The Paulus Experience |
11 april 2017 20:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
(Bericht 8425964)
Rechts of links maak niet uit hoor. Dergelijke wetten zijn enkel en alleen het product van politici die zich willen profileren en dat gaat het gemakkelijkst in toestanden waar de geviseerde uit slechts een zeer kleine groep bestaan. Hier waren dat de wapenbezitters en in Amerika is het juist het tegenovergestelde, daar profileren de politici zich door het vrij bezit van wapens te verdedigen om dat dat daar,... de grootste groep uit maakt.
Nu gaat hier toch geen enkel mens met meer dan één hersencel in zijn hooft gaan beweren dat politici deze maatregel genomen hebben uit veiligheidsoverweging hé.
Hoeveel slachtoffers werden er hier voordien gemaakt met vergunde wapens?
Dat er wel eens een ongeval plaats vond met een wapen, dat kan, ongevallen zijn nu eenmaal niet te vermeiden. Maar er zullen massaal veel meer schachtoffers vallen in het verkeer dan dat er gevallen door wapenbezit. Waarom verbieden die politici dan niet het bezit van een auto? Duidelijk, om dat die groep te groot is, dat kunnen ze niet gebruiken om zich te profileren.
|
Die kromme logica lees ik nu al 20 jaar op de diverse wapen fora.
Wapens zijn geen voertuigen!
Buiten het sport schieten zijn wapens ontworpen om te doden. Punt.
Besef dat nu toch eens zodat je verder kan denken aan een valabel pro argument.
Ik ken ook de milieus van wapen liefhebbers goed, en het grootste deel is laat ons maar zeggen militaristisch of extreem rechts gezind.
Wel dacht je dat ze aan zo'n groep nog langer cadeaus gingen uitdelen?
Ik heb altijd aangevoeld dat de hobby nog leefbaar was was ondanks extreem rechts, maar kijk wat gebeurd is.
Extreem rechts heeft het voor iedereen verkloot. Wie wil die groep sport schutters nog vertegenwoordigden?
Zo is het, denk wat je wil.
|