Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Neemt VRT mensen aan omdat ze een migratieachtergrond hebben? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248875)

Hoofdstraat 6 juni 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9038411)
Kan er nog één leerling die uit het middelbaar komt sedert de laatste 20 jaren zonder fouten schrijven?
(Merkt iemand mijn taalfout op?)

Nee, en ik ook niet. Om dan te gaan werken in een journalistieke omgeving is iets anders, wordt dan blogger of zoiets.

Anna List 6 juni 2019 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9038411)
Kan er nog één leerling die uit het middelbaar komt sedert de laatste 20 jaren zonder fouten schrijven?
(Merkt iemand mijn taalfout op?)

toch wel
en ja, zonder komma's is die zin wel op drie verschillende manieren te intrepreteren.

Universalia 6 juni 2019 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9038546)
toch wel
en ja, zonder komma's is die zin wel op drie verschillende manieren te intrepreteren.

Interpunctie is- en blijft dan ook enorm belangrijk. :lol:

p.s.

Ik sla zelf de bal regelmatig mis qua interpunctie.

daiwa 7 juni 2019 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9037942)
Neemt VRT mensen aan omdat ze een migratieachtergrond hebben?

Ik denk niet dat het alleen VRT is die mensen met een migratieachtergrond aanklampt.
:|

Volgens Unia is onderscheid maken op basis van afkomst discriminatie/racisme.
En dat doet de VRT/overheid.

Citaat:

De grafiek moet u zo begrijpen: in 2018 was 3,3 procent van het personeel bij de openbare omroep een “nieuwe Vlaming”. Dat betekent dat zij of minstens één van hun ouders geboren zijn buiten de EU-15 (de 15 landen die in 1995 in de Europese Unie zaten).

Vlad 7 juni 2019 06:46

Riad Bahri gaat uit Molenbeek verhuizen als het er tegen 2020 niet aangenamer wonen wordt. Hij had niet door in wat voor een vieze vuile hellhole hij woonde maar zijn nieuwe vriend wordt er onwel van.Bron.

Volgens Gatz, die niet doorheeft dat het er altijd zo vuil is, ligt het aan het offerfeest. :rofl:

De schoofzak 7 juni 2019 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9038497)
Nee, en ik ook niet. Om dan te gaan werken in een journalistieke omgeving is iets anders, wordt dan blogger of zoiets.

Ik vind dat je je deerlijk vergist.
Mijn inziens schrijf je in een bepaald medium wat de geplogenheden zijn in dat medium. Vb. in sms, of vb. in bloggen.

Wat hierboven aangehaald wordt door die rechtse rakkertjes, is het mengen van die twee.

De schoofzak 7 juni 2019 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9038497)

Het moet jaar zijn in plaats van jaren.

Ik herinner me dat nog vanuit mijn humaniora. Toen werd er nog gedrild op regels. Maar om het te bewijzen:
https://vrttaal.net/nieuws/drie-jaar-ja-toch

Skobelev 7 juni 2019 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9039086)
Riad Bahri gaat uit Molenbeek verhuizen als het er tegen 2020 niet aangenamer wonen wordt. Hij had niet door in wat voor een vieze vuile hellhole hij woonde maar zijn nieuwe vriend wordt er onwel van.Bron.

Volgens Gatz, die niet doorheeft dat het er altijd zo vuil is, ligt het aan het offerfeest. :rofl:

Hij zal verder moeten uitwijken dan de islambelt Aalst-Denderleeuw-Ninove want daar zit het ook al vol van diezelfde lieverdjes.

Boa 8 juni 2019 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9039058)
Volgens Unia is onderscheid maken op basis van afkomst discriminatie/racisme.
En dat doet de VRT/overheid.

Euh, das alleen voor de witte mensen. Zij moeten multicul zijn. De rest niet.

Hypochonder 9 juni 2019 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9039086)

Een zoveelste overduidelijk bewijs dat er heel veel mensen rondlopen met linkse oogkleppen op. Hoe kan je nu aan zo'n zaken wennen zoals hij beweert?? Dan moet je toch een soort brainwashing ondergaan.

Hij geeft ook aan dat hij als homo al flink werd uitgescholden op straat en daardoor niet meer hand in hand durft lopen... Man, moet het daar goed wonen zijn...

Toont onmiddellijk ook aan wat voor profielen bij de VRT werken.

De schoofzak 9 juni 2019 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9040456)
Een zoveelste overduidelijk bewijs dat er heel veel mensen rondlopen met linkse oogkleppen op. Hoe kan je nu aan zo'n zaken wennen zoals hij beweert?? Dan moet je toch een soort brainwashing ondergaan.

Hij geeft ook aan dat hij als homo al flink werd uitgescholden op straat en daardoor niet meer hand in hand durft lopen... Man, moet het daar goed wonen zijn...

Toont onmiddellijk ook aan wat voor profielen bij de VRT werken.

De Vlamingen zijn het ook goed gewend geraakt om financieel uitgezogen te worden door de Culturele Zuiderburen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be