![]() |
Citaat:
probeer dat eens aan je huisarts uit te leggen Tavek, een zelfstandige die geen cent ongekend inkomen heeft. :p wel kans dat je een andere huisarts kan zoeken nadien... |
Citaat:
Voor een werknemer: onbeperkt 13.5 % + 33.5 % Voor een zelfstandige: 22 % gecapped tot 80k inkomen. De cijfers zijn wat ze zijn he. |
Citaat:
Of je nu 1 miljoen gedraaid en bijdragen op betaald hebt of 100 miljoen....het is hetzelfde pensioen. Het minimum. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar pensioenen uit de privé en van ambtenaren vergelijken is niet eenvoudig, zelfs al vergelijkt men ze beide bruto. Dit omdat werknemers uit de privé dikwijls nogal eens beschikken over een bedrijfspensioen (meestal uitbetaald onder de vorm van een kapitaal bij de pensionering). Maar bij de eerder lagere inkomens zitten ambtenaren wel in het voordeel (natuurlijk geen 3*, misschien 1,5*), zodat men bij deze categorie wel kan zeggen dat ambtenaren een leefbaar pensioen hebben, terwijl werknemers in deze categorie eigenlijk een te laag pensioen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Het komt niet van de paasklokken. + ook instaan voor de bijdragen van iedere vennoot die ze niet wil of kan betalen. Ook oude schulden. Al werkt die vennoot maar 1 halve dag bij u. Men vergeet veel hoor. Als dank krijg je op het eind een aalmoes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ingeval van gezinsbedrag scheelt hem dat meer dan 600 euro. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dan ook, ik pleit voor het rugzakje inzake pensioenen. En als het enigszins mogelijk is, voor het Nederlands systeem. |
Citaat:
|
Citaat:
En het zijn niet de armsten die dat doen, maar vooral de hogere ambtenaren... |
Citaat:
" Twee. Versterk het wettelijk pensioen We trekken het wettelijk pensioen voor werknemers en zelfstandigen op naar 75% van het gemiddeld loon of beroepsinkomen. We trekken het minimumpensioen op naar 1.500 euro netto per persoon. Wie een leven lang gewerkt heeft, heeft recht op een menswaardig inkomen. We beperken het maximumpensioen tot 3.000 euro netto per maand, zijnde twee keer het minimumpensioen. Ministers en parlementairen bouwen op een of twee mandaten bijna evenveel pensioen op als gewone werknemers na een heel mensenleven. Zulke privileges maken we ongedaan. We garanderen een goed pensioen voor jong en oud, geen laag “basispensioen” dat mensen verplicht bovenop nog dure, onzekere en complexe privéverzekeringen af te sluiten. " Bron:https://www.pvda.be/recht_op_pensioen |
Citaat:
bron van uw raisonnement..?? |
Citaat:
Mijn vrouw is ambtenaar en heeft niet zo heel veel minder vakantiegeld als mij. Terwijl ik een pak meer verdien. hint: de belastingen zijn zwaar op vakantiegeld |
Citaat:
|
Citaat:
Dus als je echt maar 1300 netto pensioen gaat krijgen heb je ofwel niet veel gewerkt of altijd weinig verdiend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be