Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gwendolyn Rutten verkoopt mogelijke racistische praat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238411)

Zipper 22 april 2017 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8434133)
Wat ik met het opstarten van de draad probeer aan te tonen, is dat de andere partijen het programma en de visie van de nva overnemen.

Puur racisme, zoals het Blok het voorstond, is laakbaar. Iemand minderwaardig vinden omwille van zijn huidskleur: laakbaar. Zaken zoals destijds in het door het Blok geliefde Zuid-Afrika, waar gemengde huwelijken verboden waren: zwaar laakbaar.

Anderzijds, onze eigen cultuur de beste vinden; onze eigen cultuur niet laten kapot maken ... en al zeker niet ons sociaal stelsel op de helling zetten: no problem.

.

de core business van het VB is de islam, en niet de huidskleur zoals gij op een vuile manier wil beweren. Uw partij houdt het VB in het cordon voor dezelfde reden als dat ge Rutten nu gelijk geeft. Hypocrieter is haast onmogelijk.

Libro 22 april 2017 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8433944)
Ze heeft gelijk en dat heeft niks met racisme te maken.

Ze heeft inderdaad gelijk maar uit haar mond klinkt die boodschap hol en ongeloofwaardig. Anderen zeggen al jaren wat Trutten nu plots uit haar mouw schudt maar die riskeerden daarvoor een veroordeling, ook op aanstoken van Trutten haar partij. Ze surft nu gewoon wat mee op de rechtse golf die door Europa raast in een doorzichtige poging om de schade voor Open VLD te beperken.

PS Eén ding heb ik wel geleerd tijdens mijn jaren bij Open VLD: ik herken politiek cynisme met mijn ogen dicht. Dit is weer zo'n voorbeeld.

kiko 22 april 2017 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8434120)
Ik denk niet dat men kan stellen dat 'een manier van leven' hetzelfde is als 'de cultuur'.

Het lijkt me toch min of meer hetzelfde.

ViveLaBelgique 22 april 2017 16:20

Citaat:

Puur racisme, zoals het Blok het voorstond, is laakbaar.

Kan jij eens een typerend voorbeeld geven van het "pure racisme" waar het Vlaams Blok volgens jou voor stond ?

reservespeler 22 april 2017 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8434119)
Toen Crevits, niet zo lang geleden, zei dat autochtone ouders minder betrokkenheid toonden bij de schoolcarrière van hun kinderen kreeg ze anders wel wat "racisme" rond de oren. Is de betrokkenheid van ouders dan niet een cultuurfenomeen of zit dat in hun DNA ?

Deze uitspraak van Rutten vind ik op zijn minst even racistisch als die van Crevits (niet dus) maar het zou ook niet logisch zijn als de organisaties die toen van hun oren maakten dit wel zouden laten liggen.

Ging dat niet over allochtone ouders?

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...ngageren.dhtml

Dadeemelee 22 april 2017 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8434223)

Het zal wel zijn zeker. Trouwens ik vermoed dat Crevits daar wel eens gelijk zou kunnen hebben.

JimmyB 22 april 2017 21:22

Citaat:

Anderzijds, onze eigen cultuur de beste vinden; onze eigen cultuur niet laten kapot maken ... en al zeker niet ons sociaal stelsel op de helling zetten: no problem.

.

Alhoewel ik niet denk dat ze specifiek onze 'Vlaamse' manier van leven bedoelt.

Het kan evengoed de Waalse, Nederlands, Zweedse, Noorse, Duitse, Franse, ...
zijn.

Er zijn waarschijnlijk wel manieren van leven die de vrijheid nog hoger in het vaandel dragen dan de Vlamingen. Zoals de Nederlanders bijvoorbeeld die er niet onmiddellijk graten in zien dat er al eens een jointje gerookt wordt.

JimmyB 22 april 2017 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8434153)
Het lijkt me toch min of meer hetzelfde.

Een cultuur draagt de ballast van het verleden met zich mee. Een manier van leven focust zich op het heden.

Wij kunnen bijvoorbeeld niet stellen dat we dieren goed behandelen als onderdeel van onze cultuur, het jaïnisme is daar veel beter in.

Maar we kunnen het wel een manier van leven maken.

Guinevere 22 april 2017 21:30

De duivel vond ook dat hij superieur was aan Adam vzmh.

Dadeemelee 22 april 2017 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8434300)
De duivel vond ook dat hij superieur was aan Adam vzmh.

Bij welke partij kan ik voor de duivel stemmen?

Zucht 22 april 2017 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8434223)

Ja, amai, dat was mijn lapsus van het jaar.

Guinevere 22 april 2017 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8434301)
Bij welke partij kan ik voor de duivel stemmen?

O VLD kennelijk...

Guinevere 22 april 2017 21:55

Moslims zijn superieur aan niet-moslims. De 'meest conservatieve moslims' willen 'jullie' niet bijbenen in kufr.

Dadeemelee 22 april 2017 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8434310)
O VLD kennelijk...

Discimineer je nu de spa niet?

De schoofzak 23 april 2017 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8434137)
de core business van het VB is de islam, en niet de huidskleur zoals gij op een vuile manier wil beweren. Uw partij houdt het VB in het cordon voor dezelfde reden als dat ge Rutten nu gelijk geeft. Hypocrieter is haast onmogelijk.

De islam is de actuele hype van het Belang.
Ze zijn al een paar keer veranderd van hype: eerst waren zelfs Italianen en Spanjaarden niet "proper" ...

.

HOUZEE ! 23 april 2017 12:16

'Onze' waarden zijn niet superieur, integendeel, en dat is ook de reden waarom onze samenleving omver wordt gelopen.

Zij is gewoon een wanhopige feministe omdat wij die zogezegd superieure waarden helemaal niet wensen te verdedigen.

alice 23 april 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8434311)
Moslims zijn superieur aan niet-moslims. De 'meest conservatieve moslims' willen 'jullie' niet bijbenen in kufr.

Wat doe jij hier nog? Met deze mening kun je veel beter tussen je " superieure moslims" gaan wonen hoor.
Zielig gewoon, je domme opmerkingen en blind religieus gezwam.
Je lijkt wel een gebrainwasht sektelid.

alice 23 april 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8434608)
'Onze' waarden zijn niet superieur, integendeel, en dat is ook de reden waarom onze samenleving omver wordt gelopen.

Zij is gewoon een wanhopige feministe omdat wij die zogezegd superieure waarden helemaal niet wensen te verdedigen.

Dat zijn ze wel, maar wat organisatie betreft gaat er nu een boel mis.
Neme het vluchtelingenprobleem, goed dat je die mensen redt maar zet ze nooit af in Europa maar of de oevers van die landen waaruit ze vertrekken.

Europa zit al met veel te veel mensen die van de samenleving afhankelijk zijn, meer kan gewoon niet.
Dus redden ja, maar wel afzetten in de landen waaruit ze vertrekken.

Xenophon 23 april 2017 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8434625)
Wat doe jij hier nog? Met deze mening kun je veel beter tussen je " superieure moslims" gaan wonen hoor.

Hij speelt zijn rolletje bijna overtuigend. ;)

Tavek 23 april 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8434625)

Je hebt hier uitkeringen. In moslimland niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be