Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Pakistan vs India (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247379)

Elio di Supo 28 februari 2019 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950080)
Nee, helemaal niet. Pakistan ruimt terroristische groeperingen zelf letterlijk op en daarom zijn er de laatste jaren zijn geen significante aanslagen meer voorgekomen in grote steden als Islamabad en Lahore. Als er in het Indisch gecontroleerd deel van Kashmir een terrorist opstaat om een aanslag op de plaatselijke militairen te plegen, moet India ook de terroristen op hun grondgebied aanpakken. Daarvoor hoeft India helemaal niet het Pakistaans luchtruim te betreden, ziehier het gevolg:
Pakistan haalt twee Indiase toestellen neer, leger houdt één piloot vast https://m.hln.be/nieuws/buitenland/p...vast~a3a8cad5/

Geen enkele soevereine staat en kernmacht kan dit zomaar slikken.

Juist ja. Vandaar dat de Taliban zich altijd veilig achter de grens terugtrokken als de Amerikanen weer eens een offensief tegen hen lanceerden in de Helmand-provincie in Afghanistan. Ze wisten goed dat ze in de zgn tribal areas niet aan te veel tegenwind moesten verwachten en zelfs konden rekenen op de nodige sympathie.

Voorts kan ik er wel inkomen dat er geen significante terreuracties waren in Pakistan zelf. Waarom zou je schieten op je gastheer?

Skobelev 28 februari 2019 07:46

Misschien moeten alle Paki die in de EU verblijven terug gaan om hun land te gaan verdedigen?

Hoofdstraat 28 februari 2019 08:01

Citaat:

Nee, helemaal niet. Pakistan ruimt terroristische groeperingen zelf letterlijk op en daarom zijn er de laatste jaren zijn geen significante aanslagen meer voorgekomen in grote steden als Islamabad en Lahore. Als er in het Indisch gecontroleerd deel van Kashmir een terrorist opstaat om een aanslag op de plaatselijke militairen te plegen, moet India ook de terroristen op hun grondgebied aanpakken. Daarvoor hoeft India helemaal niet het Pakistaans luchtruim te betreden, ziehier het gevolg:
Pakistan haalt twee Indiase toestellen neer, leger houdt één piloot vast https://m.hln.be/nieuws/buitenland/p...vast~a3a8cad5/

Alleen een moslim denkt zo.

Citaat:

Geen enkele soevereine staat en kernmacht kan dit zomaar slikken.

Daarin heb je gelijk, als Pakistan z'n paramilitaire groepen niet onder controle heeft en als die Indische soldaten doden dan kan die als soevereine staat en kernmacht niet anders reageren dan die groepen zelf te bombarderen. Hierin volg ik je helemaal.

Guinevere 28 februari 2019 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8950114)
Zonder de navo, eeuwig. De veroveraars komen langs, ruimen wat lokale leiders op, en innen waarschijnlijk minder belastingen dan voorheen.

En ja, de naam van de omgeving veranderd misschien, so?

Als de omgeving er nog is ten minste...

Guinevere 28 februari 2019 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8950160)
Eeuwig, we zijn lid van de NAVO.

Ale vooruit, hoelang gaat India het uithouden; 1,5 week mr militaire expert?

maddox 28 februari 2019 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950332)
Als de omgeving er nog is ten minste...

Misschien hoofdstuk 8 uit uw almachtig boek herlezen.

Wat ben je met een veroverd gebied als er geen dhimmies en slaven meer zijn, noch spullen om te plunderen?

maddox 28 februari 2019 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950334)
Ale vooruit, hoelang gaat India het uithouden; 1,5 week mr militaire expert?

Pakistan dat India probeert te veroveren? Zelfs met kernwapens in de mix zie ik dat niet gebeuren.

Guinevere 28 februari 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8950252)
Juist ja. Vandaar dat de Taliban zich altijd veilig achter de grens terugtrokken als de Amerikanen weer eens een offensief tegen hen lanceerden in de Helmand-provincie in Afghanistan. Ze wisten goed dat ze in de zgn tribal areas niet aan te veel tegenwind moesten verwachten en zelfs konden rekenen op de nodige sympathie.

Voorts kan ik er wel inkomen dat er geen significante terreuracties waren in Pakistan zelf. Waarom zou je schieten op je gastheer?

Wat heeft de Taliban er nu weer mee te maken? Die hebben heeft het de afgelopen jaren trouwens zwaar te verduren gehad van het Pakistaans leger, hoor.

Pakistan kan niet het vuile werk voor India doen achter hun line of control in Kashmir.

Guinevere 28 februari 2019 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8950342)
Pakistan dat India probeert te veroveren? Zelfs met kernwapens in de mix zie ik dat niet gebeuren.

Pakistan is zeker geen vragende partij voor een kernoorlog.

Guinevere 28 februari 2019 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8950340)
Misschien hoofdstuk 8 uit uw almachtig boek herlezen.

Wat ben je met een veroverd gebied als er geen dhimmies en slaven meer zijn, noch spullen om te plunderen?

Dat mag Belgie, euh sorry, de NAVO zich dan ook afvragen.

Zelfs Vlaanderen ziet tegenwoordig opportuniteiten in Pakistan.
https://www.flandersinvestmentandtra...kistan/cijfers

Een collega van m'n broer is onlangs een IT bedrijf begonnen in de hoofdstad.

Skobelev 28 februari 2019 10:11

Laat ze daar elkaar maar uitmoorden, ze zijn met genoeg.

Guinevere 28 februari 2019 10:13

Dit blijven toch wel mooie beelden van wat er gisteren gebeurde:

https://www.geenstijl.nl/5146476/bee...-in-hechtenis/

India heeft geen beelden van verwoeste kampen of lijken van terroristen (laat staan 300 lol) etc. Hun straaljagers hebben eergisteren bij het wegvluchten gewoon snel bommen in een open veld gedropt.

Nog een paar onderlinge beschietingen aan de loc en dit conflict dooft binnenkort weer uit.

maddox 28 februari 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950345)
Pakistan is zeker geen vragende partij voor een kernoorlog.

Dan zal Pakistan geen lichtgevende woestenij worden.

maddox 28 februari 2019 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950347)
Dat mag Belgie, euh sorry, de NAVO zich dan ook afvragen.

Waarom?
Citaat:

Zelfs Vlaanderen ziet tegenwoordig opportuniteiten in Pakistan.

Een collega van m'n broer is onlangs een IT bedrijf begonnen in de hoofdstad.
En dan kan er binnenkort een hoop gezaag komen omdat die smerige Belgen Pakistanies uitbuiten.

Guinevere 28 februari 2019 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8950358)
Dan zal Pakistan geen lichtgevende woestenij worden.

En India ook niet.

Guinevere 28 februari 2019 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8950359)
Waarom?

En dan kan er binnenkort een hoop gezaag komen omdat die smerige Belgen Pakistanies uitbuiten.

Vooral jij gaat weer hard zagen, neem ik aan.

maddox 28 februari 2019 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950368)
Vooral jij gaat weer hard zagen, neem ik aan.

Waarom zou ik daarover moeten zagen?

maddox 28 februari 2019 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950365)
En India ook niet.

Daar heeft men meer atoomwapens voor nodig dan Pakistan heeft. India is nogal groot.
En ik denk niet dat China een radioactieve handelspartner/buur wil.

Elio di Supo 28 februari 2019 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8950344)
Wat heeft de Taliban er nu weer mee te maken? Die hebben heeft het de afgelopen jaren trouwens zwaar te verduren gehad van het Pakistaans leger, hoor.

Pakistan kan niet het vuile werk voor India doen achter hun line of control in Kashmir.

Dat het Taliban regime jarenlang faciliteiten leverde zoals trainingskampen aan terreurorganisaties maakte hen de facto medeplichtig aan terreur.

Maar goed, waarom zou ik nog verder mijn tijd moeten steken in iemand die om louter sentimentele en vaderlandslievende redenen geen kwaad woord zal zeggen over Pakistan.

Anna List 28 februari 2019 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8950355)
Laat ze daar elkaar maar uitmoorden, ze zijn met genoeg.

wie gaat er dan de nachtwinkel openhouden?? :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be