Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het Roode Kruis stelt me zwaar teleur ivm holebi's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238756)

Xenophon 16 mei 2017 14:25

Trouwens, op de tekening staat maar één neger, is dat niet racistisch?

vanderzapig 16 mei 2017 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 8450849)
Bwah, een hoop gezever niks vind ik. Ik moet zeggen dat ik de grap aan sich al niet zag, tot ze werd uitgelegd in het artikel. De toevoeging van een flauwvallend meisje zou het nog minder duidelijk maken.

Juist. Een RK sticker is een vorm van massa-communicatie. De boodschap moet éénduidig zijn en onmiddellijk te herkennen.

Doordenkers zijn dus uit den boze. En al helemaal wanneer het over een 2de, ongerelateerde boodschap gaat[*] die de eerste boodschap verstoort.

[*] De erkenning van holebi's. Een opgelost probleem, hoewel het aanzwellend halalgejammer dat uit onze steden opstijgt niks goeds voorspelt voor de toekomst.

Dadeemelee 16 mei 2017 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8451018)

En een dikzak, dat is lachen met dikke mensen.

Libro 16 mei 2017 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8451018)

Konstantinopel die met een bloedtransfusie zeult, is dat geen kinderarbeid?

Libro 16 mei 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8451047)
Juist. Een RK sticker is een vorm van massa-communicatie. De boodschap moet éénduidig zijn en onmiddellijk te herkennen.

Doordenkers zijn dus uit den boze. En al helemaal wanneer het over een 2de, ongerelateerde boodschap gaat[*] die de eerste boodschap verstoort.

[*] De erkenning van holebi's. Een opgelost probleem, hoewel het aanzwellend halalgejammer dat uit onze steden opstijgt niks goeds voorspelt voor de toekomst.

Doordenkers mogen maar in dit geval is het gewoon onduidelijk wat er gaande is.

Libro 16 mei 2017 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8450669)
Wie ogen in zijn kop heeft kan zélf vaststellen dat er niets van de originele tekening overblijft behalve het koppeltje dat de hoofdrol speelt.

Als ik de oorspronkelijke schets bekijk, dan is het veel duidelijker dat alle mannen rond Fanny flauwvallen omdat ze die ene mond-op-mond geeft. Haar bilspleet is ook zichtbaar op het ontwerp terwijl Fanny in het definitief ontwerp meer in profiel is getekend. Dit begint inderdaad naar ernstige censuur te ruiken.

Vlad 16 mei 2017 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8450933)
Voor hetzelfde geld valt dat meisje flauw omdat de jongen, die Fanny mond op mond geeft, het vriendje van dat meisje is. De seksuele voorkeur van iedereen valt absoluut niet af te leiden uit die tekening. Voor hetzelfde geld valt die gespierde strandjanet flauw omdat Fanny haar lippen op de lippen van zijn vriendje heeft.

Inderdaad. Die vier homo's op de sticker vallen flauw omdat het meisje eerst was om mond op mond te geven :D

Vlad 16 mei 2017 18:17

Tekeningen, foto's, schilderijen, ... die in het openbaar getoond worden, moeten verboden worden als ze niet minstens één van de meerderheid afwijkend personage tonen. Een foto met alleen bruine paarden kan niet, er moet op z'n minst een ander kleur paard bij. Ook enkel mannen afbeelden of enkel hetero's of enkel vrouwen of enkel paarden of euh. Dit verdient een eigen leerstoel aan de universiteit om uit te werken hoe we alles dienen af te beelden opdat zo weinig mensen als mogelijk zich uitgesloten kunnen voelen. Daar kan dan later een inquisitie uit groeien.

Libro 16 mei 2017 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8451159)
Inderdaad. Die vier homo's op de sticker vallen flauw omdat het meisje eerst was om mond op mond te geven :D

:lol: Hiermee is het ridicule van heel dit non-issue blootgelegd.

omaplop 17 mei 2017 08:44

ik zie geen enkele verwijzing naar homo's , zelfs niet met de gegeven uitleg.

Elio di Supo 17 mei 2017 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 8451389)
ik zie geen enkele verwijzing naar homo's , zelfs niet met de gegeven uitleg.

Dat tekeningetje leent er zich ook niet toe. Noch voor de (melige) grap dat omstaanders opzettelijk flauwvallen zodat Fanny Kiekeboe ze mond-op-mond beademing kan geven noch om er homosexuelen bij te betrekken.

Xenophon 17 mei 2017 12:17

Dit is nog maar het begin, een sticker van het RK kan al niet meer zonder dat er een controverse losbreekt over holebi's en hetero's.

Lekker politiek correct.

Volgend jaar zullen er waarschijnlijk geen hetero's meer mogen opstaan.

TV-verslaafde 17 mei 2017 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8451555)
Dit is nog maar het begin, een sticker van het RK kan al niet meer zonder dat er een controverse losbreekt over holebi's en hetero's.

Lekker politiek correct.

Volgend jaar zullen er waarschijnlijk geen hetero's meer mogen opstaan.

Minderheden zijn er dan ook maar voor 1 ding; er moppen over maken. Het zijn donkere tijden voor humor. De moppentappers moet zich dan maar beperken tot de rauwe, brutale waarheid en daar komen dan zalen vol naar kijken.

Libro 17 mei 2017 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8451533)
Dat tekeningetje leent er zich ook niet toe. Noch voor de (melige) grap dat omstaanders opzettelijk flauwvallen zodat Fanny Kiekeboe ze mond-op-mond beademing kan geven noch om er homosexuelen bij te betrekken.

Voil�*. Maar tegenwoordig moet over alles zover worden doorgedacht totdat er één of andere discriminatie opduikt. Vermoeiend gewoon.

Xenophon 17 mei 2017 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8451649)
Voil�*. Maar tegenwoordig moet over alles zover worden doorgedacht totdat er één of andere discriminatie opduikt. Vermoeiend gewoon.

Ja, een sticker van het RK, grote consternatie...

De schoofzak 17 mei 2017 16:09

Tut tut !

Als onze Vlaamse cultuur de volgende zou zijn:
we vragen aan een artiest om "iets" te maken voor zus en zo, en we gaan daarna die artiest 'verbeteren' zodat hij zich gaat afvragen of we in 2017 gaan wonen,

dan vind ik dat we de verkeerde weg op zijn.
Ook dat is een element van vrijheid van meningsuiting.

Wat dat Rosse Kruis dus niet durfde, is op voorhand opleggen aan de artiest dat er niets op mocht staan ivm een resem opgesomde zaken, waaronder de holebi-problematiek.

Vuile cultuurlafaards en poco's, dat zijn het.

.

Xenophon 17 mei 2017 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8451741)
Tut tut !

Als onze Vlaamse cultuur de volgende zou zijn:
we vragen aan een artiest om "iets" te maken voor zus en zo, en we gaan daarna die artiest 'verbeteren' zodat hij zich gaat afvragen of we in 2017 gaan wonen,

dan vind ik dat we de verkeerde weg op zijn.
Ook dat is een element van vrijheid van meningsuiting.

Wat dat Rosse Kruis dus niet durfde, is op voorhand opleggen aan de artiest dat er niets op mocht staan ivm een resem opgesomde zaken, waaronder de holebi-problematiek.

Vuile cultuurlafaards en poco's, dat zijn het.

.

Wat voor zever is me dat nu?

Ik zou denken dat diegene die iets besteld en betaald nog wel mag kiezen wat het moet zijn.

Eyjafjallajökull 18 mei 2017 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woef (Bericht 8451737)
.. en geen enkele hond.

Kan misschien komen omdat ik altijd tegen hun been pis als ze stickers komen verkopen

Woef

:-D :lol:

zwart op wit 18 mei 2017 09:09

Dat HoLeBi's een jaar sexloos moeten zijn om bloed te mogen geven is het hetzelfde zoals bij een Hetero koppel: zou jij met je vriendin een jaar geen sex willen hebben om bloed te kunnen geven? De kans is groot dat de relatie dan stuk is na een jaar.

Wordt het bloed dan niet gecontroleerd op HIV zowel bij hetero's als Homo's? Zo ja...waar zit dan het probleem?

Dadeemelee 18 mei 2017 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8451785)
Wat voor zever is me dat nu?

Ik zou denken dat diegene die iets besteld en betaald nog wel mag kiezen wat het moet zijn.

Het is trouwens de eerste keer dat er iemand kijkt naar wat er op die stickers staat. Meestal belanden die na aankoop ergens in de kofferbak of zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be