Vlad |
12 augustus 2017 15:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors
(Bericht 8506810)
Zelf probeer ik niks te verspillen. Ik denk ook dat het niet aan de 'gewone' mens ligt, al die tonnen voedsel die verspild worden.
Op mijn werk bv is het heel normaal dat er dagelijks 8-10 liter soep weggegooid wordt! Ook kilo's vlees, groenten.......................ik sta er na al die jaren nog altijd versteld van.
Zoveel mensen die zouden kunnen geholpen worden. Maar neen, da mag ni.
Het is verplicht - op mijn werk- dat alle 'overschotten' in vuilniszakken gedaan worden.
Het wordt zelfs als diefstal aanzien mocht iemand een kommetjes soep mee naar huis nemen.
Schandalig vind ik dat.
|
Vroeger mochten in de haven van Antwerpen officieus de restjes uit de tankwagens diesel ed worden gehaald en meegenomen naar huis. Het duurde niet lang of er werden handeltjes opgezet en veel meer meegenomen naar huis dan dat. Geef ons een hand en we nemen een arm.
Er is een goede reden waarom werknemers niets gratis mee naar huis mogen nemen. Dat loopt ogenblikkelijk uit de hand. Nochtans mag het management blijven graaien, krijgt vanalles gratis, ... vandaar ook dat we vooral bij politici en management nog complete normvervaging tegen komen. Dat tuig denkt van zichzelf dat ze zich beter weten te beheersen dan hun werknemers of kiezers. Niets is minder waar natuurlijk.
Het is ook daarom dat het met de bonuscultuur telkens fout loopt.
Een degelijk loon en voor de rest niets bonus, gratis, extralegaal, ... het leidt alleen naar corrupt gedrag.
Het ziet er nog niet naar uit dat er onmiddellijk verandering in gaat komen. De banken, politici en MBA ceo's leiden de dans en het is al gegraai wat uit de boksen klinkt.
|