![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ninove Statutaire ambtenaren in 2011: 46 Statutaire ambtenaren in 2017: 72 Contractuele ambtenaren in 2011: 210 Contractuele ambtenaren in 2017: 269 Totaal aantal ambtenaren in 2011: 256 Totaal aantal ambtenaren in 2017: 341 Evolutie: 33,20% |
Louter kijken naar een toename of afname per gemeente houdt er natuurlijk geen rekening mee dat sommige gemeenten bij het begin van de 'meting' al gestart waren met een (groot) teveel aan ambtenaren.
Als men in 2011 te veel ambtenaren had is het makkelijk er enkele te schrappen. Zo'n gemeente komt er dan volgens deze cijfers beter uit dan een gemeente die in 2011 te weinig personeel had. |
In elk geval zijn ambtenaren geen narren. Dat is weer Skobelevs.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ambtenaren zijn zowat het afval van de arbeidsmarkt.
Het enige wat ze snel kunnen is de paraplu opentrekken |
De tendens zal wel zijn om statutairen te vervangen door contractuelen.
Stomme stoot van de vakboundgers: in plaats van mee te gaan in de modernisering van het statuut, zitten ze nu met redelijk veel mensen in een meest ongunstig statuut. Verder is het vaak moeilijk om onderling te vergelijken. Heeft je gemeente veel groen, dan zijn er meer tuiniers nodig. Is er een haven, dan ... Grootsteden hebben dan weer veel flikken nodig, want de anonimiteit van de stad trekt vetzakken aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat het opportuun is om de centrumsteden met elkaar te vergelijken in plaats van een centrumstad met een kleine stad. |
Citaat:
Ze werken aan de snelheid van een slak. Ze zijn constant humeurig. Ze missen elke vorm van empathie en respect. Ze weigeren burgers -hun klanten die ook voor hun loon zorgen- verder te helpen. Waarschijnlijk uit luiheid en hun narcistische neigingen. Al genoeg ervaring mee en telkens ik bij aan ambtenaar moet zijn dan kookt mijn bloed. Moest ik zoals hun leven ik kocht mij een dikke koord. Een ambtenaar kan ook nooit een deftig antwoord geven maar zeggen telkens iets dat er niets mee te maken heeft. Gewoon omdat ze zelf niet weten waarom ze op die stoel zitten en er zelfs niets van kennen. En dat wordt dan met ons geld betaald :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
De OCMW's zitten niet in die cijfers, en die zijn bijna overal gegroeid.
Dus de personeelsafbouw is niet "echt", het is gewoon verschoven. |
Citaat:
hoe hypocriet (of nuchter) is zo'n parlementaire vraagsteller dan dat hij zich met zo'n half antwoord laat afschepen, die weet zelf toch ook hoe t in de gemeente geregeld is?? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be