patrickve |
6 december 2019 20:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
(Bericht 9188800)
De klacht lijkt me ook weinig grond te hebben : de VCT kijkt toe op de bestuurstaalwet en die is helemaal niet van toepassing voor een school uit het privé net en uiteraard niet in haar communicatie naar derden toe (= dat specifieke bord in het engels )
De VCF gaat niet veel anders kunnen doen dan bevestigen dat zij niet bevoegd is.
Verder is het een kinderachtig initiatief : gaan we ook het stadsbestuur van Antwerpen 'aanvallen' omdat die de Antwerp twelve miles organiseren ?
|
Ik zat mij ook af te vragen in welke mate er hier een probleem is. Dit is ten eerste geen verkeersbord: scholen hebben niet de bevoegdheid om verkeersborden te zetten, en het is in elk geval geen gereglementeerd bord dat in de wegcode voorkomt.
De vraag is dus wat het bord heeft als functie. Duidelijk mag het geen invloed hebben op het verkeer, en is het ook geen boodschap die begrepen moet worden door ouders, noch leerlingen, noch andere klanten.
Het is ook geen reclamebord. Een school mag, dacht ik, geen reclame voeren, en geen reclame borden plaatsen.
Als dusdanig heeft het misschien een pedagogische bedoeling, dat bord. Misschien is het een les Engels, wie weet. God mag weten wat zo een bord bij een school dient voor te stellen. Het is misschien zelfs helemaal niet bedoeld als Engels woord. Er staan gewoon 4 letters. Dat die toevallig ook een Engels woord zouden vormen, is niemand's schuld.
Wie weet is het de code die men dient in te tikken om het frietlokaal te openen. Wie zal het zeggen.
|