik wil het positief houden na zo'n snoepje en die controverse niet opnemen. Iedereen is vrij zijn geld uit te geven hoe hij wil, ikzelf zou zeker die dure tickets voor een vrouwenfinale niet betalen. Voor een Federer-Nadal finale wel. Maar niet in Roland Garros. Daar wint Rafa te gemakkelijk.

eno2 29 januari 2017 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8361753)

Serena een paar jaar nog wel. Die gaat zeker MC voorbij met haar 24GS. Nog twee ...Een ongelooflijke kampioene.

eno2 30 januari 2017 17:23

Een tennisacademie in Mallorca. Zo'n prachtig eiland. Stel je voor dat je naar zoiets met je atletische capaciteiten naartoe gestuurd wordt vanuit een solvente achtergrond. Toporganisatie...Met vertakking naar Amerikaanse universiteiten en hun beurzensysteem.

https://www.rafanadalacademy.com/web...programa-anual

Ik hoop dat beiden, Rafa en Fed, hun huidige fitheid en niveau nog een tijdje kunnen ophouden, dat zal in een nauwelijks nog te overtreffen historisch hoogtepunt resulteren.

eno2 20 maart 2017 02:06

Federer:
Did it again! first beat Nadal again, then historic Indian Wells title, against Wawrinka.

Oldest player to win a masters 1000.

geertvdb 20 maart 2017 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8408602)
Federer:
Did it again! first beat Nadal again, then historic Indian Wells title, against Wawrinka.

Oldest player to win a masters 1000.

Hij speelt beter dan ooit.

eno2 20 maart 2017 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8408910)
Hij speelt beter dan ooit.

Bijna, zegt mijn favoriete sportjournalist. Ik heb hem nooit zien spelen in zijn glorieperiode, evenmin als Pete Sampras trouwens, ik had geen TV al die tijd, (en nog steeds niet). Dus kan ik niet vergelijken. Maar voor de Australian Open finle ging ik wel effie kijken bij vrienden... (mijn huisbaas).

geertvdb 20 maart 2017 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8408915)
Bijna, zegt mijn favoriete sportjournalist. Ik heb hem nooit zien spelen in zijn glorieperiode, evenmin als Pete Sampras trouwens, ik had geen TV al die tijd, (en nog steeds niet). Dus kan ik niet vergelijken. Maar voor de Australian Open finle ging ik wel effie kijken bij vrienden... (mijn huisbaas).

Zijn glorieperiode is nu:-)

eno2 20 maart 2017 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8409185)
Zijn glorieperiode is nu:-)

Publieke glorie ja.

Hij staat op de pyramide van zijn vroegere verwezenlijkingen en voegt er nog aan toe, dat wordt van onklopbare proporties als hij nog één of twee majors binnenrijft.

Je kan moeilijk volhouden dat hij nu nog onbespeelbaar is, zoals op hij zijn hoogtepunt
was. Haast onklopbaar.

Murray en Djokko en Kyrgios ontliep hij in Miami...

geertvdb 20 maart 2017 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409188)
Publieke glorie ja.

Hij staat op de pyramide van zijn vroegere verwezenlijkingen en voegt er nog aan toe, dat wordt van onklopbare proporties als hij nog één of twee majors binnenrijft.

Je kan moeilijk volhouden dat hij nu nog onbespeelbaar is, zoals op hij zijn hoogtepunt
was. Haast onklopbaar.

Murray en Djokko en Kyrgios ontliep hij in Miami...

Maar ge kunt niet tegen iedereen spelen in een tornooi. Dat Murray en Djokko er niet waren in de finale is omdat ze er zelf zijn uitgegaan voor de finale. Hij speelde in de finale tegen de beste van de andere kant van de draw, en dat was Wrawinka, nummer 3, en winnaar van de US open... Toch geen sukkel....

eno2 20 maart 2017 22:28

Sure, Fed speelt de ene "performance" na de andere. Straks staat hij weer op 4 of 5 of zo. Misschien hoger, als hij echt weer "in zijn glorietijd" is...

eno2 20 maart 2017 22:47

https://www.theguardian.com/sport/20...mment-95260266

Deep respect for what he's doing in education. :thumbsup:

geertvdb 20 maart 2017 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409203)
Sure, Fed speelt de ene "performance" na de andere. Straks staat hij weer op 4 of 5 of zo. Misschien hoger, als hij echt weer "in zijn glorietijd" is...

Hij zal misschien niet meer zo regelmatig zijn als 10 jaar geleden, maar wat betreft de ranking, hij staat er goed voor. Murray en djokko hebben veel punten te verdedigen de 2e helft van het seizoen, Federer geen enkel.

Ik ben een fan, en misschien niet objectief, dat geef ik toe.

Maar ik hoop dat ge mij dat kunt vergeven.;-)

eno2 20 maart 2017 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8409210)
Hij zal misschien niet meer zo regelmatig zijn als 10 jaar geleden, maar wat betreft de ranking, hij staat er goed voor. Murray en djokko hebben veel punten te verdedigen de 2e helft van het seizoen, Federer geen enkel.

Ik ben een fan, en misschien niet objectief, dat geef ik toe.

Maar ik hoop dat ge mij dat kunt vergeven.;-)

Ik ben ook fan.

eno2 2 april 2017 20:44

Roger Federer wins the Miami Open 6-3, 6-4

geertvdb 2 april 2017 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8418504)
Roger Federer wins the Miami Open 6-3, 6-4

Hij speelt beter dan ooit. Heb ik het niet gezegd?

Gilbert is even oud, en fietst beter dan ooit.

eno2 3 april 2017 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8418575)
Hij speelt beter dan ooit. Heb ik het niet gezegd?

Gilbert is even oud, en fietst beter dan ooit.

Djoko en Murray zijn er niet....

Sagan is gevallen...

eno2 3 april 2017 00:02

Het drugpeleton volg ik niet...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be