Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aalst stapt uit Unesco! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251012)

Dadeemelee 1 december 2019 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9183950)

Ik vind het spijtig dat ze de handdoek in de ring gooien. Ze hadden beter hun zaak verdedigd en aangetoond dat het niet racistisch bedoeld is.

Libro 1 december 2019 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9183950)

:cheer:

Libro 1 december 2019 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9183952)
Lachen met Joden mag dus van u Knoeppel?

Er mag (moet!) met IEDEREEN gelachen worden.

Jan van den Berghe 1 december 2019 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9183988)
Ik vind het spijtig dat ze de handdoek in de ring gooien. Ze hadden beter hun zaak verdedigd en aangetoond dat het niet racistisch bedoeld is.

Toch moedig dat ze zelf beslissen en niet willen ondergaan wat de politiek correcte leiding wil opleggen.

Unesco of niet, Aalst Carnaval blijft Aalst Carnaval. Daar hebben ze de Unesco echt niet voor nodig.

Libro 1 december 2019 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9183953)
De Vlaamse trumpisten.

Er mag alleen maar met de N-VA gelachen ofwa?

Dadeemelee 1 december 2019 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9183994)
Toch moedig dat ze zelf beslissen en niet willen ondergaan wat de politiek correcte leiding wil opleggen.

Unesco of niet, Aalst Carnaval blijft Aalst Carnaval. Daar hebben ze de Unesco echt niet voor nodig.

Unesco heeft niks met leiding te maken. Dat je Unesco erfgoed bent is wel een referentie.

Jan van den Berghe 1 december 2019 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184002)
Unesco heeft niks met leiding te maken. Dat je Unesco erfgoed bent is wel een referentie.

De Aalstenaren hebben de Unesco echt niet nodig om carnaval te vieren.

Dadeemelee 1 december 2019 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9184004)
De Aalstenaren hebben de Unesco echt niet nodig om carnaval te vieren.

Natuurlijk niet, maar ga dan de confrontatie aan. Er is volgens mij geen enkele Vlaamse partij die niet achter Aalst staat in deze kwestie.

Jan van den Berghe 1 december 2019 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184010)
Natuurlijk niet, maar ga dan de confrontatie aan. Er is volgens mij geen enkele Vlaamse partij die niet achter Aalst staat in deze kwestie.

Iedereen weet hoe invloedrijk de Joodse lobby in de VN is. Het stond in de sterren dat Aalst gekruisigd zou worden.

Libro 1 december 2019 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9183994)

Het wordt inderdaad tijd dat de Unesco en co eens op hun plaats worden gezet.

Jan van den Berghe 1 december 2019 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9184014)
Het wordt inderdaad tijd dat de Unesco en co eens op hun plaats worden gezet.

Aalst moet ook niet leven van het Unescoplaatje. Brugge bijvoorbeeld wel. Die stad heeft er alle belang bij om op de Unescolijst te staan, want dat levert massa's toeristen op. Aalst Carnaval is echter voor alles iets van en voor de Aalstenaren. Aalst vind ik trouwens niet onmiddellijk een mooie stad. Concurrent Dendermonde vind ik veel gezelliger...

Dadeemelee 1 december 2019 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9184013)
Iedereen weet hoe invloedrijk de Joodse lobby in de VN is. Het stond in de sterren dat Aalst gekruisigd zou worden.

Je bedoelt de USA die stelselmatig hun veto stellen tegen resoluties ivm Israel? Dat is een feit, maar heeft niks met Unesco erfgoed te maken.

quercus 1 december 2019 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9183964)
Waarom niet? Als er gelachen mag worden met vegetariërs, Trumpaanhangers, moslims, katholieken... waarom dan ook niet met Joden?

Zeker Jan, er mag met elke bevolkingsgroep gelachen worden. Maar niet met behulp van afbeeldingen die in feite kopieën zijn van de antisemitische propaganda uit de Nazi-tijd. Het was het eerste dat mij onmiddellijk opviel toen ik foto’s van die carnavalwagen zag. En blijkbaar ben ik niet de enige die dat vaststelde. Heel wat mensen in het buitenland vonden dat ook. Dat waren niet allemaal Joden.

ViveLaBelgique 1 december 2019 20:29

Nu hopen dat Sinterklaas het voorbeeld van Aalst navolgt en het opneemt voor Zwarte Piet tegen het UN onbenul.

ViveLaBelgique 1 december 2019 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9184022)
Maar niet met behulp van afbeeldingen die in feite kopieën zijn van de antisemitische propaganda uit de Nazi-tijd.

Waarom niet ?

ViveLaBelgique 1 december 2019 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9183988)

Nu is het aan Unesco om aan te tonen dat het onderzoek gerechtvaardigd zou geweest zijn.

Libro 1 december 2019 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184010)

Wat dat geeft, hebben we gezien toen de Raad van Europa zich met de niet-benoeming van de burgemeesters in de Rand kwam moeien. Nu, eerlijk is eerlijk: de aanpak van Marino Keulen was toen veel te passief. Beter om nu eens een dikke middenvinger naar zo'n PoCo-organisaties op te steken.

Skobelev 1 december 2019 20:34

:cheer: Oilsjt Ajoin :cheer:

Weir loten op onze kop ni schoiten.:-P Stekt eiren Unesco in eir kont :cheer:

Jan van den Berghe 1 december 2019 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9184022)
Zeker Jan, er mag met elke bevolkingsgroep gelachen worden. Maar niet met behulp van afbeeldingen die in feite kopieën zijn van de antisemitische propaganda uit de Nazi-tijd. Het was het eerste dat mij onmiddellijk opviel toen ik foto’s van die carnavalwagen zag. En blijkbaar ben ik niet de enige die dat vaststelde. Heel wat mensen in het buitenland vonden dat ook. Dat waren niet allemaal Joden.

Toch wel, dat mag zeker. Vrije meningsuiting hoort niet gebonden te zijn. De oude Belgische wetgeving die de grens stelde bij laster en eerroof alsook bij oproepen tot geweld en doodslag, garandeert daadwerkelijke vrijheid.

Libro 1 december 2019 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9184025)
Nu hopen dat Sinterklaas het voorbeeld van Aalst navolgt en het opneemt voor Zwarte Piet tegen het UN onbenul.

:cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be