Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Naar het kerkhof? Inbreken in je auto... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245810)

Xenophon 3 november 2018 12:09

Ik ga nooit naar een kerkhof, tenzij dan om op iemand zijn graf te pissen.

De schoofzak 3 november 2018 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8848277)
Ik dacht dat het in de één of andere 'wet'tekst stond?

En dan ...

Ben je verzekerd bij een diefstal van een laptop of GSM uit je wagen?

Je moet niet denken, je moet zeker zijn.
Er staat wel degelijk 'iets' in het verkeersreglement, maar dat is heel iets anders dan de goede raad van je wijkagent.

andev 3 november 2018 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8848681)

Wacht tot je er zelf op ligt! Ik zou toch maar een bordje voorzien: verboden ter plaatse te urineren!

Xenophon 3 november 2018 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8848889)
Wacht tot je er zelf op ligt! Ik zou toch maar een bordje voorzien: verboden ter plaatse te urineren!

Is lang geregeld, ik word gecremeerd.

Ik ken nog wat mensen vanuit de tijd dat ik zelf nog kleiduiven schoot, een aantal van de jongens die zelf hun patronen laden gaan mijn asse daarin verwerken en me afschieten op de schietstand.

reservespeler 3 november 2018 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8847172)
We hebben nog nooit zoveel veiligheidspersoneel gehad. Politieagenten (met burgerpersoneel inbegrepen), veiligheidsagenten, stadswachten, security-personeel, camera's, ... de aantallen zijn explosief gestegen de laatste decennia. Er is wel een daling in de criminaliteitscijfers maar die heeft meer te maken met een verschuiving van de aard van de criminele daden en abortus waardoor minder mensen geboren worden in situaties die makkelijk naar criminaliteit leiden.

Ik heb de indruk dat al dat personeel zeer slecht wordt ingezet. Het lijkt meer op een verdoken tewerkstellingsbeleid. Men zou veel gerichter moeten controleren en de daders veel strenger aan pakken. Dan heeft men zoveel middelen niet nodig en zal er toch minder criminaliteit zijn. Ook de privacy zal er wel bij varen want nu probeert men gewoon iedereen zoveel mogelijk in het oog te houden.

De politie zou moeten kunnen uitlokken. Aan de hand van zeer strikte en doordachte regels. Lokfietsen, lokauto's, drugs kopen (niet verkopen), ... . Want als we zo doorgaan zit er straks op elke hoek van de straat twee agenten (of hangt er een camera). Voelen de mensen uit het midden oosten zich direct thuis.

Lokfietsen en dergelijke bestaan toch al.

Maar de echt zware criminelen worden hier toch krachtdadig aangepakt.

7 kilometer te snel rijden en ze flitsen je.
Gordel niet om, een boete.
Bellen achter het stuur (vind ik persoonlijk niet kunnen) en je hebt prijs.

reservespeler 3 november 2018 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8847556)
Strenger optreden betekent meer werk voor de rechtbanken en dan gaan die weer overbelast raken en het hele zaakje afromen zodat alleen de allerergste gevallen nog berecht gaan worden. Straatje zonder einde.

Veel zaken komen niet meer voor de rechtbank, en terecht!

reservespeler 3 november 2018 17:52

Het niet afsluiten van een auto is aanleiding geven tot diefstal.
Wat doen we met nen cabrio?

Universalia 3 november 2018 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8848974)
Lokfietsen en dergelijke bestaan toch al.

Maar de echt zware criminelen worden hier toch krachtdadig aangepakt.

7 kilometer te snel rijden en ze flitsen je.
Gordel niet om, een boete.
Bellen achter het stuur (vind ik persoonlijk niet kunnen) en je hebt prijs.

Dat moet sarcasme zijn die zin want zware criminelen daar doet men juist niets tegen hier in ons land.

Bellen achter het stuur dat gaat volgens mij puur over met de gsm in de hand zitten bellen en daar kan je ze geen ongelijk in geven, dat is in de meeste gevallen een gevaarlijke actie.

Vrij recent nog een test geweest op tv van een juffrouw die belde met gsm en zelf schrok van de fouten die ze maakte in het verkeer tijdens dat bellen. (tv programma vergeten)

In de meeste nieuwe wagens is de mogelijkheid om handenvrij te bellen wel voorzien.

reservespeler 3 november 2018 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8848984)
Dat moet sarcasme zijn die zin want zware criminelen daar doet men juist niets tegen hier in ons land.

Bellen achter het stuur dat gaat volgens mij puur over met de gsm in de hand zitten bellen en daar kan je ze geen ongelijk in geven, dat is in de meeste gevallen een gevaarlijke actie.

Vrij recent nog een test geweest op tv van een juffrouw die belde met gsm en zelf schrok van de fouten die ze maakte in het verkeer tijdens dat bellen. (tv programma vergeten)

In de meeste nieuwe wagens is de mogelijkheid om handenvrij te bellen wel voorzien.

Natuurlijk was dat sarcasme!

^_^ 3 november 2018 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8847172)

De politie zou moeten kunnen uitlokken. Aan de hand van zeer strikte en doordachte regels. Lokfietsen, lokauto's, drugs kopen (niet verkopen), ... . Want als we zo doorgaan zit er straks op elke hoek van de straat twee agenten (of hangt er een camera). Voelen de mensen uit het midden oosten zich direct thuis.

PRAKTIJKTESTEN NU!

TREBRON 3 november 2018 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8847471)
In uw wagen mag je ook niets (zichtbaar) laten liggen wat aanleiding zou kunnen geven tot inbreken. :|

In mijn jeugdjaren kon ik mijn fiets op het dorpsplein aan de fontein laten staan en 's anderendaags stond die daar nog. Bij ons moe was ook nooit de deur vast. Waar is die tijd??????:roll::roll::cry::cry::cry:

TREBRON 3 november 2018 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8848975)
Veel zaken komen niet meer voor de rechtbank, en terecht!

Diefstal en inbraak is dus iets wat we moeten accepteren zoals de regen???
Waar woon je ergens? Ik zal eens langskomen als je niet thuis bent en mijn oogst inslaan.8-)

TREBRON 3 november 2018 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8848681)

Je moet een verdomd slechte ervaring gehad hebben met die "iemand".:roll:

TREBRON 3 november 2018 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8848534)
Spread the wealth!

Als dat gebeurd is de wereld direkt om zeep. Iemand heeft berekend dat de 10 rijkste mensen ter wereld hun gezamenlijk kapitaal groot genoeg is om aan IEDERE WERELDBURGER 7 miljoen Euro te geven en zelf nog 100 miljoen over te houden.
Stel dat dit gebeurd. Wie gaat er dan nog de riolen kuisen, wie gaat dan nog een brand blussen? Wie gaat nog een vuilzak ophalen? Kortom, wie gaat nog een klop willen werken?????:roll::roll::roll::roll:

Bobke 3 november 2018 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8849017)
In mijn jeugdjaren kon ik mijn fiets op het dorpsplein aan de fontein laten staan en 's anderendaags stond die daar nog. Bij ons moe was ook nooit de deur vast. Waar is die tijd??????:roll::roll::cry::cry::cry:

Dat was die tijd dat de meesten ook niets bezaten.

Xenophon 3 november 2018 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8849023)
Als dat gebeurd is de wereld direkt om zeep. Iemand heeft berekend dat de 10 rijkste mensen ter wereld hun gezamenlijk kapitaal groot genoeg is om aan IEDERE WERELDBURGER 7 miljoen Euro te geven en zelf nog 100 miljoen over te houden.
Stel dat dit gebeurd. Wie gaat er dan nog de riolen kuisen, wie gaat dan nog een brand blussen? Wie gaat nog een vuilzak ophalen? Kortom, wie gaat nog een klop willen werken?????:roll::roll::roll::roll:

Ik zou in het weekeind nog wat ruiten gaan kuisen, in het zwart. Dan heb ik zeven miljoen en vijftig €.

Xenophon 3 november 2018 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8849024)
Dat was die tijd dat de meesten ook niets bezaten.

Ja, als je in die tijd inbrekers over de vloer kreeg, die namen niets weg, die lieten iets achter.

Bobke 3 november 2018 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8849028)
Ja, als je in die tijd inbrekers over de vloer kreeg, die namen niets weg, die lieten iets achter.

Die moesten niet inbreken.
De deur was open.

Xenophon 3 november 2018 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8849049)
Die moesten niet inbreken.
De deur was open.

Dat klopt, daarom liet ik dat gegeven zowat in het midden met mijn, "over de vloer kreeg".

Maar het blijven wel inbrekers van beroep natuurlijk.

Universalia 4 november 2018 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8848768)
Je moet niet denken, je moet zeker zijn.
Er staat wel degelijk 'iets' in het verkeersreglement, maar dat is heel iets anders dan de goede raad van je wijkagent.

U heeft gelijk maar is er in deze tijden eigenlijk nog iets waar je 100% zeker kan van zijn want veranderingen zijn er alle dagen. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be