Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   VRT - Weeral erover! - Misplaatste grap? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25166)

Knuppel 29 november 2004 19:49

Citaat:

...maar ik zie er geen.
Omdat jij er geen ziet, zijn er dus ook geen, bedoel je?

C uit W 29 november 2004 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang. Denk daar maar eens over na voor je begint te klagen over de spelling van een naam.

Hangt er vanaf.
Volgens VoRT maatstaven zouden alle buitenlandse partijen extreem rechts zijn. Denk maar aan de maatregelen van de Nederlandse regering tegen moslimfascisme. In Vlaanderen mag je daar nog niet eens aan denken.

solidarnosc 29 november 2004 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Jij bent degene die een stelling plaatst en ze dan ook mag aantonen. We hebben intussen al enkele landen gegeven die je stelling onderuit haalt. Wat zeg ik, je hebt er zelf al eentje gegeven.

De NPD komt eenmaal om de 10 jaar in de media en dan mogen ze zelf nog niets zeggen. Ik herken het Blok niet in die situatie. ;-)

Knuppel 29 november 2004 19:51

Citaat:

De NPD komt eenmaal om de 10 jaar in de media en dan mogen ze zelf nog niets zeggen. Ik herken het Blok niet in die situatie. ;-)

Ahaaaaaaaaaaaaaa!
D�*t zit jou dus dwars? :-P

solidarnosc 29 november 2004 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ahaaaaaaaaaaaaaa!
D�*t zit jou dus dwars? :-P

Helemaal niet. Ik vergelijk de situatie gewoon met de meeste andere landen en ik vind dat het Blok geen enkele reden heeft om te klagen over de media en zeker niet over de burgerlijke partijen die vandaag nog maar eens hun impotentie hebben laten blijken.

Distel 29 november 2004 19:57

Citaat:

Doe geen moeite. Je hebt zelf al je stelling onderuit gehaald door Italië te vernoemen.

Sam 29 november 2004 19:57

Citaat:

Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)

Misschien zijn de partijen niet zo groot als hier, hier scoort men 1/4.

solidarnosc 29 november 2004 19:57

Citaat:

Doe geen moeite. Je hebt zelf al je stelling onderuit gehaald door Italië te vernoemen.

Waar Berlusconi 90% van de audiovisuele media bezit of controleert.

Towelie030981 29 november 2004 19:58

Interessante discussie hier of neen toch niet. Iedereen heeft het over vrije meningsuiting, maar wat is vrije meninguiting, blijkbaar willen velen onder jullie dit enkel gebruiken voor eigen doeleinden. Eigen mening behoort tot de vrije mening, maar wat die andere zegt moeten we toch beknotten. Zou voorstellen enige logica in uw mening te leggen.

Distel 29 november 2004 19:58

Citaat:

Helemaal niet. Ik vergelijk de situatie gewoon met de meeste andere landen en ik vind dat het Blok geen enkele reden heeft om te klagen over de media en zeker niet over de burgerlijke partijen die vandaag nog maar eens hun impotentie hebben laten blijken.

"De meeste" andere landen? Je hebt er maar een stuk of 4 genoemd. En toen zat je er al meteen naast.

solidarnosc 29 november 2004 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Misschien zijn de partijen niet zo groot als hier, hier scoort men 1/4.

Dan nog. In Wallonië scoort het FN in bepaalde streken ook goed. Hoeveel aandacht krijgen ze. Niets.

Distel 29 november 2004 20:00

Citaat:

Waar Berlusconi 90% van de audiovisuele media bezit of controleert.

En dan? Het ging niet over extreem-rechtse partijen met controle over de media. Het ging over extreem-rechtse partijen.

solidarnosc 29 november 2004 20:02

Citaat:

"De meeste" andere landen? Je hebt er maar een stuk of 4 genoemd. En toen zat je er al meteen naast.

Helemaal niet, ..meeuh. ;)

Knuppel 29 november 2004 20:05

Citaat:

Leuk, nu zijn het plots niet mee alle landen maar 'de meeste'.

Bestaat die beruchte nota van de VRT trouwens nog altijd?

En hebben die 'burgerlijke partijen' zopas niet het schitterende resultaat mogen meemaken van hun politieke potentie?

Van het verkiezingsresultaat wegens het in alle andere landen bestaande cordon sanitaire zullen we maar zwijgen, zeker?

solidarnosc 29 november 2004 20:09

Citaat:

Leuk, nu zijn het plots niet mee alle landen maar 'de meeste'.

Bestaat die beruchte nota van de VRT trouwens nog altijd?

En hebben die 'burgerlijke partijen' zopas niet het schitterende resultaat mogen meemaken van hun politieke potentie?

Van het verkiezingsresultaat wegens het in alle andere landen bestaande cordon sanitaire zullen we maar zwijgen, zeker?

Ik dacht dat het Blok de grootste extreem-rechtse partij in Europa was (qua percentage van de stemmen)?

kelt 29 november 2004 20:10

Het zou eigenlijk een "stunt van de Eeuw" geweest zijn moest het Blo...euhm....Belang medegedeeld hebben aan de "Vroede Vaderen des Vaderlands" dat ze hun partijsubsidies "ge weet wel waar" mochten steken tot na de volgende verkiezingen....

Ik heb zo een vermoeden dat dan de tafel wel eens helemaal gedraaid zou staan...

Maar ja....wie ben ik.... :roll:

solidarnosc 29 november 2004 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Het zou eigenlijk een "stunt van de Eeuw" geweest zijn moest het Blo...euhm....Belang medegedeeld hebben aan de "Vroede Vaderen des Vaderlands" dat ze hun partijsubsidies "ge weet wel waar" mochten steken tot na de volgende verkiezingen....

Ik heb zo een vermoeden dat dan de tafel wel eens helemaal gedraaid zou staan...

Maar ja....wie ben ik.... :roll:

Nope, ze zullen hetzelfde zeggen mét hun dotatie wat die idioten van SP-a, VLD en CD&V ook moge denken.

Peace 29 november 2004 20:19

De Raad van Bestuur van de VRT bestaat uit twaalf leden, die voor een periode van vijf jaar aangewezen worden door de aandeelhouders van de NV VRT (m.a.w. door de Vlaamse Regering).

Waarom wordt de raad van bestuur eigenlijk enkel door de regering gevormd, m.a.w. de postjes in die raad verdeeld onder regeringsvriendjes.

Het Vlaams Belang vertegenwoordigd 25% van de Vlaamse bevolking. waarom is het Vlaams Belang dan niet ook voor 25% vertegenwoordigd in de raad van bestuur van deze Vlaamse omroep???

Raad van Bestuur

voorzitter Raad van Bestuur: Guy Peeters
leden: Henny De Baets, Paskal Deboosere, Rudi De Kerpel, Thérèse Deshayes, Jan Kempinaire, Ludo Leen, Werner Marginet, Leo Pauwels, Annelies Van Cauwelaert, Luc Van Nevel

Ik vindt daar niemand met een enige Vlaams Belang signatuur.

Knuppel 29 november 2004 20:20

Citaat:

Ik dacht dat het Blok de grootste extreem-rechtse partij in Europa was (qua percentage van de stemmen)?

En dat zijn de dus kunnen worden omdat ze nergens zo gepamperd werden als op de rode zender, bedoel je?

solidarnosc 29 november 2004 20:22

Citaat:

En dat zijn de dus kunnen worden omdat ze nergens zo gepamperd werden als op de rode zender, bedoel je?

Dat zeg ik niet. Tal van andere factoren (intern en extern) spelen ook een rol. Ik zeg alleen dat jullie in vergelijking met veel andere extreem-rechtse partijen niet al te veel reden hebben om te klagen. Ik denk aan de BNP, FN, NPD etc....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be