werkman |
5 februari 2020 22:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 9240650)
Ik moet toegeven dat u een merkwaardig en niet alledaags observatievermogen heeft.
|
Ik zou het geloven. Aan de BBI mocht niet zomaar iedereen werken.
Het hardst heb ik gelachen toen mijn baas; een particraat; dat mensen zonder het signalement zeer goed er door de Directeur op gewezen werd dat ik weg moest op de dienst. De paniek die er toen uitbrak was zonder voorgaande.
Ik moest dringend een signalementsverbetering aanvragen. Drie termen goed werden drie termen zeer goed. Vanzelfsprekend heb ik nu nog steeds mijn mening over die schaamteloze comedie.
En wat mijn baas betreft? Hij lag reeds in mijn onderste schuif.
Officieel kwamen wij wel goed overeen. Hij wist dus van niks.
Ik vermoed dat hij dus tot op heden zelf niet doorheeft hoe belachelijk hij is/was. Maar goed. Op mijn laatste job wegens vertrek van de dienst naar Hasselt; moest ik dossiers van collega's nakijken. Heb ik mij toen uitgeleefd! Met plezier zelfs. Het kan verkeren zei Bredero.
Ik vond dat heel wat plezanter dan buitenstaanders uitkafferen.
Maar de goede God(sic) heeft er anders over beslist.
Ik heb mijn pensioen niet als werkende gehaald.
Gisteren vernam ik dat de vriendelijkste en actiefste kassierster in mijn winkel plotseling gestorven is aan hartaderbreuk. Ze was pas 24 en had steeds gestudeerd en haar diploma behaald.
En het eerste wat er in mij opkwam was een vloek en de gedachte van "gij vettige smeerlap!" Dat was de eerste keer dat ik hem in mijn verbeelding heb zien lachen. En deugd dat hij had.
Ik denk dat zij maagd mag/moet spelen in de hemel.
Zou hij haar daar ook nog durven straffen? :roll:
|