Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Oostenrijk geeft er een lap op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241582)

kojak 17 december 2017 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8599326)
toen ik nog in het Brusselse tussen de verrijkers woonde, ben ik meermaals in de zomer (als iedereen met open vensters slaapt) uit mijn slaap gehaald, toen één of andere islamitische halve zool na middernacht luidkeels koran-verzen begon te declameren. Vandaar......:|

Dan ken je ondertussen ook de Koran van binnen en van buiten.
Waarom klaag je dan ?

Vlad 17 december 2017 08:04

Ik vraag me toch af hoe het komt dat (radicaal) rechtsen altijd posten als defensie, binnenlandse zaken, ... verkiezen terwijl hun fermste kritieken meestal betrekking hebben op sociale zaken. Men zou dan verwachten dat ze die portefeuilles verkiezen en daar orde op zaken stellen maar neen ... met de soldaatjes ea spelen lijken ze meer te waarderen ...

Vlad 17 december 2017 08:09

Citaat:

toen ik nog in het Brusselse tussen de verrijkers woonde, ben ik meermaals in de zomer (als iedereen met open vensters slaapt) uit mijn slaap gehaald, toen één of andere islamitische halve zool na middernacht luidkeels koran-verzen begon te declameren. Vandaar......:|

Dat lijkt de normaalste zaak ter wereld te zijn inderdaad. Als ik 's nachts voor het werk op de baan ben, kom ik dikwijls zulke tierende mensen tegen. Dan nog aan het politiebureel Antwerpen Noord in de Handelsstraat.
Aan het Centraal station in Antwerpen staat overdag dan weer af en toe een extreem katholieke zwarte profeet heil en verdoemenis uit te schreeuwen over alle passanten.
Kunnen ze die mensen niet uit hun lijden verlossen ? Een spuitje door een atheïst kan toch niet anders betekenen dan de hemel ...

Henri1 17 december 2017 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8599350)
dus wat ?

Op welk ontiegelijke uur werd u uit uit slaap gehaald door lallende islamieten ?

Jan van den Berghe 17 december 2017 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8599521)
Ik vraag me toch af hoe het komt dat (radicaal) rechtsen altijd posten als defensie, binnenlandse zaken, ... verkiezen terwijl hun fermste kritieken meestal betrekking hebben op sociale zaken. Men zou dan verwachten dat ze die portefeuilles verkiezen en daar orde op zaken stellen maar neen ... met de soldaatjes ea spelen lijken ze meer te waarderen ...

Kuch, binnenlandse zaken zit bij Herbert Kickl. En Kunasek neemt defensie op.

Informeer u toch maar eerst voor u ons weer eens deelgenoot maakt van uw overhaaste conclusies!

Vlad 17 december 2017 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8599829)
Kuch, binnenlandse zaken zit bij Herbert Kickl. En Kunasek neemt defensie op.

Informeer u toch maar eerst voor u ons weer eens deelgenoot maakt van uw overhaaste conclusies!

Zoals ik reeds schreef : https://www.tijd.be/dossier/Europare...&ts=1513520560. De posten van binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en defensie gaan naar (radicaal) rechts, FPÖ. Radicaal rechts beweert steeds dat de migranten de sociale zekerheid leegplunderen en dat we OCMW voor de wereld spelen. Mogen ze in een regering dan gaan ze voor de posten van defensie en binnenlandse zaken ipv die van sociale zaken waar ze daar iets kunnen aan doen. Misschien kan u een cursus begrijpend lezen volgen via uw scholen groep. Ik dacht dat enkel jonge leraars en leerlingen problemen hebben met begrijpend lezen maar zelfs de erudiete anciens lijken er last van te hebben. ;-)

Libro 17 december 2017 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8599030)
Toch één land waar ze wakker worden :

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ming~a48729b3/

Mogen we nu wel nog naar Oostenrijk gaan skiën? :-(

:D Alleen jammer dat de regering niet wat kritischer tegenover de EU staat.

Jan van den Berghe 17 december 2017 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8599877)
Zoals ik reeds schreef :
https://www.tijd.be/dossier/Europare...&ts=1513520560. De posten van binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en defensie gaan naar (radicaal) rechts.

U hebt dus mijn opmerking niet echt begrepen: de ÖVP is immers rechts. De ÖVP is bijvoorbeeld voor het behoud van de algemene dienstplicht, voor het behoud van de godsdienstlessen in alle scholen, voor het behoud van het kruis in openbare ruimtes als rechtbank en gemeentehuis, voor meer blauw op straat... en is tegen allerlei progressieve maatregelen. De ÖVP verschilt weinig van haar coalitiepartner, ook al wordt die laatste in de media neergezet als "extreem-rechts".

Libro 17 december 2017 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8599282)
Na de Anschluss kan niets nog verbazen in Osterreich

Oh my Godwin :roll:.

Libro 17 december 2017 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8599823)
Op welk ontiegelijke uur werd u uit uit slaap gehaald door lallende islamieten ?

Ik werd nogal brutaal wakker geschud op 22 maart 2016.

Vlad 17 december 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8599881)
U hebt dus mijn opmerking niet echt begrepen: de ÖVP is immers rechts. De ÖVP is bijvoorbeeld voor het behoud van de algemene dienstplicht, voor het behoud van de godsdienstlessen in alle scholen, voor het behoud van het kruis in openbare ruimtes als rechtbank en gemeentehuis, voor meer blauw op straat... en is tegen allerlei progressieve maatregelen. De ÖVP verschilt weinig van haar coalitiepartner, ook al wordt die laatste in de media neergezet als "extreem-rechts".

Sorry, heb mijn post aangepast terwijl u een nieuwe deed. U had mij evenmin begrepen.

Jan van den Berghe 17 december 2017 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8599885)
Sorry, heb mijn post aangepast terwijl u een nieuwe deed. U had mij evenmin begrepen.

U had het weldgelijk over "rechts" met "radicaal" slechts tussen haakjes. Wel de ÖVP is rechts, veel rechtser dan - bij wijze van spreken - de N-VA en Vlaams Belang samen. Ik heb de indruk dat u niet echt aanvoelt hoe de politieke gevoeligheden in Oostenrijk echt liggen.

Jan van den Berghe 17 december 2017 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8599877)
De posten van binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en defensie gaan naar (radicaal) rechts, FPÖ. Radicaal rechts beweert steeds dat de migranten de sociale zekerheid leegplunderen en dat we OCMW voor de wereld spelen. Mogen ze in een regering dan gaan ze voor de posten van defensie en binnenlandse zaken ipv die van sociale zaken waar ze daar iets kunnen aan doen. Misschien kan u een cursus begrijpend lezen volgen via uw scholen groep. Ik dacht dat enkel jonge leraars en leerlingen problemen hebben met begrijpend lezen maar zelfs de erudiete anciens lijken er last van te hebben. ;-)

Neen, hier moet je te werk gaan zoals je doet bij wateroverlast. Eerst het water afblokken en buiten aan je woning zandzakjes plaatsen of andere maatregelen nemen waardoor er geen water meer binnenkomt.

Dan pas kan je de woning leegpompen.

U gaat er blijkbaar van uit dat je bij een overstroming je eerst je woning probeert leeg te pompen om dan - na vele vruchteloze pogingen waarschijnlijk - pas met de maatregelen buiten start.

Vlad 17 december 2017 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8599888)
U had het weldgelijk over "rechts" met "radicaal" slechts tussen haakjes. Wel de ÖVP is rechts, veel rechtser dan - bij wijze van spreken - de N-VA en Vlaams Belang samen. Ik heb de indruk dat u niet echt aanvoelt hoe de politieke gevoeligheden in Oostenrijk echt liggen.

Doet niets af aan mijn standpunt. De partijen in regeringen die het meest tegen immigratie zijn, lijken nooit voor de portefeuilles te kiezen die daar het meest met te maken hebben. Ik doe aan uw mierengeneuk niet mee meneer de champetter.

Jan van den Berghe 17 december 2017 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8599890)
Doet niets af aan mijn standpunt. De partijen in regeringen die het meest tegen immigratie zijn, lijken nooit voor de portefeuilles te kiezen die daar het meest met te maken hebben. Ik doe aan uw mierengeneuk niet mee meneer de champetter.

Foute visie, want:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8599889)
Neen, hier moet je te werk gaan zoals je doet bij wateroverlast. Eerst het water afblokken en buiten aan je woning zandzakjes plaatsen of andere maatregelen nemen waardoor er geen water meer binnenkomt.

Dan pas kan je de woning leegpompen.

U gaat er blijkbaar van uit dat je bij een overstroming je eerst je woning probeert leeg te pompen om dan - na vele vruchteloze pogingen waarschijnlijk - pas met de maatregelen buiten start.

Zeus 17 december 2017 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8599521)

1. Omdat extreemrechtse partijen doorgaans niet de profielen hebben die technische en genuanceerde materies als sociale zekerheid of financiën aankunnen.
2. Omdat het hun strenge en mannelijke imago versterkt (af en toe probeert zo'n vetklep dan eens in een tank te kruipen voor een persfoto of poseren ze met het nieuwste aanvalswapen van de flikken terwijl ze nog geen ballonnetjes kunnen schieten op de foor)
3. Omdat ze voor de bühne dan oppositie tegen de eigen coalitie kunnen blijven voeren ("Regeren is helaas compromissen sluiten" "Moest het van ons afhangen, we hadden een volstrekte meerderheid" blabla.)

Vlad 17 december 2017 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8599897)
Foute visie, want:

In sociale zaken de dingen veranderen is hetzelfde als zandzakjes leggen. Als de lekken gedicht zijn, als er niets meer te rapen valt, zal de toestroom, zelfs zonder beter bewaakte grenzen, verminderen. Homans, Demir en Francken zullen veel meer impact hebben op de migratie dan Jambon en Vandeput bij ons bvb.

Zipper 17 december 2017 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8599823)

Verwacht ge nu dat ik het kom voorlezen, ofwa ??

Citaat:

Gipsy 17 december 2017 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8599880)
:D Alleen jammer dat de regering niet wat kritischer tegenover de EU staat.

De Oostenrijkse economie is te nauw verbonden met de EU om veel dwars te gaan liggen. Op het einde van de dag zijn het de centen die tellen.

fred vanhove 17 december 2017 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8600057)
De Oostenrijkse economie is te nauw verbonden met de EU om veel dwars te gaan liggen. Op het einde van de dag zijn het de centen die tellen.

Zo is het. Jij hebt het tenminste begrepen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be