![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Er is wel een (schrale) troost: Djengis Kahn met zijn bende wrede Mongolen waren even erg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed voor mijn part mag men gerust spreken over Vlamingen of Nederlandstalige Belgen (historisch meer correct). |
Citaat:
Wat is dat trouwens voor een racistische veralgemening? Bepaalde blanke naties hadden mss een beladen koloniaal verleden maar moeten bv Grieken, Slovaken of Finnen over iets beschaamd zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het nogal moeilijk met moraliserende uitspraken van iemand die er een racistische denkwijze op nahoudt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U weet trouwens toch ook dat die roodhuiden elkaar ook de duivel aandeden en collaboreerden met de blanke bezetter als hun dit uitkwam? |
Citaat:
Ik ben daar héél erg beschaamd voor als blanke. Jij ook? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt me een vorm van racisme. Echt racisme. Niet de politiek gekleurde invulling van het woord. En neen, ik ben niet "beschaamd" over wat mensen vroeger hebben uitgevreten. Ik keur het af, maar ik hoef daar geen enkele persoonlijk luik aan te verbinden. Verantwoordelijkheid lag bij hen; niet bij mij. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben zeker ook beschaamd over wat Kongo Vrijstaat en later de Belgische kolonie Congo de zwarten heeft aangedaan. Ook hier kan ik moeilijk fier over zijn. Vaneiges niet. But there is always a ''but'. Ik ben ook fier dat ik een blanke ben gezien de wetenschappelijke verwezenlijkingen die zij hebben tot stand gebracht. Kortom, als het goed is, zeggen we het ook. Maar.. als het slecht was, zeggen we het eveneens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be